BIGGS oprichtingsvergadering!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heren.

We zijn al in een vergevorderd stadium een nieuwe model zweefvliegvereniging voor grote zwevers op te richten, ism België en Luxemburg, de naam is BIGGS geworden.
Vandaag is er een mailing de deur uitgegaan naar 102 modelvliegclubs, met het verzoek de bijbehorende flyer in het clubgebouw op te hangen. Modelbladen hebben een persbericht gekregen en volgende week gaat er een brief uit naar een boel winkels.
Mijn "partner" in België, Martin Picqueur doet hetzelfde daar, evenals een Franstalige versie!

Als het lukt, hebben we straks een mooie club die over de landsgrenzen heen gaat zodat we op wisselende locaties meetings of wedstrijden kunnen hebben
Op 1 febr. 2003 hebben we een grote vergadering gepland in Oss, precieze locatie nog vast te stellen, dat hangt af van het aantal aanmeldingen.
Afhankelijk van de opkomst en wensen van de toekomstige leden gaan we bepalen óf we er wel mee doorgaan, en zo ja in welke vorm.

Martin werkt al dagenlang aan de opbouw van onze site, www.biggs.nl
Daar kun je de flyer onder "wie is BIGGS" ook al bewonderen, maar verder wordt er nog driftig aan gesleuteld, het gaat wat moois worden!

We nodig iedereen uit die belangstelling heeft mij of Martin te mailen op info@biggs.nl of direct naar richbran@uni-one.nl
Na aanmelding krijg je tzt een uitnodiging gemaild met precieze locatie en tijdstip. Dus aanmelden betekent alleen maar dat je op de vergadering komt, verder niks.

Vermeldenswaardig is wel dat ik Martin heb leren kennen via dit forum!!!!!

Richard,

Aangezien vliegen met big-scale-zwevers een van de weinige takken van modelvliegen is die mij niet bijzonder trekken moet ik je helaas mededelen dat ik geen belangstelling heb hiervoor.
Echter, aangezien goede initiatieven nooit weg zijn in modelvliegland en ik mij jullie facinatie hiervoor wel kan voorstellen wens ik jullie veel succes!!

Groet,

Arjen van Viegen.

Arjen.

Dank je voor je woorden. Er is inmiddels al een bende werk in gaan zitten, om van de stapel euro's maar te zwijgen, je weet niet wat het kost een paar honderd flyers te laten drukken en te verzenden.
We hopen op veel belangstelling zodat het niet tevergeefs is geweest, maar ja, niet geschoten.....

Ach en misschien vind je het ooit nog wel eens leuk, ik ben er ook naar toe gegroeid. Voordeel is dat ik samen met mijn zoon vlieg, meestal sleep ik hem op, echt geinig werk en best wel een uitdaging een mooie succesvolle sleep te maken.

Erik,
Een onderlimiet hebben we niet vastgelegd, dus als jij met een mooie zwever van 3 meter komt vind ik het ook prima, wel moet er iets "schaal" achtigs in zitten, het is geen vereniging voor F3J of zoiets.

De IGG meetings in het buitenland laten wel zien dat de tendens richting GROOT is en is nog steeds stijgend.

De grootte(spanwijdte) van een zwever is erg betrekkelijk. Heb je een model van een kist die in werkelijkheid 25 meter is, dan heb je bij 4 meter spanwijdte nog maar een bonestaak als romp, Daarentegen mijn Fox (die van de flyer) is 1 : 3 en meet "slechts" 466cm, maar de romp is gigantisch.

Waar het precies naar toe gaat, gaan de LEDEN van de toekomstige BIGGS zélf bepalen, NIET het bestuur. Dus als er een ondergrens aan spanwijdte of schaalverhouding komt, zal dat vanuit de groep zelf komen. Wat mij betreft, zeker in het begin, des te meer zielen, des te meer vreugd. Als het aan mij ligt zal gezelligheid, zoals die ook bij de F3A-X groep hoog in het vaandel staat, een belangrijk streven zijn.

BIGGS

Wel ik zie dat mijn collega en inmiddels goede vriend Richard hier al wat reclame heeft gemaakt...
Hoe meer zielen, hoe meer vreugde zeg ik altijd...dus laat van jullie horen...Er kruipt idd veel werk en geld in zo'n initiatief. Ik heb de site en dat kost me dikwijls uren denkwerk, zonder dat er iets creatiefs gebeurd.
Maar de eerste stappen gaan in de goede richting.
www.biggs.nl word de nieuwe tendens onder de zweefvliegers !!!
Alvast tot ziens in Oss
Martin

Namens deze collega uit een totaal andere tak van de vliegerij: 'Heel veel succes'
Is het een idee om tijdens bijv. een F3A-X wedstrijd in de pauze een sleepdemo met jullie kisten van formaat te geven?

Bruno, dank je.

De F3A-X groep is ook op de hoogte van de oprichting. In Duitsland heeft deze symbiose al tot vruchtbare resultaten geleid, de Duitse F3A-X topvlieger is jurylid bij de acrowedstrijden, geeft mooie demo's op meetings en is bij veel evenementen aanwezig. Ook daar is plezier aan de sport belangrijk geworden, misschien wel ietsje boven het wedstrijdelement uit, misschien dat daarom deze tak bij de Oosterburen een gezonde belangstelling geniet en komen de mensen op het plezier af ipv een bekertje.
Alhoewel men in Dld een rijkere zweefhistorie en een bloeiende zweefindustrie heeft, kunnen wij toch aardig meedraaien als klein landje, er moet hier dus ook voldoende voedingsbodem zijn voor een groep zoals de BIGGS.
In Zwitserland draait de IGG al meerdere jaren, Oostenrijk en Dld iets korter, en Engeland en Noorwegen zijn inmiddels ook goed onderweg, en niet te vergeten de USA. Er "moet" dus gewoon ook bij ons iets komen en van meet af aan is er gekozen voor een gebundelde vereniging, samen met de zuiderburen.

Het moeilijke bij dit soort initiatieven is dat mensen pas écht tot actie komen als ze het een keer gezien hebben. We wilden het een keer anders aanpakken en proberen het eens zo, niet geschoten...

Dat neemt niet weg dat we in het komend seizoen alle mogelijkheden gaan uitputten, BIGGS te promoten.

De lijst met geïnteresseerden groeit, gelukkig, echter gestaag.
Het is natuurlijk, net als L/B, geen tak van modelsport die honderden leden zal opleveren, maar ik wil toch graag een minimum aantal zwevers verzamelen waarmede we verder kunnen gaan. Dus als je iemand weet die interesse in de grotere zweefbakken of sleep aspiraties heeft, wijs hem op dit initiatief.

BIGGS initiatief

Heren.

Na enig ploeterwerk is het gelukt om een degelijk runnend php form op de site te zetten. Ook iets waar het vele doen bekwaamheid brengt.
Vanaf vandaag kan dus ieder die interesse heeft in ons initiatief zich kenbaar maken via dit formulier.
www.biggs.nl het knopje onderaan links BELANGRIJK.
Alvast bedankt en sportieve groeten...
BIGGS on the move.....
Martin :wink:

Mochten mensen (uit het noorden) hierheen willen, ik ga wel.
En ga met een "grote" auto, die gratis rijdt.

Mocht je met mij mee willen rijden, PM mij even dan.

Peet,
Mooi zo, Martin en ondergetekende hebben deze "campagne" uit eigen zak betaald en het is jammer als de flyers in het ronde archief belanden. Je weet zelf hoe duur het is en hoeveel tijd er in gaat zitten drukwerk te laten maken en op te sturen.
Door een mooi ontwerp (Martin) te nemen en goed te laten drukken (Multycopy), dus niet met een flutfolder voor de dag te komen, hopen we dat clubs en winkels de moeite nemen het op te hangen.
Evenzo met de site, Martin steekt er veel tijd in en heeft, in mijn ogen, een mooie en snelle site opgezet, die we echter nog véél verder moeten uitbouwen.
Inmiddels begint het goed te lopen, in feite één week in de campagne zitten we al op plm 30 aanmeldingen, in eerste instantie nog veel uit Nederland, maar we verwachten uit België de komende tijd ook de nodige reacties.
Het unieke in dit initiatief is dat we niks te maken hebben met bestaande structuren, lands- en taalgrenzen. We zien hoever we komen maar ik heb er alle vertrouwen in.

Heren.
Ter info, de aanmeldingen voor BIGGS lopen beter dan verwacht, er zijn nu al 40 aanmeldingen voor de oprichtingsvergadering van 1 febr!!!!
Mocht je je nog niet aangemeld hebben en toch interesse hebben, dat kun je doen onder het kopje "belangrijk" op onze site www.biggs.nl

Bovendien zijn we continue fotorapportages aan het toevoegen.

Een misverstand is dat het alleen om zeer grote zwevers zou gaan. Nou is dat weliswaar onze "doelgroep" maar als het aan mij ligt is komt er, zeker voorlopig, geen onderlimiet. Zeker in het begin gaan we soepel om met het begrip BIG. Hoe het daarna verloopt zullen de leden zelf moeten beslissen.
Het moet natuurlijk wel een redelijk schaalmodel zijn, voor de andere disciplines van de modelzweverij zoals F3J enzo is er al voldoende georganiseerd.

We willen ook de specifieke problemen met het vliegen met grote(re) zwevers aanpakken zoals het slepen en gesleept worden, vandaar dat de grootste aandacht naar dit formaat modellen zal gaan.
Maar iemand met een mooie schaalzwever van twee meter willen we zeker niet de rug toe keren, niemand begint tenslotte met een 6meter zwever.

Back