bij het tandwiel op mijn motor trilt wat.

• Topicstarter Topicstarter TnT nelis
  • Startdatum Startdatum
T

TnT nelis

Guest
mijn tandwiel op de motor (is de standaard motor die bij de hpi rs4-3 zit) trilt dus. dus ik dacht ik draai het schroefje aan de voorkant weer strakker maar hij zit dus al zo strak als maar kan. want als je van de zijkant kijkt zie je dat het schroefje tegen het schroef huis aan zit maar het ringetje niet raakt die er zit. ik had de schroef eraf gedraait en tandwiel eraf getrokken dan zie je dus de schoentjes met een ringetje erop maar dat ringetje is behoorlijk in gesleten dus denk dat dat de oorzaak is, maar dan vroeg ik mij af komt dit vaak/soms voor en is dit een gebrek aan mijn auto of hoort dit en hoe kan ik dit verhelpen want ik heb pas 2liter gereden. en als dit niet de oorzaak is leg het me dan alsjeblieft uit iemand alvast bedankt he.

Dat komt vaker voor ik had een klein beetje met me HPI en Hilbren had het heel erg dat motortandwiel stond heel de tijd te pingelen. Maar dat komt voornamelijk door dat naald lager wat er in zit die moet je goed in vetten met dik vet anders krijg je dat. Ik had hem zelf goed ingevet en had er nauwlijks last van hilbren heeft dit ook geprobeert maar zijn naaldlager was al te erg versleten door het gebruik van geen vet.

Ik heb nu 2 speed en daar zitten tenminste goeie sealed lagers in en nu heb ik er totaal geen last van.(hilbren volgens mij ook niet meer met zijn 2 speed.)

maar ik heb eigenlijk het idee dat er een ringetje of iets vervangen moet worden of dat er iets verschoven is maar ja ik heb dus geen idee wat?

tnt nelis zei:
maar ik heb eigenlijk het idee dat er een ringetje of iets vervangen moet worden of dat er iets verschoven is maar ja ik heb dus geen idee wat?
kan kloppen die waren bij mij ook versleten, ik heb het probleem opgelost door een versnellingsbak in amerika te bestellen voor 57 dollar

ik ken miss iemand die binnen koort naar america gaat dus ff vragen. want ik wil toch een 2 bak alleen zo duur.

Hmmm......ik wil (met de tijd) ook wel een 2 bak maar heb vooralsnog het probleem dat de koppeling heel laat en slippend aangrijpt. Nu kan ik een andere koppeling kopen maar als bij een 2 bak ook een koppelingetje zit......is de keuze snel gemaakt......
Dus is mijn vraag; zit dat erbij? Weet iemand dat?

voor zover ik weet krijg je bij een 2-bak alleen de clutch bell, en dus niet de clutch shoes+spring...

ps. kom geloof ik tevaak op engels talige forums :roll:

In de 2-speed van HPI zit alleen een clutchbell met ander asje waar die op past, spurgears, en al het spul om hem te kunnen laten schakelen. Geen koppeling zelf...

Greetzz, Robbert

ik ben net naar de modelbouw winkel in de stad geweest voor wat onderdelen dus ik dacht neem ook ff mijn motor mee om ze te laten kijken naar die trilling. en terwijl ik daar de auto niet gekocht heb krijg ik het vergoed garantie geval was waarschijnlijk niet goed ingevet geweest in de fabriek dus wordt opgestuurt en kan overmorgen weer ophalen. nou wateen servies hé.

idd, dat is zeer netjes, hoe heet die zaak waar je geweest bent?

dat is sjaaks hobby shop heeft jammer genoeg geen website maar hij zit in leiden in een zijstraat van de haarlemmerstraat, en die zijstraat heet janvossensteeg. Ze weten niet zo heel veel opzich maar zijn niet zo duur en wel erg aardig en doen altijd wat ze kunnen en als het niet lukt bellen ze wat rond.

wat ik precies krijg ligt nog aan wat ze in de fabriek zeggen maar zowiezo lager en tandwiel. het viel onder garantie zei die man.

Back