big scale sea king

de meeste die mij kennen weten dat ik al lang op zoek ben naar een schaalkit van de seaking,maar deze is ondvindbaar :-(

daar ik deze bangelijk vind heb ik besloten om er zelf maar eentje te ontwerpen

de romplengte zou om en bij de 2.7meter liggen

hier alvast een kwijlplaatje hehe :-)

URL=http://imageshack.us/photo/my-images/11/seaking20rs0101.jpg/]
seaking20rs0101.jpg
[/URL]

greetz
wimpy

Laatst bewerkt:
de meeste die mij kennen weten dat ik al lang op zoek ben naar een schaalkit van de seaking,maar deze is ondvindbaar :-(

daar ik deze bangelijk vind heb ik besloten om er zelf maar eentje te ontwerpen

de romplengte zou om en bij de 2.7meter liggen

hier alvast een kwijlplaatje hehe :-)

URL=http://imageshack.us/photo/my-images/11/seaking20rs0101.jpg/]
seaking20rs0101.jpg
[/URL]

greetz
wimpy

Ja Wimpy

Dit zal weer zo een kwijl draadje worden , alvast succes
In welk materiaal zou je de romp dan gaan bouwen ?
In de grote die je van zin bent lijkt me zelfs al natuurgetrouw aluminium mogelijk .
We volgen het , grtjs

Hey Wimpy,

.......Wel nog werken komen hé .......... wanneer ga je dit toch allemaal doen !!! ;););)

Mooi project overigens, suc6 ermee.

hoi bouwer, hier kan ik wel beetje mee doen , is overigens het weinige wat je er van kan vinden daarom heb ik mij een plastiekmodelletje op schaal 1/48 aangeschaft waar ik het mee moet doen.

binnekort heb ik een tekenprogramma en is mijn hobbyatelier klaar :-)

ik ga beginnen bij de wielkappen omdat deze vrij eenvoudig zijn en toch nog wat moet oefenen :-)

ronny , geen nood ik ben zaterdagmorgen bij u :-)

elke info of hints zijn welkom

greetz
wimpy

Hmm ik meen me te herinneren dat ik laatst een schaalbody van een Seaking ergens ben tegen gekomen. Ben niet zeker, ik kijk het even na voor je want kan me vergissen.

Alleszinds veel succes met de bouw! :)

hoi roy,

de opbouw zal gebeuren met styrofoam en spanten zodat deze in de juiste vorm kan worden gemaakt en daar zal dan een mal van gemaakt worden , tgaan wel een langdurig project worden :-)
hier kan ik wel wat mee , heb deze link ook al gekregen van ronny waarvoor mijn dank aan allen.

jacob,
er is ergens wel een schaalbody te vinden maar daar is er ook maar 1tje van gemaakt , zie link
http://scalehelicopters.org/

hoi ed,

nee de hind gaat binnekort weer op de bouwplank maar eerst mijn hobbyateliertje klaarmaken :-) je zal er dan ook wel op mijn draadje merken

jacob,
mss was het voor een trex500 of zo die kleintjes die kan je wel vinden maar niet de grote

gtjs
wim

Seaking

Het klopt wat JacobsT zegt, deze is verkrijgbaar bij Century Helicopter Products : Seaking 60-90 sice. Natuurlijk is die niet in die grootorde maar hij bestaat, er heeft zelfs zo een model in het VML boekje gestaan tijdens een heli meeting;).

Pascal.

Hey hey Wimpy,

'k Wens je enorm veel moed, doorzetting en geduld en hopelijk wordt dit hier het project der projecten want een mega SeaKing, daar ben ik ook fan van.. 'k Ga je project volgen met de grootste interese.

Heligroeten en succes,

Nick

HOLA HOLA ....

Hier gaan we zien wat er gaat gebeuren ...
Hoe je een mal gaat maken ....
Dit is TOP als dit tot een goed einde zal komen ...
Ik ben in volle , volle , volle verwachting van de progress van deze machine ...

Grtz
Ron

hier de afmetingen en gegevens alvast van de real one

Piloten: 2
Maximaal aantal passagiers: 26
Leeggewicht: 5.613 kg
Lengte: 21,4 meter
Hoogte (tot staartrotor): 5,13 meter
Rotorspanwijdte: 18,91 meter
Maximaal gewicht: 9.526 kg
Topsnelheid: 226 km/u
Winchkabel: 75 meter kabellengte / 300 kg