binden blade 120 sr

hallo ik ben nieuw op dit forum en ook in de wereld van het model vliegen.
nou heb ik al een maand een blade 120sr en heb gister een andere zender gekocht nu met gas links was rechts op de oude.
nu is mijn vraag wil de nieuwe zender binden en krijg het niet voor elkaar, het is een spektrum dx4e.
alvast bedankt voor de hulp.

Hey

Ik ben niet bekend met de dx4, maar bij de meeste spektrum zenders werkt het alsvolgt:
1: Model aanzetten (met bindplug in je ontvanger als je losse ontvanger hebt), dan gaat de led snel knipperen.
2: De bindknop op je zender ingedrukt houden en vervolgens de zender aanzetten, als het goed is gaat nu de led langzaam knipperen.
3: Wachten tot je led constant blijft branden, als dit gebeurt is je heli aan je zender "gebonden". (verwijder nu de bindplug als je die gebruikt hebt)

Groeten

Hoi Shag,

allereerst welkom in deze hobby, en op het forum :)
ik ken de spectrum zender niet, maar dat lijkt mij ook het probleem niet.
op internet zie ik dat die heli als RTF kit (ready to fly) word geleverd.
bij veel van dat soort setjes is de ontvanger in de heli vanuit de fabriek aan de bijgeleverde zender verbonden, wat bij veel merken niet ongedaan kan worden gemaakt.

een andere oorzaak kan ik momenteel niet zo gauw bedenken...

op internet zie ik dat die heli als RTF kit (ready to fly) word geleverd.
bij veel van dat soort setjes is de ontvanger in de heli vanuit de fabriek aan de bijgeleverde zender verbonden, wat bij veel merken niet ongedaan kan worden gemaakt.

De Blade heli's maken gebruik van Spektrum DSM2 / DSMX zenders en ontvangers, deze zijn met de meeste andere Spektrum zenders en ontvangers te gebruiken!

Het moet dus gewoon werken!

Groeten

Hey wat markjuhh gepost heb is 100% wat je moet doen!..
ik heb ook nog een dx4e die ik soms gebruik (test) en werkt zo met de 120sr (DSM2 / DSMX) ,

oo en welkom shag veel vlieg plezier met de 120sr ;)

Groet Ray.....

oké bedankt allemaal het werkt.
maar nu het volgende de linkse stick om zijwaarts te vliegen werkt niet en op de simulator wel, nu ben ik al met de schuifschakelaars onder bezig geweest maar krijg het niet werkend.

Mode 2 heeft op de linker stick de functies gas en neus linksom draaien of rechtsom draaien.
De rechter stick heeft de functies vooruit/achteruit en links/rechts schuiven.

Groeten

Links is om te draaien,
Dus op de zender dx4e is de rechter stick voor zijdewaard ..

de schuifjes zijn alleen maar om de mode te veranderen van de zender...

Back