Bij welke forumleden wordt er gesleept op de club?

Bij ons (Diest model club, in Schaffen België) wordt er vrij druk gesleept.
Super Bizon, zdz 80 cc
Vergrootte Biglift zdz 50cc
Eigen ontwerp ala Biglift met zg 60cc

Bij ons op de LVC Emmeloord zijn 2 leden met een Big Lift. We hebben dit jaar 1 keer gesleept, met mijn MPX Milan erachter. Héél erg leuk. Gaan we vast vaker doen.

Ha, leuk!
Het zweefslepen komt idd langzaam van de grond in BE en NE blijkt wel, maar kijken we bij onze Oosterburen dan zijn die (in aantallen) al véél verder.

Mooi om te zien dat er ook voor ons (BIGGS) onbekende namen en clubs bij zitten, graag contact houden, wie weet hebben we elkaar nodig in de toekomst.

Voor slepers die nog zéér weinig ervaring hebben, kan ik een BIGGS lidmaatschap aanraden, daarbij krijg je ook het sleepmanual, wat boordevol tips staat over het slepen en gesleept worden.

In Bladel (NL) hebben we 2a 3 sleepkisten waarvan er 1 voor de iets grotere zwevers. en er zijn ongeveer net zoveel zweefvliegers.

En in Genk (B) hebben we ongeveer 5 slepers met verschillend motor vermogen.
en diverse zwevers.

grtjs
Eric

mmm,
Als ik het zo lees allemaal...

ideetje, een database gaan bijhouden waar er gesleept word?
Met welke kisten/vermogen, veel/weinig ervaring, gastvliegers mogelijk, contactadres?
Dan kunnen zwevers kijken waar ze in de buurt hun model kunnen laten slepen.

Wat een vliegdag vandaag :zon: heerlijk, we hebben veel gesleept zie Het oude schuimpje uit de mottenballen gehaald.
Het slepen dee ik samen met mijn zwager. Die heeft een sleep kist met een 6,5cc 2t motor :yes: . Geloof het of niet maar dat ging zeer goed.

leystad lenticularis

Bij ons wordt de laatste tijd ook heel veel gesleept. (Leeuwarder Luchtvaart Club "Aeria" We slepen met een hummel en een big lift. Meestal hangt hier een oude f3j zwever aan, zoals een Milan. Ook wordt er regelmatig een 4,5 m zwever gesleept.Dit gaat uitstekend. Ik ben nu bezig met een dg 600 van 5 meter en deze moet volgend jaar natuurlijk ook gesleept worden.

En ook op de Twenste Radio Modelvliegtuig Club (TRMC) wordt gesleept. Heb net afgelopen weekeinde mijn Skywing in de bomen geparkeerd, vanwege een motorstoring, net na de start, erg lullig. Geen schade, behalve een stuurstangetje van een rolroer. Voor de zwever was het hoog genoeg om af te koppelen en terug te vliegen.

Bij ons op de ginkelse heide in ede wordt er gesleept met :

Paf trainer 150cc 2-cilinder
bully's
nog een paf trainer
een big lift (vootr het wat kleinere spul)
en een super wesley (een wesley vergroot maar ook dit voor kisten tot max 2m)
en tevens nog wat ikarus-sen
Dus bij ons zijn er zeer veel sleep mogelijkheden (voordeel dat het Fox Team bij ons trained)

Met vriendelijke groet Dennis

Sinds kort wordt er op KMC meerhout regelmatig gesleept :)

Enfin sinds dat ik een wilga 75cc heb gekocht toch :wink:

Tevens is er nog een big lift in de maak.

Bij vliegclub Stadskanaal wordt niet gesleept, ik zou het wel willen.
(ons vliegveld ligt ongunstig t.o.v. de meest voorkomende windrichtingen, zodat je geen lijn en stiek kunt uitlopen)

Taco.

bij ons vliegen er nu 2 wilga's (super lelijk model maar super mooi gebouwd :wink: als je begrijpt wat ik bedoel) en nog 2 paf trainers ik heb nu een super grote fox besteld .................................................................................................................................(150cm) dus hoop dat deze kisten mn fox omhoog kunnen slepen :wink: ff zonder dollen geweldig dat ze bij ons vliegen alles kan omhoog en het wordt steeds beter

p.s. als er nog mensen zin hebben om op onze show(20 aug) een demo te geven laat het weten !!!!

groetjes Dennis

Hoi,
Ook bij de Model Vliegclub Nijverdal zijn we dit jaar met een groepje gaan slepen.
slepen1.JPG

de eerste investeringen,
de sleepkist is een ??? met een 62cc
Tomar; ASH 3m20
Ramon; Loo100 1m70 (Dotje)
Han; Nimbus 3m50

en vorige week de eerste vlucht gemaakt met een nieuwe sleper
IMG_0674.jpg

een Zlin 242 2m60 king 95cc

Bij MVC Bergeijk wordt helaas niet gesleept

(ja oke, door een clublid en mij binnenkort, maar dat gaat dan om een ez met een trainer, maar als dat goed bevalt... :roll:)

stefan_riemens zei:
Bij MVC Bergeijk wordt helaas niet gesleept

(ja oke, door een clublid en mij binnenkort, maar dat gaat dan om een ez met een trainer, maar als dat goed bevalt... :roll:)

Toch hebben we het wel een aantal malen gedaan hoor stefan. Ik heb laatst nog mijn big lift gebruikt met het sleeptouw aan de parabakjes gemaakt.
Had geen sleepoog maar in de parabakken kan ik het touw ook lossen.....

Pieter

Back