Bind Plug!

• Topicstarter Topicstarter anthonycessna
  • Startdatum Startdatum
Ik dacht dat je ook bij spectrum ook de signaal van 1 en 3 moest verbinden maar dat is niet zo het is de - en de signaal .

bindplug of batt

Hoi allemaal,
Ook bij mij heeft het vlieg virus toegeslagen en na 1 jaartje simmen nu toch vliegtuig gekocht.
Heb natuurlijk 1 en ander verkeerd gedaan (rookie) en heb een paar vragen.
Vliegtuig heb ik in elkaar gezet, bedrading aangesloten, reciever aangesloten en toen even gekeken wat hij deed als ik de batt aansloot.
Natuurlijk reciever begon te knipperen etc alleen wist ik niet waarom, beetje met zender gespeeld.
Helemaal vergeten te binden!!!
Als ik nu batt aansluit brand er slechts 1 ledje in de reciever.
Dus geen signaal meer om te binden.

Wat nu?? batt geeft vol aan.

Graag reactie (dat ik niet slim bezig ben geweest weet ik ondertussen zelf ook wel)

Vriendelijke groet
Ton

Hallo Ton

Welkom op het forum.

Dan begin eerst eens de gebruiksaanwijsing van je zender door te lezen.

Hierin staat precies hoe je moet binden (als je 2,4 hebt)

Het is voor alle merken weer verschillend.

Mvg Johan

Edit: en zet je woonplaats even onder je avantar.

Hoi Johan,

Ik weet dat je de bindplug in je reciever moet zetten dan batt aansluiten dan de trainer knop zender ingedrukt houden en zender aanzetten, zender geeft ook aan binding, echter zoals ik al zei de reciever knippert niet meer , alleen 1 led lampje blijft branden.
Eerder tijdens het uitproberen werkte de reciever wel.
Heb toen batt gecheckt aan de oplader en nu maar 1 ledje aan op reciever.
Misschien lipo kapot???
Woonplaats zal ik nog even invullen.

Ton

Hoi Johan,

zender: spectrum dx61
ontvanger : ar6200 (sataliet)
lipo: align high power 11,1v 2150mAh 25

lipo doorgemeten en deze geeft vol aan.

Hoi Johan,

Ik weet dat je de bindplug in je reciever moet zetten dan batt aansluiten dan de trainer knop zender ingedrukt houden en zender aanzetten, zender geeft ook aan binding, echter zoals ik al zei de reciever knippert niet meer , alleen 1 led lampje blijft branden.
Eerder tijdens het uitproberen werkte de reciever wel.
Heb toen batt gecheckt aan de oplader en nu maar 1 ledje aan op reciever.
Misschien lipo kapot???
Woonplaats zal ik nog even invullen.

Ton

Haha, ik ken dat probleem! Heb ik ook gehad, daar is dus niets mis mee :rolleyes:

Waarschijnlijk ga je elke keer binden als je wilt vliegen... Het moet eigenlijk zo:

In je zender zit een code en in je ontvanger ook. Als je bind wordt de ontvanger aan de zender gekoppeld. Is het binden voltooit (1malig proces) heeft de ontvanger een code die aan een model in je zender is gekoppeld. Men dient dan de zender uit tezetten en de bindplug te verwijderen (leg die maar ergens weg, die heb je niet meer nodig). Men zet de batterij in de ontvanger en het ledje gaat knipperen, dan zet je je zender aan en dan gaat je zender op zoek naar die bepaalde code voor dat model, dit duurt ong 3sec. dan gaat je regelaar beginnen piepen en heb je terug verbinding met je ontvanger.

meerdere vliegtuigen:

Je gaat naar je zender op modelselect => kies het vliegtuig uit dat je wilt besturen => zet de zender weer uit => sluit de batterij van het vliegtuig aan => ledje gaat knipperen => zet je zender aan, die gaat automatisch op het modelstaan dat je hebt gekozen voordat je je zender uitzette => je hebt terug contact.

De bindplug zelf heb je maar 1X nodig per ontvanger dat is alleen om een model aan je ontvanger te koppelen.

Wat deed ik fout:

Elke keer dat ik wou vliegen ging ik het altijd binden. Totdat mijn Ar6200 met satteliet ook in staking ging. Dan is het gewoon de bindplug verwijderen => model aan => zender aan en het moet weer werken.

Hoop dat dit is wat je zoekt:wink:

Hoi Johan,

Nee dit is het probleem niet.

Batt eerst uitgeprobeerd toen gingen de leds op het vliegtuig vel branden en de ontvanger ging ook knipperen.

Toen batt op gaan laden (eerst 2 pluggen aan stekker gemaakt voor balanceren)
en nu branden de ledjes nog maar heel vaag en brand er slechts 1 lampje op de ontvanger.

Vliegtuig krijgt nu zoals het eruit ziet te weinig stroom.
Ik zal vanmiddag de stekkers voor balanceren er eerst wel eens afknippen om te kijken of het daar aan ligt.

Ben nu echt even de weg kwijt.

Je hoort van mij

Groet

Ton

Maak maar eens een foto van de setup hoe dat nu in elkaar zit .

Geloof niet dat wij dat allemaal snappen . :D

Mvg Johan

(ps: afknippen draadje voor draadje met een geisoleerde kniptang)

Hoi Johan,

Als ik mijn batt aansluit op mijn vliegtuig hoort het zo te zijn dat bij de ontvanger
ledjes gaan knipperen om te gaan (binden)

Nu brand er slechts 1 ledje.
Ook de lampen vh vliegtuig zelf branden nog maar heel flauw.

Groetjes

Ton

Hoi,

Ben nu al 1/2 uur bezig om die foto`s erop te krijgen maar zeg maar hoe??

foto`s reciever

full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat noemen wij een " kabelsalat " .:D

Zijn je solderingen 100% , het zijn er in ieder geval teveel normaal.
Stekker aan de ESC en een aan de Lipo .
Stukjes kabel er tussen is geen goede oplossing.

Omdat hij het eerst wel gedaan heeft moet je hem opnieuw gaan binden met een ontvangerakku precies volgens het boekje .

En dan verder kijken of hij het dan nog doet met de BEC van de ESC.

Mvg Johan

Back