birel kart

hallo ik heb nu al de firestorm en wil ik er nog een bij.

ik heb al gezocht naar een topic maar daar kon ik mijn vraag niet uit vinden.

Laatst bewerkt:
zo te zien op de foto's komt dat ding niet eens over een klinker.
je kan denk ik alleen op glad asvalt er mee rijden

Dit model is gebouwd om zo dicht mogelijk bij het rijgedrag van een echte kart te komen. Dat betekent dat de wegligging niet zo goed is als een "normale" 1:10 onroad. Volgens mij heeft Kyosho Mark er 1, dus wellicht zal hij hier binnenkort een aanvulling op kunnen geven.

Overigens is het een heel leuk ding en zeker grappig om onderling een wedstrijdje te rijden met anderen die hetzelfde model hebben.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er inderdaad 1 en is best een leuk ding.
Echter ligt hij heel erg laag bij de grond, dus over klinker straten hoef je echt niet te proberen.
Heb je vlak asfalt dan zal hij daar prima rijden. Je moet wel heel erg voorzichtig zijn met het gas. Geef je vol gas dan zal hij gaan spinnen en 180 graden draaien.

M.v.g. Mark

@Mark; volgens mij heeft de Birel kart toch ook een starre achteras? Dat zou verklaren waarom je voorzichtig op het gas moet.

Aan de andere kant; ik weet niet of iemand wel eens met een echte wedstrijdkart gereden heeft...daarmee moet je ook niet ineens 100% op gas gaan, dan sta je ook achterstevoren. En daarmee heeft Kyosho dus wel een natuurgetrouw model op de markt gebracht, dat vind ik persoonlijk wel leuke ontwikkelingen in de modelbouwwereld.

Aan de andere kant; ik weet niet of iemand wel eens met een echte wedstrijdkart gereden heeft...daarmee moet je ook niet ineens 100% op gas gaan, dan sta je ook achterstevoren.

Dat valt echt reuze mee, zolang je het maar niet in de bocht doet. De druk op je achterwielen en de vele instelmogelijkheden zorgen ervoor dat je met een echte kart toch betere rijeigenschappen hebt.

Aan de andere kant; ik weet niet of iemand wel eens met een echte wedstrijdkart gereden heeft...daarmee moet je ook niet ineens 100% op gas gaan, dan sta je ook achterstevoren.

Ik heb gekart met een 125cc 6 versnelling kart. En ik moet even zeggen dat die kart nooit om gaat zelfs op volgas in 6 de bocht ingooien moet je nog moeite doen om hem dwars te krijgen. Die starre as is juist een stabiliserende factor afhankelijk hoeveel gewicht je op de as hebt. Dat is met de grote karts ook even tunen want anders ga je de bocht niet in of uit.

Ik heb ook jaren aan karting gedaan, heb verschillende karts gehad van Birel tot Tony...

Je moet toch serieus vies doen om hem eens op snelheid achterstevoor te krijgen :)
Beetje spelen met de breedtje, hardheid van de achteras, bandjes enz...

Bvb op een warme dag met een witte vega band eronder trek je hem op zijn 2 wielen in een bocht... Grip genoeg om zonder ribbenbeschermers met gekneusde ribben eruit te komen dus ;)

Al bij al zeer leuke sport, echter nog een pakje duurder als RC :)

Ik heb er inderdaad 1 en is best een leuk ding.
Echter ligt hij heel erg laag bij de grond, dus over klinker straten hoef je echt niet te proberen.
Heb je vlak asfalt dan zal hij daar prima rijden. Je moet wel heel erg voorzichtig zijn met het gas. Geef je vol gas dan zal hij gaan spinnen en 180 graden draaien.

M.v.g. Mark

ik zat er ook al langer naar te kijken...

en nu dat ie 100 euro afgeprijst was...

was het n koopje dus ik weet bijna zeker dat ik m wil

@Mark; volgens mij heeft de Birel kart toch ook een starre achteras? Dat zou verklaren waarom je voorzichtig op het gas moet.

Dat klopt, hij heeft een starre achteras.
Ach het is een ding met een hoog fun gehalte en daar gaat het om.
Verwacht er geen wonderen van, maar ga er gewoon af en toe lekker mee rijden.

M.v.g. Mark

Dat klopt, hij heeft een starre achteras.
Ach het is een ding met een hoog fun gehalte en daar gaat het om.
Verwacht er geen wonderen van, maar ga er gewoon af en toe lekker mee rijden.

M.v.g. Mark

dat is precies wat ik er mee wil doen gwn door de straat een beetje op en neer ''zoefen''

Nogmaals als je een klinkerweg hebt is er niet op te rijden met de kart. Heb je en beetje vlak asfalt dan is het prima te doen.

M.v.g. Mark

Dan zul je er lekker mee kunnen rijden. Let wel een beetje op dat het asfalt niet teveel kleine steentjes heeft. Er zit ook een snaar namelijk die daar weer gevoelig voor is.

M.v.g. Mark

Back