BL Tail ESC bruikbaar voor BL Main motor? Super CP

Ik heb het bekende BL upgrade setje voor de Walkera Super CP gekocht en dat werkt behoorlijk. Alleen is mijn vliegtijd van 6 minuten teruggebracht naar een krappe 3 minuten. :(
De ESC in dat setje is voor gecombineerde aansturing voor zowel de main- als de tailmotor.

Wat ik wilde proberen is het volgende. Ik heb nu ook 2 losse mainmotoren, de C05M motor met een as van 1,5 mm. Deze wil ik met een BL ESC in mijn tweede Super CP prutsen, daar ik meerdere malen gelezen heb dat de stock tailmotor goed met de BL mainmotor kan samenwerken. Daarnaast worden er vliegtijden van rond 8 minuten gemeld. :D

Ik kan geen 10A ESC vinden voor mainmotoren, alleen maar voor tailmotoren. Dus maar zo een tailgeval besteld. Na mijn bestelling lees ik weer ergens dat de interne software verschilt en dat je een tail ESC niet kan gebruiken voor een main BL motor.

Weet iemand hoe dit zit? :confused:

same here, het BL setje is leuk, maar de vliegtijden zijn ruk... dus als er inderdaad een betere manier is ...

@Tom,
Weet niet waar je dat vandaan hebt, maar is gel*l in de ruimte.
Het kan eventueel wel dat de ESC niet zwaar (in A) genoeg is, maar een 10A ESC is ruim voldoende voor de brushless hoofdmotorvan de SuperCP

Dat vermoeden had ik al, maar er zijn zoveel 'die het weten'.
Ik ga er maar vanuit dat ze het 'Tail' noemen, omdat er slechts 6 tot 10 A verstookt kan worden.
Het maakt het nodeloos verwarrend! :yes:

Ik laat het weten!

Ik vlieg ruim 6-7 min Tom met de standaard tailmotor en de C05 main en hij is retestrak in turns, sticks los en hij staat meteen weer stil. Ik kan misschien zelf 8 min vliegen als ik rustig aan doe.

Een tail ESC van 10A moet makkelijk kunnen als aansturing van de main motor voor de Super CP.
Doe niet anders op mijn Super CP.
Ik gebruik daarvoor de tail ESC van de CB100.
Alleen heb je voor een vliegtijd van 5 minuten 350mAh nodig.

Grtz Marco.

kan ik dan ook gewoon de standaard staart gebruiken ism de bl main motor van de welbekende walkera kit ?

gebruik nu accu's van 380mah, maar 't komt uit op een hele krappe 4 min.
Meer 3 nuttige vliegtijd eigenlijk.

Lijkt mij hetzelfde antwoord, dus mogelijk. Of je dat stekkertje nu in de main- of de tailconnector stopt zal wel werken. Ik denk dat het al jarenoude ontwerp van de mainmotor een zuipertje is.

Mooi zo Tom. Ik moet wel zeggen dat ik vreemde dingen gezien heb met de Mini en Super qua vliegtijden. Toen ik mijn Mini brushless maakte vloog die nog maar 3 minuten en de Super brushless 7 minuten. Toen de 2e super brushless en die haalde ook maar 4 minuten. Toen de Mini weer origineel en haalde 5 min, toen weer dezelfde brushless motor erop en nu vliegt hij ook 6-7 minuten..... Op de andere Super heb ik nu weer stock zitten omdat ik die as afbrak maar binnenkort weer een motortje bestellen en dan eens kijken of die ook 6-7 minuutjes kan vliegen. Moet zeggen dat ik ze ook wel veel uit elkaar gehaald heb en flink met de pitch heb gespeeld ;)

Als je eerst kort vliegt en na herplaatsing langer denk ik dat in de eerste instantie geen speling op de pinion en gear was.

Hoe heb jij het voedingsprobleem opgelost? Ik heb nu een accuaansluiting op zowel de ESC als de hoofdprint. Y-kabeltje?

ik heb nu de standaard staart weer in de super cp gestoken en direct op 't main bord gezet.
En de BL main motor zo gelaten met de bijgeleverde esc.

Tja, het vliegt opzicht prima.
Doet niks onder voor de BL tail.
Heb een test binnen gedaan en haal nu net de 4 min. Half idle up en half normal gevlogen.

Back