Bixler II van HK ervaring

CoG Bix2

Hallo,

Wie van jullie kan mij helpen het volgende schema in te vullen? Ik heb werkelijk geen idee wat alles inhoudt en hoe ik het moet meten. Zeker met de wingtips heb ik mijn twijfels bij hoe je het één en ander moet meten.

CoG Calculator

Alvast bedankt!

Quinten
 
Bij dit soort modellen ligt het CG eigenlijk altijd op de hoofdligger.
Van daar uit kan je wel vliegen en nog wat schuiven. Of handleiding lezen.

Kromming van de tip is te verwaarlozen in dit geval.
 
Bij dit soort modellen ligt het CG eigenlijk altijd op de hoofdligger.
Van daar uit kan je wel vliegen en nog wat schuiven. Of handleiding lezen.

Kromming van de tip is te verwaarlozen in dit geval.



Ik heb hem inderdaad op de hoofdligger. Volgens mij klopte dat aardig met de handleiding. En het vliegt goed (zo'n 70 vluchten inmiddels)

Ik vroeg me alleen af, of dit programmaatje dat ool zou aangeven.
 
Begin van de avond stond er best wat wind maar toch wezen vliegen er was ook iemand met een grote kite bezig en daar o.a. wat luchtbeelden van gemaakt.


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hi allemaal , ik vlieg al een tijdje met mn Bixler 2 en FPV rond en laatst was ik wat overmoedig en ging ik wat te hard met mn opgevoerde Bixler met als resultaat flutter en een vrille , zie bijgaand filmpje
[media=youtube]N6arZPnJ9GA[/media]

als je met de bixler wilt stunten dan zijn modificaties beslist noodzakelijk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik verkoop mijn Bixler 2 motor upgrade set. Zie verkoop gedeelte vliegtuigen:

6e6ybuma.jpg
 
Wow dat is een harde crash schyf... wat is de schade? Ik heb met die van mij gehad dat tijdens het stunten de vleugel compleet afbrak... In Zaandam. Helemaal in 20 stukken daarna :-(
 
harde crash idd... niets verstevigd aan je vleugel??? (dus ook de standaard holle buis?

Ik heb de holle buis opgevuld met een massieve (en verlijmd)
ook in elke vleugelhelft 2 stroken carbon (5x1mm op hun kant):
CIMG2349.JPG


Mijne is EINDELIJK klaar trouwens :) hopelijk snel de maiden (nog even een beetje druk prive)

En dan, het systeem wat ik heb "bedacht" om de vleugels op hun plek te houden.
In elke vleugelhelft heb ik 2 stukken klitteband verzonken ingelijmd:
(ja, naam en nummer staan alle 2 op elke vleugel :) nummer even weggewerkt natuurlijk)
CIMG2814.JPG


en 2 "flapjes" gemaakt van flexibel wit kunststof, en daar de andere kant op gelijmd van de klitteband:
CIMG2815.JPG


En dat houd dan alles zo op zijn plek:
CIMG2816.JPG


En dat ziet er zo uit, als de vleugels op hun plek zitten:
CIMG2817.JPG


En dat gaat nergens meer heen!!

En dan is het model klaar....

CIMG2818.JPG


CIMG2819.JPG


CIMG2820.JPG


Nou ja, moet alleen nog het principe van de vleugel "straps" toepassen op de cockpit, zodat die ook niet meer weg kan :), daar ben ik ook al aan begonnen

En dan is hij klaar voor de maiden!!!

Hopelijk dus SNEL de lucht in met mijn FPV B2 :)
 
Thnx! zal vast goed komen haha

ik hoop hiermee lekker ontspannen rond te kunnen tuffen (fpv).
Maar hij zou ook behoorlijk hard moeten kunnen gaan met de 2200kv motor, en alle extra carbon verstevigingen die er in zitten :)
 
Hoi allemaal,

Ik heb net een nieuwe esc gekocht voor mijn Bixler v1.1, ik wil hem liefst boven op het vliegtuig zetten omwille van de koeling. Ik ziet dat jullie een gat maken om zo de kabels van de batterij naar binnen te laten lopen, hebben jullie hier iets meer foto's van zodat ik kan zien hoe en waar?

Bedankt

Andreas
 
accu en esc kabel gaan langs de goot die achter de "achterwand" zit waar de canopy tegenaan komt, daar loopt een geul.
Motor draden gewoon door de geul die naar de motor-ruimte loopt :)

de kabels dus idd "onder" het schuim (maar in bestaande goot)

je hoeft alleen de vorm van je esc er uit te snijden :)
 
bixler 2 plaatsen vleugels met servokabels naar ontvanger

Heb zojuist met de bixler gevlogen. Was ondanks de wind goed te vliegen en is een zeer stabiel model. Dus voor mij is de aanschaf van de bixler 2 geslaagd.

Setup
1x 2620-1300kv Brushless Outrunner--Voorgeinstalleerd
1x 7 x 5 E Prop-----------------------Meegeleverd
4x 9gr Servos ------------------------Voorgeinstalleerd
2x HK15178 servos waarvan ik er een heb 'reversed' om de flaps te kunnen bedienen
1x 20A HK ESC
1x Turnigy 2200mAh 3S 20C Lipo Pack
1x Futaba T6EX zender / ontvanger

Ik heb de throttle gemixed met de flaps (in te schakelen dmv Ch5 schakelaar) zodat van af half gas tot volledig gas dicht de flaps down komen zodat er meer lift is. Bij gas dicht zijn de flaps dan half way down. Van deze setting heb ik nu niet echt veel effect kunnen zien omdat de wind behoorlijk was en ook erg gevlaagd. Hoop het bij rustiger weer nog eens goed te testen.

Gr,

Marinus

Marinus, kun je me een tip geven op welke (handige/snelle) manier ik de vleugels kan plaatsen met de servokabels naar de ontvanger?
verlengkabels vanaf de ontvanger naar het gat bovenin de romp of zo? wat een geklooi....
hoor graag van je Rob (aermeaarenaest) het luchtruim is mijn strijdtoneel
 
Hallo lezers!

Ik heb eerst overwogen om van een quadcopter naar een helicopter te gaan maar toen kwam ik de Bixler 2 tegen. Een vliegtuig leek me op zich ook wel leuk dus heb ik de Bixler 2 kit aangeschaft.

Vliegen met een vliegtuig is nieuw voor mij, dus mijn vraag aan jullie is of ik nu de juiste onderdelen heb aangeschaft, een zender/ontvanger en ESC heb ik al:
- APC style propeller 8x4-E
- NTM Prop Drive 28-36 1400KV / 560W
- NTM Prop Drive 28 Series Accessory Pack
- HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo
- Twisted 150mm Y Servo Leads (JR) 24AWG (5pc)
- Turnigy Servo Signal Reverser (Long)
- Hobbyking Bixler and Bixler 2 Motor Mount Upgrade
- Servo Extention Lead 420mm (5pcs/bag)
- D2826-6 2200kv Outrunner Motor

Ik heb in totaal 10 servo's aangeschaft, dat lijken me er wel genoeg.

Iemand nog tips wat ik nog meer nodig zal hebben?

Sander
 
Back
Top