Birdstrike F-16

Zeker een mooie prestatie want die piloot heeft dan ook een officieel record gebroken voor de langste zweefvlucht met een lijntoestel. In de simulator werd dit defect nogmaals na gedaan en geen enkele piloot slaagde er in om het gezweefde traject achter te doen. Het is en blijft dus een unieke prestatie.

Stevo
 
Rhelie zei:
Ik ben benieuwd wat voor noodvoorziening een aibus heeft, of zou er gewoon een generatortje staan met een eigen brandstoftank.

Ik denk dat de piloten peentjes hebben gezweten! Wel een mooie prestatie.

Ik denk ook wel dat ze veel hebben gezweet, But Who cares?
Als dat nodig is voor zo'n prestatie dan is het nodig toch?:wink:

In ieder geval, bij een Boeing is het zo dat als de motoren/ 1 motor uitvalt en de motor niet genoeg stroom geeft voor de instrumenten op het paneel,

Dan klapt er een propellor onder uit het toestel die stroom voorziet voor het instrumentenpaneel...

Ik dacht dat je dat bedoelde, weet niet zeker of het ook gebeurd bij een airbus...

Ik hoor het wel

Grtz Mitch
 
Staat gewoon op de wiki hoor:

Without fuel, an aircraft's engines cannot operate to provide thrust or power the electrical generators. As the Airbus is a fully fly by wire design, without operating engines the plane is dependent on the emergency ram air turbine or Auxiliary power unit to allow the aircraft to be flown.

Meer over APU's:
http://en.wikipedia.org/wiki/Auxiliary_Power_Unit

Nu we het toch over zweven hebben...

http://www.perlanproject.com/

Into the Stratosphere – Without an Engine
New world glider altitude record set by Fossett and Enevoldson in Argentina
50,671 feet (15,447 m) achieved by 'Perlan' - the first ever glider flight into the earth's stratosphere
Previous record shattered by 1,662 ft (507m)

August 30, 2006 - El Calafate, Argentina:
Wearing NASA spacesuits and flying along the crest of the Andes, pilot Steve Fossett (USA b. 1944) and co-pilot Einar Enevoldson (USA b. 1932) took their 'Perlan' high performance research glider on the world's first stratrospheric glider flight yesterday - surfing the Andean 'mountain wave' to a height of 50,699 feet (15,453 m) * - while breaking the previous record by 1,662 ft (507m) . The old record 49,009 ft (14,940 m) by Robert Harris was set in 1986 in California.

15 km hoog, in een zweefvliegtuig....
 
Hm...

2006.08.30_sf_ee_helmoff_lg.jpg


(sorry voor de groooote foto.)

Prop-er, mag ik je hierbij vriendelijk verzoeken GEEN zulke interesse-wekkende links meer te verspreiden hier op het forum. Ik raak NOOIT uitgelezen op die manier. :cry:

Steve Fossett heeft toch nogmaals een record op zijn naam gezet. Wat een kerel.

http://www.perlanproject.com/videos/Exit.mov
 
Rhelie zei:
En dat met dik 300 man aan boord, en een afgeladen bagageruim.
Ik ben benieuwd wat voor noodvoorziening een aibus heeft, of zou er gewoon een generatortje staan met een eigen brandstoftank.

Generatortje? :?

Without fuel, an aircraft's engines cannot operate to provide thrust or power the electrical generators. As the Airbus is a fully fly by wire design, without operating engines the plane is dependent on the emergency ram air turbine or Auxiliary power unit to allow the aircraft to be flown.

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:APIC-Honeywell-APU-Airbus.jpg

nog een turbinetje erbij :P
 
Haha ! geef mij die scooter maar :wink: leuk voor diegenen die achter je staan bij de stoplichten.

Ik ben gewoon geinteresseerd in wat er nu prcies gebeurt als beiden motoren uitvallen. Het lijkt mij namelijk sterk dat bij een moderne airbus van die uitklap (ram air) dynamo`s tevoorschijn komen. Lijkt mij wat ouderwerts voor zo`n groot toestel en ook niet echt betrouwbaar.

Op de foto`s zien we dus een turbine generator, maar waarom een turbine ?
 
Op national geoghaphix channel, is dat ook een keer eens geweest, een A300 die heel lang zweefde naar een landje ergens midden in de oceaan zonder motoren. als power supply gebruikte hij toch ook zon uitklapbaar "waaierke" voor alle besturingsystemen te laten voorzien van power.

een turbine heeft een veel lager gewicht en veel meer power dan gewoon een standaart zuigermoter. alleen lust hij wel meer brandstof :P
 
Rhelie zei:
Haha ! geef mij die scooter maar :wink: leuk voor diegenen die achter je staan bij de stoplichten.

Ik ben gewoon geinteresseerd in wat er nu prcies gebeurt als beiden motoren uitvallen. Het lijkt mij namelijk sterk dat bij een moderne airbus van die uitklap (ram air) dynamo`s tevoorschijn komen. Lijkt mij wat ouderwerts voor zo`n groot toestel en ook niet echt betrouwbaar.

Op de foto`s zien we dus een turbine generator, maar waarom een turbine ?

De Airbus heeft ook een Ram Air Turbine

http://en.wikipedia.org/wiki/Ram_air_turbine

Verder geven hebben turbine motoren en goede gewichtsvermogen verhouden en turbine loopt goed op jetfuel :wink:
 
Back
Top