'Black Art' video's van Dave Platt

Jan..

Ik ken er vele die ze hebben.. en ze zijn allemaal vol lof over die dingen..
Schijnen inderdaad heel erg goed te zijn..
Ik wil ze dan ook heel heel graag hebben.. het zijn er alleen zoveel..
Moet eerst maar eens beginnen met 3 of zo denk ik..

Peter

Hoi Jan,

Ze zijn zeer goed!!!!
Beeldkwaliteit is iets minder, het is gemaakt met een gewone eenvoudige HI 8 camera nog denk ik.

Ik heb BF 1 - 2 en 3 en ook DP1 - 2 en 3. :wink:

Tot hoors
Tom

@Tom!

Jij hebt geloof ik alles! :?

Maar, eh, als jij al die video's hebt, dan verwachten we dat die Spit van jou straks maar dan ook echt niet van echt te onderscheiden is! :wink:

jan

Hoi Jan,

Spijtig genoeg heb ik niet alles, heb zelfs geen Spitfire meer. :cry:
Mijn eigen romp heb ik verkocht.... :?

Maar na mijn verlof, vliegen we er terug in.... moet 3 rompen maken dan :wink:

Tot hoors
Tom

Ik heb nog een vraagje aan jullie schaal-guru's.
Zijn deze video's zo informatief dat je er ook daadwerkelijk iets van leert? Of geven ze alleen een goed gevoel van binnen ;)

Ik sta op het punt om voor het eerst in m'n leven een kist in de glasmat te zetten en zou graag meer informatie willen hebben. Deze video's leken mij een goed begin, maar is dat ook zo?

Ze zijn inderdaad zeer lovend...

Maar eens beginnen met een verlanglijst.
Eerst deze maar: BF-3 Building & Fiberglassing Technique Covering with fiberglass, priming...and more

Hopend dat ik hiervan kan leren hoe ik een kist in de glasmat zet.

Als je de serie compleet wilt hebben kost dat wel een mooie bouwdoos ;)
Maarja je bestaande bouwdozen worden wel mooier ;)

ik zou voor het bekleden met glasdoek gewoon even zoeken op rcscalebuilder , zonde om daar een hele dvd serie van te gaan kopen terwijl alle info op het net staat. En platt doet dat niet veel anders dan anderen.

peter

Tsja, je hebt gelijk dat het zonde is om een hele serie voor 1 onderwerp te kopen.
Maar volgens de site gaat de door mij gewenste video/DvD specifiek over het in de glasmatzetten.

Het probleem waar ik namelijk tegenaanloop is dat er overal word uitgelegd hoe je de grote vlakken behandeld...
.... maar over kleine hoekjes en TrailingEdges word nergens gesproken.
Ik zou ook graag hier iets meer info over vergaren.

Mijn ervaring komt niet verder dan oracover vandaar.

Natuurlijk zijn ze op RCscalebuilders nogal lovend over Dave z'n videos .... hij spaant daar zelf ook om... en die Americanen zijn ZO complimenteus altijd.

Hallo Scalefans,

Ik heb alle video's van Dave Platt. Ze zijn heel leerzaam, maar ik vind ze soms wat langdradig.
Je kunt er allerlei technieken van leren en het meeste werkt goed!
Als je Dave aan het werk ziet lijkt het heel makkelijk om een mooie schaalkist te maken in weinig tijd. Bij mij kost het in elk geval veel meer tijd is me opgevallen.
Wil je er wat van leren dan zijn de video's, tegenwoordig DVD's (beter om even naar een ander onderwerp te springen) een aanrader.

Bert

Voor de downloaders onder ons:
Op het Edonkey, via emuleplus b.v. netwerk is heel wat videomateriaal over modelbouw te vinden......

als je het peer to peer programma emuleplus download via
www.emuleplus.tk
Dan kun je met de zoekfunctie in dat programmaatje allerlei modelbouwvideo's, foto's, bouwtekeningen etc etc vinden. Het is een redelijk simpel programma, download niet altijd even snel maar wel allemaal goede en geverifieerde dowloads.

Ik zal ff zoeken naar die video's! laat het hier wel even weten

Mmm.... krijg die specifieke video's/dvd's niet zo snel gevonden......wel veel ander modelbouwmateriaal met zoekwoord 'scale'....Zal nog eens wat dieper graven....... :D

Inderdaad. Maar het zou mooi zijn als mr. Platt ze zelf on line zou aanbieden tegen betaling :) Instant gratification!

Back