Zijn er nog een aantal van de nieuwe MTR teams die dit jaar ook de moeite gaan nemen om naar Bitterfeld te komen? Vorig jaar hadden we een super gezellig weekendje hier, en het vliegveld is ook zeker de moeite om een stukje voor te rijden. Stefan en Ik zijn er in elk geval. Lijkt me leuk als we een redelijk Nederlandse ploeg zouden kunnen neerzetten om de eerste drie plaatsen in MTR te proberen te veroveren... Vorig jaar helaas gewonnen door het enige Duitse team dat de finale had gehaald :evil: :? Moeten we dit jaar toch anders kunnen doen XV. International IKR – World-Cup und VII. Hollandcup in Combat in BITTERFELD 28.04 - 29.04.2007
Die poll klopt niet. Ik mis de optie: Ja, maar hoezo MTR? Zoals het er nu uitziet ga ik wel naar Bitterfeld, maar zal daar geen MTR vliegen. Uiteraard wel F2B. :wink:
John en ik (PP) gaan in ieder geval. Gisteren hebben we het nieuwe model ingevlogen, heeft een iets dikkere vleugel en meer oppervlak, zodat hij nu zweeft! Ook een nieuw ontwerp poot dat hopelijk niet steeds verbuigt, en op beide modellen een muizeval afslag. Helaas was van het model van vorig jaar het kabeltje van de afslag iets te lang, zodat hij, ondanks instelbaarheid, niet tijdens de vlucht te bedienen was, en de afslag van het nieuwe model was te gevoelig, zodat hij al door het trillen van de motor afsloeg! Weer even knutselen voor John dus. Wat is naar jullie mening het minimale oliepercentage dat in een TYR gebruikt kan worden?
Ja lache! maar zou bijvoorbeeld 12% of zelfs 10% schadelijk voor de motor zijn? En in hoeverre zou het andere bijeffecten hebben op de motorloop?
10 % olie is vet zat. Maar het hangt af van de passing zuiger/cilinder en het starten , of je meer olie wilt/moet gebruiken.
Goed om te horen dat er nog meer Nederlanders gaan. Wij hebben nog niet gevlogen met nieuwe model, maar gaan er vanuit dat dat wel goed komt Probeer het eens zonder olie, en dan telkens bijvullen tot die niet meer vast loopt Ergste wat je kan gebeuren is een kapotte drijfstang, en dan bestel je die gewoon nieuw bij Loet.
Probeer het eens zonder olie, en dan telkens bijvullen tot die niet meer vast loopt Ergste wat je kan gebeuren is een kapotte drijfstang, en dan bestel je die gewoon nieuw bij Loet.[/quote] met een busje
Zonder busje mag ook hoor Voorlopig moet het busje zijn voordeel nog bewijzen Maaruh, Herbert... Gaan we jouw ook tegenkomen volgende week? Met of zonder busje
Mag wel iets heel belangrijks zijn. Ik kom er b.v. niet onderuit om naar Bitterfeld te gaan. Ik moet van Helle... Wonderolie: Uitgaande van een ingelopen motor: 15-20% voor een drijfstang zonder busje 10-15% voor een drijfstang met busje. Ligt er aan welk risico je wilt aangaan. Ik vlieg ongebust met 15% olie maar ik heb mijn piloot dan ook de opdracht gegeven een motor nooit te warm te laten lopen.
Helaas, John, mijn pitman, heeft zich wat te druk gemaakt de afgelopen weken en moet wat om zijn hart denken, dus we gaan niet mini-teamracen in Bitterfeld. MTR combineren met stunt zag ik al niet zitten omdat dat op twee een kilometer van elkaar afliggende locaties wordt vervlogen. Vanwege allerlei andere verplichtingen heb ik besloten ook niet alléén naar Bitterfeld te gaan om stunt te vliegen. Om alles nog erger te maken heb ik geconstateerd dat ik ook niet naar Genk kan vanwege andere verplichtingen. Het zit niet mee. Om terug te komen op het oliegehalte, Loet: kun je zonder de motor open te halen bepalen of ik een drijfstant met of zonder busje heb? Ben je bijvoorbeeld vanaf een bepaald serienummer of zo overgestapt op busjes of hebben die motoren ook andere uiterlijke kenmerken? Omdat wij begrepen dat de Metkemeijers met 10% vlogen en we die brandstof nog gemengd hadden staan voor de Nelson van John, hebben we daar ook mee gevlogen. De afstelling werd daardoor wel onmogelijk kritisch (zo zei John), om die reden zijn we naar 15% gegaan en het afstellen werd veel makkelijker. Het lijkt me leuk als we over dit soort dingen ook ervaring kunnen uitwisselen. Groeties, PP
Vanaf dit jaar zitten er in de nieuwe motoren op wens drijfstangen in met busjes. Dus die van jullie niet of je moet er net een besteld hebben waar ik nog niets van weet.