Binden van Spektrum zender/ontvanger

Hey iedereen

Ik ben binnenkort in het bezit van mijn 4de wagen.
Nu heb ik net 1 ontvanger tekort, de andere worden aangestuurd door de spektrum DX3S zender.

Nu was ik aan het denken om een nieuwe Spektrum zender bij te kopen, bvb de DX2S, DX2E, DX2.0 ofzo, zodat er al een ontvanger bijzit EN ik de mogelijk heb om met 2 wagens tegelijk te rijden. Moest mijn vriendin, broer etc... willen meerijden.

Nu is mijn vraag, is het mogeiljk wanneer alle wagens uitgerust zijn met Spektrum ontvanger ze te kunnen aansturen met beide zenders zodat er willekeurig samen gereden kan worden?

Ik weet totaal niet als het mogelijk is, daarmee de vraag...
Of is het verplicht om bvb 2 wagens aan te sturen met de ene zender en voor de andere 2 wagens altijd de andere zender te gebruiken?

Laatst bewerkt:
Bij 2,4 GHz apparatuur bind je altijd de ontvanger aan je eigen zender. Hierbij onthoudt de ontvanger de unieke code van zijn zender. Als je deze ontvanger vervolgens in combinatie met een andere zender wil gebruiken, zul je 'm opnieuw moeten binden.
Er wordt altijd uitsluitend de code van één zender onthouden en dat is maar goed ook natuurlijk.

Ahhh ok nu kan ik volgen...

Dus het gaat eigenlijk alleen maar bvb 3 ontvangers, 1 zender en dan kan je makkelijk schakelen tussen de verschillende modellen ...

Dus eigenlijk best een andere zender met ontvanger kopen en deze alleen met dat model gebruiken...

Ik heb vandaag een spektrum sr3100 ontvanger gekocht om in de rave te plaatsen , echter ik krijg hem totaal niet gebonden met de zender...
Bind knopje ontvanger inhouden, aanzetten dan zender aanzetten en naar het bind menu gaan en proberen te binden! Maar totaal niets helpt...
Heeft iemand een idee?

Bind stekkertje niet gezien ?

ik zou maar eens RTFM doen

ps weet je niet wat RTFM is ? google er maar op...

haha je doet me lachen :D
Zou eerst maar eens opzoeken over welke ontvanger het gaat, en eens zien als je dan nog praat over een bindstekkertje :confused: :cool:
Dus duidelijk heb ik wel aan RTFM gedaan ;)

hmmmz lijkt me toch geen bindstekkertje te hebben hoor :)
Wel een drukknopje... :D

SPM1205-250.jpg

.....en toch is het echt RTFM! Daarin staat duidelijk, dat de DX3S niet compatibel is met de SR3100 :(.

Dus: terug naar je winkelier, waar je de ontvanger dan omruilt voor een SR300, SR3000 (niet de HRS!), SR3001 of een SR3500.

haha inderdaad :D
Ik was ervan uitgegegaan dat de DSM 1 receiver gewoon zou werken, net als de winkelier precies :D
Maar een bindplug was toch niet nodig haha

Dus straks zeker even teruggaan haha

Back