Billing Boats' "Banckert"

Een klein vraagje over de huidige "Banckert" van Billing boats. Deze versie heeft een opbouw aan de achterkant, op de foto's van de "echte" Banckert kan ik deze echter nergens terugvinden. Zit ik ergens overheen te kijken ??

Groeten, Bram

Naar boven

Foto van waar u mee bezig bent :idea:
Want er zijn geloof ik verschillende van/van de bankerd dus :oops: :oops:
mvg Frederik :D :D

banckert.nvs.jpg

Banckert van BB, van NVS, Foto : J. Lingbeek

BANCKERT.Robert.Celie.JPG

Huidige Banckert van URS.Foto : Robert Celie

Beide foto's bij Tugspotters

Hallo Bram,

Ik denk dat je doelt op de radiohut achter het stuurhuis

Banckert@D.Colonne.jpg

Foto; Tugspotters

Hierboven zie je een foto van de Banckert waar je tussen de schoorsteen en het stuurhuis de radiohut goed kunt zien. Op foto's (die niet van de zijkant zijn genomen) is deze inderdaad niet echt goed te zien.

VALCKE.2.jpg

Foto; Tugspotters

Dit is ook een verschil tussen de Maasbank (Banckert) en Vikingbank en hun oudere zusjes de Schouwenbank (Ekster) en Steenbank (Valcke). Zoals je op bovenstaande foto kunt zien hebben de laatste twee die radiohut niet en staat de schoorsteen direkt achter het stuurhuis.

Groetjes, Danny.

Allemaal bedankt voor de snelle reacties. Om heel eerlijk te zeggen was het radiohut verschil me ook nog niet opgevallen :oops: . Eigenlijk bedoelde ik deze, waar ik dus overheen gekeken had omdat ie op de Billing Boats foto helder wit is en op deze foto enigszins een "schutkleur" heeft gekregen door de jaren.

banckert2.JPG

Groeten, Bram

Back