Bixler2 bouwen

hallo iedereen,

ik ga binnenkort een bixler2 bouwen en had een vraag over de servos aansluiten op de ontvanger,

als je dus de servos hebt, aan welk kanaal moet je welke servo aansluiten want het moet niet zo zijn dat als je naar boven wil dat je dan ineens de flaps open zet natuurlijk :p dus dat was een beetje onduidelijk..

ook hoop ik dat ik in dit topic mn vragen kan stellen als ik daadwerkelijk aan het bouwen ben :)

grt

Misschien eens beginnen met het lezen van de manual van je zender. Staat als het goed is allemaal netjes vermeld.

Zo ingewikkeld is het allemaal niet als je er een klein beetje energie in steekt.

De kanalen voor de betreffende functies zijn in principe vastgelegt maar ook weer afhankelijk van de mode waarin je vliegt.

Zo is bijvoorbeeld standaard bij Futaba in mode 1:

1: ailerons
2: hoogteroer
3: gas.
4: richtingsroer.

Kanalen 5,6 zijn voor o.a. intrekbaar landingsgestel en flaps/ remkleppen.

Vlieg je bijv mode 2 dan zal je kanaal 2 en 3 moeten wisselen op de ontvanger.

Enz enz..

Hoe de nummering bij Graupner of Spectrum is weet ik zo niet, die merken gebruik ik zelf namelijk niet. Zal ongetwijfeld verschil in zitten.

Laatst bewerkt:
ik had nog even een vraag, ESC en motor moet ik 3,5 bullet connectors solderen, en aan de andere kant van de ESC moet ik een deans connector solderen, ik weet precies hoe het moet maar ik heb nog een soldeerbout nodig, en ik weet niet precies hoeveel watt. ik heb wel gezocht maar vind zoveel informatie en heel veel mensen zeggen totaal andere dingen. dus ik zoek een zo goedkoop mogelijke bout die deze 2 dingen kan doen.

Lekker een wellertje halen in de bouwmarkt. Als het even kan 50w+ zonder een al te dikke punt. Met veel minder loop je snel tegen het probleem aan dat je de pluggen niet goed kan verwarmen. Niet te lang op je deans stekkertje houden, dan smelt de boel :-)

Lekker een wellertje halen in de bouwmarkt. Als het even kan 50w+ zonder een al te dikke punt. Met veel minder loop je snel tegen het probleem aan dat je de pluggen niet goed kan verwarmen. Niet te lang op je deans stekkertje houden, dan smelt de boel :-)

wat hou ik toch van de simpelheid hier!

Ja, dit moet voldoen. Even over je stekker, welke zit er aan je accu? Op de Hobbyking accu's zitten tegenwoordig xt60 stekkers, scheelt je elke keer solderen wanneer je hetzelfde kiest.

Klopt, ik had men verwoording even anders moeten doen en "meestal" toevoegen. Vanaf dat je naar de hogere capaciteiten/C-ratings gaat zit er hoogstens altijd bullet connectors op.

Research.. Ik heb er hier thuis ook liggen?

Gewoon tin gebruiken (uit dezelfde bouwmarkt) volgens mij verkopen ze daar van Griffon, prima spul. Zo'n blauw buisje. Geen toevoegingen erop. Verder de tips even lezen of anders youtube filmpjes kijken. Qua connectors, even kijken waar je maatjes mee vliegen, kun je soms een lipootje uitwisselen.

tin had ik al 1,5 harskern loodhoudend gebruikte ik altijd al, verder heb ik met het solderen geen hulp meer nodig.
net al een pakketje van HK gehad met de servo's

Back