BIGGS@Pottes

Vandaag voor het eerst meegedaan als gastvlieger bij een BIGGS meeting. Ik had mijn Grunau Baby en ASW27B meegenomen. Bij het aanrijden was het kampement van de deelnemers niet te missen! Groot assortiment motorhomes, caravans en tenten. Had ik nog niet verwacht op een doordeweekse dag. Na een gastvrij onthaal door Richard Branderhorst en voorstellen aan diverse leden werd het tijd om te vliegen. Tijdens de heenreis was het nevelig en motregende het af en toe. De lucht trok vrij snel open en de temperaturen liepen ook open. Ik heb heel veel sleepjes gemaakt van circa 1300 uur tot 1800 uur. Zender helemaal leeggevlogen en dat gebeurt mij niet vaak. De organisatie was echt heel goed, ook fijn om er een vluchtleider bij te hebben die je op drukke momenten naar vrije plekken op het veld dirigeert, zeker als er twee zwevers tegelijk landen. De gebruikte slepers waren ronduit indrukwekkend, zeker de prachtig schaal Cessna van Marcel die er op final echt bijna 1:1 uitziet. Faciliteiten op het terrein waren ook uitstekend, verder goede sfeer en gezellige mensen. Niet alleen een evenement voor het vliegen maar ook voor de dingen eromheen. Ik heb dus meteen maar besloten om lid te worden :D. Morgen nog even een dagje werken en het weekend snel weer naar België.

Om even een idee te krijgen van het formaat waarmee gevlogen wordt: de tweede zwever is mijn Grunau Baby van drie meter. Dat geeft een idee van het formaat van de zwever op de voorgrond.....

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Om even een idee te krijgen van het formaat waarmee gevlogen wordt: de tweede zwever is mijn Grunau Baby van drie meter. Dat geeft een idee van het formaat van de zwever op de voorgrond.....
full

Die is het dubbele : nml. 6 meter ;)

Ik had er ook dolgraag bijgeweest, maar moet deze week nog verschillende medische onderzoeken laten uitvoeren...

@ maarten, je zender leegvliegen doe je alleen maar op zulke dagen... het is immers megaleuk om met 10 in 1 bel te hangen.

nja, ooit zal je ook wel een 6meter toestel in je gamma hebben, maar je mag al niet klagen. je hebt een paar prachtexemplaren!

Dank je DJ, ik heb mijn oog al laten vallen op een Nimbus 4 van Tangent.....

@Knife edge: beterschap en graag tot een volgende keer !!!!

@ maarten, je zender leegvliegen doe je alleen maar op zulke dagen... het is immers megaleuk om met 10 in 1 bel te hangen.

nja, ooit zal je ook wel een 6meter toestel in je gamma hebben, maar je mag al niet klagen. je hebt een paar prachtexemplaren!

Dank je DJ, ik heb mijn oog al laten vallen op een Nimbus 4 van Tangent.....

@Knife edge: beterschap en graag tot een volgende keer !!!!

Eh Maarten, verkoop jij ook eens iets? ;) Want ik ik zier er bij jou alleen maar droomtoestellen bijkomen...

Wel Douglas ik hecht nogal aan mijn toestellen. Ik heb er inderdaad wel een paar :D:D. Verkopen doe ik zelden, verder krijg ik regelmatig schade kisten en dat geef ik liever ook eens wat terug. Maar goed, de hangar is aardig vol. Gelukkig ben ik een vrij intensieve vlieger en verzamelen ze bij mij geen stof! Eén van de redenen waarom het BIGGS treffen zo leuk is is omdat er veel lieden rondlopen met een hangar die nog veeeel voller is dan die van mij. En met veel grotere kisten:D. Dan valt het bij mij nog wel mee:mrgreen:. En nu naar mijn mandje, morgen weer vroeg op naar Pottes!

Eh Maarten, verkoop jij ook eens iets? ;) Want ik ik zier er bij jou alleen maar droomtoestellen bijkomen...

En Maarten, je weet me dan wel weer te vinden he mocht je je erg geroepen voelen... ;)

Ziet er niet verkeerd uit, maar wat een afmeting: Klik Nice!

Nu heb ik onlangs trouwens een mooie ongebouwde Multiplex Bonito gekregen. Deze gaat in januari, na mijn afstuderen, op de (af)bouwtafel.

Laatst bewerkt:
Maarten, jammer dat ik je gemist heb. Ik moest woensdag al naar huis voor werk, mijn vakantie zit er weer op. Ik heb vooral dinsdag leuk gevlogen met de ASK-21 en de Elefant. De camping is vanuit de lucht ook mooi te zien:

@Fotor, jammer dat ik, je idd gemist heb, er komen nog meer kansen!

Vandaag weer heerlijk gevlogen op Pottes, vele sleepjes gemaakt met de Habicht en de Grunau Baby. Thermiek was goed aanwezig! Het formaat van mijn kisten valt echt in het niet bij wat er hier rondvliegt, echt niet normaal gewoon. En die grote kisten vliegen echt heel goed.... De slepers waarmee gevlogen werd waren ook weer fenomenaal vandaag, vooral de Swiss Trainer, prachtig hoe langzaam die binnenkomt. Al met al weer aardig wat vlieguren gemaakt deze week. De dag werd afgesloten met een heerlijke barbeque. Sfeer was uitstekend, erg gezellige mensen. Dit soort bijeenkomsten zijn niet alleen leuk voor het vliegen maar ook voor de dingen eromheen. Ik heb de smaak wel te pakken dus mijzelf meteen maar als lid opgegeven bij BIGGS. Enige donkere wolkje van deze dag was de crash van de ASK23 van Richard. Verder een prima dag weer!

full

full

full

full

full

full

Hoi, ik ook net thuis van een super weekend
ik mocht zaterdag avond een vluchtje maken met een asw28 van kurt
een toestel dat bovenaan mijn verlanglijst staat ....schaal 1op2 9meter span
kan niet beter dus.

ik mocht zaterdag avond een vluchtje maken met een asw28 van kurt een toestel dat bovenaan mijn verlanglijst staat ....schaal 1op2 9meter span kan niet beter dus.

@Han: Toen ik zaterdag wegreed met de auto vloog je met die kist van Kurt een stukje naast en boven van mij. Niet zien dat het om een model gaat, kist lijkt in de lucht echt een 1:1...... Echt heel mooi....

Hier een foto ervan, genomen na de barbecue op onze clubdag...
Mogen dan altijd op het 1/1 vliegveld vliegen. Sleper was de Robin van Bruno

full

De organisatie was echt heel goed, ook fijn om er een vluchtleider bij te hebben die je op drukke momenten naar vrije plekken op het veld dirigeert, zeker als er twee zwevers tegelijk landen. Morgen nog even een dagje werken en het weekend snel weer naar België.

Wie was die andere zwever?

Mvg,
Aurectar

@knife-edge Bruno heeft ook afgelopen weekend heel veel gesleept. Hij moest noodgedwongen stoppen omdat een zwever in de landing met de vleugel het richtingroer van de Robin mee nam.

Wie was die andere zwever?

Volgens mij zijn wij op donderdag ook een keer tegelijk binnen gekomen. Het is een paar maal voorgekomen dat ik circuit aan het vliegen was en dat er nog een zwever binnenkwam. Met de Habicht kan ik dan niet nog een rondje maken. Het is dan wel heel prettig als een vluchtleider iedere zwevers naar een eigen deel van het veld stuurt. Wel zo veilig.

Back