Bix3

Hallo allemaal

Heeft iemand ervaring met de Bix3 van HK? Denken jullie dat het een goed model is voor een beginner?

Met vriendelijke groet,
Onur!

Om te leren vliegen, zekers wel. In combinatie met een goede zender en een goede instructeur en daarbij ook nog eventueel lid worden van een vliegclub , zal je zeker wel goed mee voor de dag komen.

Maar lees ook het stukje van hoe te beginnen met vliegen op dit forum of kijk eens op mijn website : Welkom bij Modelvliegertje Online..

ik ben van plan om de rtf versie te kopen, en ik wil eerst leren vliegen en aan het model wennen, maar ik weet niet of ie goed is. Mijn eerste vliegtuig (spyhawk) kreeg ik amper de lucht in, daarom wil ik weten of de Bix3 echt goed is.

By the way, ik heb uw site bekeken, ziet er goed en leerzaam uit!

de rtf versie is een goede, alleen zou ik dan zelf voor een andere zender kiezen. Mocht je later wat verder zijn in het vliegen, dan zou ik alvast een andere zender gaan zoeken.

Dat je je eerste vliegtuig niet in de lucht kreeg, daar zullen een aantal factoren mee hebben gespeeld, geen ervaring er mee en niet weten hoe een modelvliegtuig werkt. Dit is ook niet erg, zo heeft iedereen leren vliegen.

Ik raad je wel aan om bij een lokale vliegclub bij jou in de buurt te gaan kijken, neem desnoods je vliegtuig mee , laat hun er naar kijken en luister goed naar het advies van de ervaren mensen. Het is niet raadzaam om zomaar ergens in het wild te gaan vliegen zonder enige kennis ervan. Het kan je onbedoeld veel problemen geven, mocht je iets of iemand raken.

Dan zou ik ook kijken voor een vlieg simulator voor je computer, dat scheelt je veel geld als je je eigen toestel crashed en waarschijnlijk dat je ouders ook iets minder boos kijken :)

Lees ook hier even :
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

bedankt dat je op de website heb gekeken :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga me in de toekomst inschrijven bij een vliegclub, verder denk ik dat ik de bix3 ga kopen.

Bedankt voor uw hulp! :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Prima, laat je wel eerst informeren, stap even bij een modelbouw shop binnen. Via het internet krijg je teveel info en het kopen via een webshop is niet de garantie dat het ook direct goed is.

Succes met je hobby en laat iets weten, schrijf desnoods even iets op mijn site in het gastenboekje

Bixler van HK, easystar van multiplex, arrow van BMI. Allemaal vliegtuigen met dezelfde configuratie: stabiele vleugel, schuimen vliegtuig, duwprop achteraan.
Ideale toestellen om je eerste stappen te zetten: stabiel, heeft niet veel snelheid nodig om mooi te blijven vliegen, schuim is gemakkelijk te herstellen, motor zit achteraan zodat hij minder snel kan beschadigd geraken bij een crash etc...

Wel zou ik kijken om een 'betere' zender te kopen dan die prul die bij de RTF versie zit.

Bvb een Spektrum DX6i kun je nu tweedehands al voor een 60 euro kopen, de nieuwe spektrum DX6 (zonder de i) is een hele goeie zender voor z'n geld.
De ontvanger vind je in je modelbouwzaak (of soms eens tweedehands)
Ook andere merken zoals Futaba en Graupner hebben goeie betaalbare beginnerszenders, ze zijn allen een goeie investering voor je vliegtoekomst.

Zoals reeds gezegd: probeer je te laten begeleiden door iemand met enige ervaring. Er zijn veel zaken die erbij komen kijken, allemaal niet zo moeilijk maar er zijn veel factoren...
Als je de mogelijkheid hebt om naar een club te stappen: doen. De hobby is gebaat bij jonge mensen. Heb geen schrik om met 'ouderen' (want de meesten zullen ouder zijn dan jou) te spreken. Het is echt een hobby van 7 tot 77, het is één van de weinige hobby's die ik ken waar men mekaar ongeacht de leeftijd zo kan helpen.
Als het een beetje een club is met een open sfeer zullen ze mekaar verdringen om je te helpen.

Gezien jou jeugdige leeftijd zul je snel weg zijn met het eenvoudige stuurwerk, jonge mensen leren nu eenmaal heel snel automatismen aan.

Welkom in deze fantastische hobby!

Ik ga binnenkort naar een modelbouwwinkel en zal is kijken naar een goede zender, maar dan lijkt het me beter om de bix3 arf te kopen?

Als al mn spulletjes (zender, model etc) binnen zijn ga ik me inschrijven bij een vliegclub

Bedankt allemaal voor de tips :)

Onur, welke vliegclub heb je in gedachte? Misschien is het beter om daar eerst even kennis te maken. Dan kan je rekening houden met merk en mode van de zender.
B.v bij op de vereniging wordt door de meeste instructeurs gevlogen met mode 1. Ik ben volgens mij de enige die in mode 2 les geeft.

Wel even rekening mee houden dat de bixler van hobbyking is en die zijn zware concurrentie van de lokale hobbywinkel.
Ook 'dit aanpakken' kan geregeld worden door een begeleider.

Het "kan" zijn dat een winkelier het niet zo leuk vindt als je zegt dat je een bixler gekocht hebt bij hobbyking. Maar eigenlijk niet te veel wakker van liggen.

Doe ik ook niet, als ik een ARF haal in Eindhoven en ik haal er een motor voor in Waalwijk, wie zal mij dan vertellen wat wel en niet goed is. het is puur dan de kosten van een onderdeel of toestel, waar de ene goedkoper in kan zijn of betere producten.

Plus.... door mijn budget, kan ik geen duurdere motoren zoals een OS Max halen, maar houd het op de clones ervan, de ABC SC motoren, die qua prestaties en meer het voor een OS MAX niet onder doen.

denk ook even als je besteld WAAR je hem besteld (bij hobbyking), ik weet niet of je weet dat hobbyking verschillende vestigingen heeft, waarbij je ook even aan de leveringstijd en aan EVENTUELE douanekosten moet denken.

( kijk ook even waar ze wel of niet op voorraad zij )
vestigingen :

- EU warehouse
- AUS warehouse
- USA WEST warehouse
- USA EAST warehouse
- UK warehouse
- RU warehouse

succes !

levertijd en douanekosten maken me niet echt heel veel uit, alleen ik wil geen dingen kopen die illegaal in Europa zijn, dus daar houd ik wel rekening mee.

Bedankt!

nou, als een pakket buiten de eu vandaan komt, kan het zijn dat de duane even gaat kijken wat er mee aan de hand is.
Gebeurt wel eens dat een pakket dan zomaar een maand of langer bij de duane in nederland ligt.
Dit melden ze ook niet. en ze melden al helemaal niet wanneer je hem alsnog toegestuurt krijgt.
en opeens staat er een pief voor de deur met een rekening, die meteen afgetikt moet worden ;-)

Dus wel makkelijk om de aankoop een beetje in de buurt te doen, dan voorkom je lange wachttijden, en soms dure naheffingen.

Maar, vaak hebben clubleden ook nog wel vliegtuigen liggen.
de meesten zijn met een beginnerstoestel begonnen.. en die ligt op een gegeven moment werkeloos in de kast.
Sommige clubs hebben zelf toestellen, speciaal om les te geven. Heb je zelf niet eens een toestel nodig.. Of je kan in ieder geval even testen, voor je zelf een toestel koopt.

verder wil iemand uit een club dolgraag jouw toestel heel houden.
jouw instructeur daar zal dan graag zijn zender met de jouwe willen koppelen, om in te kunnen grijpen als jij ( de leerling) een stevige stuurfout maakt.
Dit koppelen werkt vaak alleen binnen zenders van 1 merk. 2 merken matchen vaak niet.
en het is erg prettig voor jou als mensen in de club iets van jouw zender af weten.
een compleet ander merk kan leuk zijn, maar dan sta je toch redelijk vlot zelf te rommelen om het goed te krijgen. Zenders onderling zijn erg verschillend..

Modelbouwwinkels hebben tegenwoordig ook zat beginnerstoestellen liggen.
Een goede winkel kan je begeleiden. tips geven, helpen met de zender.
heb je ook meteen een adres waar je naartoe kunt gaan als er iets mee mis is.

Back