Bij wie laat je een uitlaatje maken?

Hij zoekt een demper voor een 26cc

Je moet eens een mailtje naar ronaldk doen, hij heeft een Paar hele mooie busjes gevojdem voor de dempers ook 60 rond geloof ik, dunwandig rvs
 
Helaas, de gekochte blikjes passen net niet. Nou maar hopen dat de inhoud te haggelen is, anders heb ik zomaar 3x 89 cent over de balk gesmeten. Maar ik zal, omdat ik ook weer attent gemaakt ben op ultim@te's uitlaat idee in het Piper topic, binnenkort met de schuifmaat naar de winkel van meneer Heijn gaan. Ik heb inmiddels wat gemeten en geschetst, dus ik ga gewoon een middagje op de conserven en vlees-in-blik afdeling doorbrengen. Wie weet.

Overigens verbaas ik me over een ZG62 met campinggasbus als uitlaat in een 1/4 piper; ik heb met deze 26cc al nauwelijks ruimte over voor een pot. Misschien dat deze motor langer is, met zo'n achterinlaat, dat dat het verschil is. Nou ja, moedig voorwaarts. Ik heb offerte van Just Engines, dat kan dus altijd nog.

Ik heb ook even naar een banaandemper (dank Johan, weer een woord geleerd) geïnformeerd, maar zo'n one-off wordt lastig (lees: duur).

Hugo
 
Overigens verbaas ik me over een ZG62 met campinggasbus als uitlaat in een 1/4 piper; ik heb met deze 26cc al nauwelijks ruimte over voor een pot. Misschien dat deze motor langer is, met zo'n achterinlaat, dat dat het verschil is. Nou ja, moedig voorwaarts. Ik heb offerte van Just Engines, dat kan dus altijd nog.

Hugo


Ik dacht dat alleen de ZG38 een achteruitlaat heeft, en een ZG26 aan de zijkant :confused:
 
Aan welke kant heb je de uitlaat kant van je motor zitten, want ik weet nog wel een paar goedkope pitsstyle dempers die kun je altijd passen en heb je ook gelijk een basis om verder mee te werken.
 
Overigens verbaas ik me over een ZG62 met campinggasbus als uitlaat in een 1/4 piper; ik heb met deze 26cc al nauwelijks ruimte over voor een pot. Misschien dat deze motor langer is, met zo'n achterinlaat, dat dat het verschil is.

een 26er motor in een 1/4scale piper en dan geen plaats voor een demper ?

Ik zet er een ZG-45 in met HM en een demper achter de motor. ;)

Heb even een oude PDF opgezocht van 2003 .

Daar staat ook nog de gasbussen demper in.

http://www.toni-clark.com/ftp/z4562k03.pdf

Mvg Johan
 
Ja, Johan, ik verbaas me ook. Hier een feauteau ter verduidelijking:

PA18%20060.jpg


Dank voor de PDF, overigens, altijd leuk.

Zo afgeschaald van de Piper opstelling op pagina 7 lijkt mijn 26cc motor met achter carb inderdaad iets langer dan de 62cc daar. Ik twijfelde net zelfs even of ik niet verkeerd gerekend zou hebben qua schaal, maar de glasfiber motorkap en het landingsgestel dat ik gekocht heb zijn beide voor de 1:4, en passen goed.

Hugo
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij vertellen welke diameter je ongeveer nodig hebt voor de uitgaande pijpjes.
Zo te zien zijn bij originele dempertjes de diameter van de uitgaande kleiner dan de ingaande opening.

Gr.
 
Ik heb inderdaad 20mm als ingaande maat, voor de uitgang kijk ik naar 15mm cv buis, heb ik nog een stukje van. Overigens wordt de Just Engines optie weer iets aantrekkelijker, ze hadden een rekenfoutje gemaakt. Nu 85 pond, nog veel geld, maar minder vreemd dan eerst.

Ik zit ook nog naar de onderdelen in de Toni Clark catalogus te kijken, maar die zijn wel erg groot in diameter. Zowel van de body als van de buizen. Helaas.

Hugo
 
In 22 mm , uit 14 mm

De 45 ZG heeft 25 mm in en 2x 14 mm uit .

Is ook een beetje afhankelijk van het binnenleven van de demper .

Mvg Johan
 
Kijk hier heb ik wat aan.
Ik zal van de week wel eens wat gaan fabriceren, als het gelukt is zal ik het wel posten.

Gr.
 
Back
Top