Binnenvaartvloot 1:50

Goeiemiddag medeforummers!

Na een aantal maanden afwezigheid door mijn ziekte, school, en vakantie baantjes nu toch weer verder gegaan aan de modelbouw !
ik ben eerder lid geweest op dit forum onder de naam lars92,
doordat ik een aantal maanden niet op het forum ben geweest kon ik de gegevens niet meer terug vinden die bij dat account hoorden.
met nu een schoon account (waarbij ik het wachtwoord en emailadres van zal onthouden)
een nieuw topic waar ik de bouw van mijn vloot in zal laten zien.

mijn vloot bestaat nu uit:
een Koppelverband (KVB) van 380 cm lang en 22 cm breed (schip + duwbak)
het KVB wordt als vrachtschip gebouwt met 1 decaperm 12v als hoofdmotor.
in het schip heeft een 7,2V grauphner boegschroef de bak krijgt zo zelfde als hekschroef en 2maal als kopschroef voor extra power:D
ik probeer zo veel mogelijk werkent en verlicht te maken.
het schip is niet van tekeningen gebouwd maar naar eigen idee.
als het geheel vaart en zo goed als af is (of eventueel al iets eerder),
komen er waarschijnlijk nog 4 duwbakken bij zonder elektra.

Een beunschip van 205 cm en 18 cm breed ( is niet officieel op schaal gebouwd )
het schip gebruiken ze veel in de bagger werkzaamheden en heeft 2x speed 500 12V als hoofdmotoren en 1x 7,2 v boegschroef van raboesch.

en een haven slepertje de smit italie, waarover ik nog twijfel of ik er de italie van maak of een slepertje naar eigen idee.

bij deze dan de foto's hoe de bouw van mijn KVB er op dit moment voor staat.

en hier nog wat foto's van het beunschip.

Uploaded with ImageShack.us

Laatst bewerkt:
heej stephan,

dankje en ik heet nog steeds lars ja! haha;)
maar het casco van mijn kvb komt indd van melvin het beunschip is van aluminum en heb ik van een vriend over genomen die heb ergens uit drente heeft opgevist

gr lars.

even een klein updatetje!!

de denneboom is afgelakt voor de 3de en laatste keer.
het gehele achterdek zit nu ook vast en ik heb der gehele romp glad gemaakt ook heb ik voorop op het schip een machine kamer in gang gemaakt waar straks ook de draden voor mijn ontvanger naar binnen komen die van uit de duwbak komen.

de ''spiegel'' is ook blauw geverfd.

het hier dan de machine kamer ingang de witte deksel kan er vanaf en daardoor kunnen dan de draden komen voor de ontvanger en ETC.

de ruimschoten zijn ook mee geverfd zoals jullie zien.
dit is overigens niet het blauw waar ik naar zocht het blauw wat ik zocht is elektrisch blauw en wordt veel gebruikt in de binnenvaart.

ik heb een iets donkere kleur blauw gekozen het is van histor en het noemt zich ''kobalt blauw'' jammer dat de verf pas na 3x dekt.

Ik vindt dit toch ook wel een vet kleurtje anders hoor.

Is het niet makkelijker om een ontvanger in je bak en je schip te maken. Heb ik in ieder geval. Dan heb je ook geen kabels over je dek lopen Dan is ze ook waterdicht.

stephan,

daar heb ik ook aan zitten denken, maar heb je dan niet extreem veel last van storingen? het zou uiteindelijk wel de mooiste optie zijn inderdaad.

gr lars

Je stuurt met je zender eigenlijk 2 schepen aan, ze ontvangen allebei met dezelfde frequentie. Ze storen bij niet. Soms de mast maar dat ligt niet aan de ontvanger. Je moet alleen wel een goed plekje bedenken voor de antenne. Als ik die in mijn woning laat liggen dat wil dat de motoren nog wel eens beïnvloeden maar normaal heb ik nergens last van.

Een vriend van me die vertelde deze manier, Eerst wist ik ook niet of het ging werken maar ben blij dat ik het gedaan heb. Zo kan je ook nog met de bak alleen varen. Ik doe het weinig maar het is wel leuk dat het kan.

Het is wel op open water heb ik helemaal nergens last van, ben je met een hoop mensen die in de buurt van je kanaal zitten ja dan heb je af en toe wel een storinkje, mja dat ben ik dan niet alleen dat komt wel meer voor.

Laatst bewerkt:
okee dan dus als ik in mijn schip een 8 kanaals ontvanger heb 40mhz met kanaal 53 en in mijn bak ook kan ik met mijn zender 40 mhz kanaal 53 allebij de ontvangers besturen??

dat is wel een mooie uitkomst dan ga ik dat maar is proberen. ik neem wel aan dat ik dan alles van het zelfde merk zal moeten gebruiken?

alvast bedankt in iedergeval!
gr lars

Houdt er wel rekening mee dat elk kanaal maar een keer gebruikt kan worden.

Wanneer je kanaal 1 in je schip gebruikt dan vervalt die uiteraard in de bak.
Voor de rest geeft het geen problemen.

Bij mijn adolph Bermpohl gebruik ik kanaal 1,2,5,6,7,8 en 9 in de "hoofdboot" en kanaal 3 en 4 in de bijboot zonder enige problemen.

Ik heb ook een 8 kanaals zender. De voormasten (bak en schip) heb ik inderdaad op dezelfde staan. Op mijn schip heb ik een schakelaar naast mijn mast gemaakt, zodat wanneer ik gekoppeld vaar die van het schip uit kan zetten.
De boegschroef in mijn schip staat op een schakelaar en die in mijn bak heb ik op een apart kanaal. Zodat ik die uitzonderlijk kan bedienen. Wanneer ik schip en bak allebij aanzet ga ik bijna dwars af. Vandaar afzonderlijk te bedienen.

Je zou het een keer moeten zien, proberen. Het gaat dus wel, er zijn er meerdere haha.

hahah okee nou dan gaan we dat maar is uit vogelen volgende week woensdag eerste proefvaart geplant voor het schip:)

morgen zal ik er weer even een update op gooie ;)

Zoals belooft een kleine update van de bouw..
tis vakantie en heel de dag door bouwen is soms best wel lekker :-D:-D

de spiegel was ook al blauw geverfd en is mooi uitgevloeid, de verf is nu goed uit gehard en heb het anker er op gelijmt ik er voor gekozen om hem der op te lijmen omdat ik anders in de problemen zou komen met mijn roer werk en het allemaal lastig verven is en ik vind dit er ook niet verkeerd uit zien ;)

mijn voordek van het schip schiet ook al aardig op de lieren zijn gemaakt en misschien dat ik die nog werkend zou kunnen maken moet ik allen ''de stop'' van uit een servo halen dan is dat weer een leuk detail en handig met koppelen :cool:

voor de rest heb ik de bolderbanken in elkaar gezet en 2 bolders per bolderbank van de week giet ik deze nog vol met polyester dan kan ik ze aflakken ik zit nog even te wachten tot dat moeders naar de markt is geweest en draadspoeltjes heb gehaald voor de naaimachine dan kan ik die als draad trommels gebruiken voor mijn anker lier .

ik heb vandaag ook nog een mastje in elkaar gefrutselt en de draden getrokken voor de 4 schijnwerpers die er in komen helaas hadden de plaatselijke modelzaken ze niet! dus heb ik die via internet moeten bestellen. ook heb ik er een toplichtje op geplakt de radar heb ik ook gelijk mee besteld.

ook ben ik begonnen met het afwerken van het voorste ruimschot
een container dummie staat vast en de andere is los dit heb ik gedaan omdat onder de aan SB zijde de boegschroef motor zit en ik hem niet anders kon plaatsen omdat aan de onder zijde de schroeven zaten om hem open te draaien als er vuil in zit of dergelijke.

zo dit was het weer

gegroet lars!

Ziet er erg mooi uit! Ga vooral door kan niet wachten op meerdere foto´s

mvg, Edwin Bruinsma
Kvb Calisto

spiegel en anker

ik vind dit er ook niet verkeerd uit zien :wink:

Brave borst, je opmerking, hierboven, is erg bescheiden. Zeg maar gerust:
Zie zo, daar kunnen andere een puntje aan zuigen.
Zier er perfect uit, als de rest ook zo wordt, zal het een mooi schip worden.

Opa Jan
www.willem-ruys.nl

nounou ik wordt er verlegen van :oops::oops: haha

bedankt voor de complimenten! ik zal er vanavond nog een paar foto's op zetten;)

gr lars

@ myren

de romp wordt zijdeglans zwart en het ruim zijdeglangs zwart met rood of grijs. voor de rest wordt alles zo hoogglans mogelijk:D boeing , denneboom , lieren, bolderbanken en ga zo maar verder;) maar smaken verschillen en iedereen zou het anders doen! maar ik snap wel wat je bedoeld;)

ik heb de woning van de week nog een keer afgelakt en is nu eindelijk zoals ik hem wil hebben, wit, mooi uit gevloeid en geen stof!!!

ik heb achter op het schip een begin aan de boeing gemaakt en hem vast 1x mee gelakt , op het voordek heb ik de anker lier gemaakt met nog 2 draad trommels er op die is nu aan het droge dus daar heb ik nog geen foto van. ik heb ook nog een reling werk gemaakt en alles geverfd misschien dat ik het dek nog 1x doe voor een mooiere glans,

zoals ze altijd zeggen foto's zeggen meer dan 1000 woorden hier de foto's:

zoals jullie kunnen zien ben ik ook zo langzemer hand begonnen met de stuurhut alleen weet ik nog niet helemaal wat ik daar me wil gaan doen of zoals bij de meeste mensen wel bekend een brug zoals de Fighter, Deo Gratias , Calisto , Leendert sr , of meer iets in de richting van de Fleur, Gerda, Ger-jan, Amethyst.

hier een 2 tal foto's zoals de Fighter , calisto , deo gratias het hebben
een ''hele door lopende brug'' en mijn schip ook, alleen ben der dus nog niet helemaal over uit.;)

ik hoor dus graag jullie mening !! ;)

gr larssss!!

Back