blade 120 op de spectrum dx6i

Heb sinds 2 weken een blade 120sr perfecte heli ,en wil bij windstil weer er ook mee buiten gaan vliegen.
Momenteel zit er de rtf meegeleverde standaard zender bij.
Nu een vraagje ik zal het waarschijnlijk bij deze heli houden ,is het de investering waard van 189 euro om de spectrum dx6i aan te schaffen.
Vooral kwa controle over de heli ,zal die nog beter worden of is het verschil kwa controle minimaal.

Als je verder wil in deze hobby is het absoluut de investering waard! Je kan alles zelf instellen en zo dus ook de gevoeligheid en reactie van de heli bepalen. Zelf heb ik de zender van mijn belt cp v2 snel ingewisseld voor een dx6i ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
189 euri voor een dx6i !!! De normale prijs voor de zender alleen is 119 Euro. De set met ontvanger heb je niet nodig om met een blade 120 te vliegen.

Oke, daar heb je gelijk in, maar als je nog een keer wat groters wil vliegen is de ontvanger wel handig.
Hoewel de Orange ontvangers van HK prima werken :cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
De DX6i is zeker een aanrader voor de 120SR, geeft toch een ander gevoel van besturen tov. de standaard meegeleverde zender.
Bovendien kan je het vlieggedrag aanpassen aan je persoonlijke wensen dmv. D/R, Expo, enz...
Indien je verder wil gaan in deze hobby zeker een aanrader.

Aha kijk daar heb ik wat aan 119euro heb inderdaad de prijs met ontvanger gezien.
De reden dat ik het bij de blade 120 wil houden is dat ik een logo 10 heli met fc28 zender heb ,een easyglider en een easystar met een multiplex zender heb ,en nog meer geldverslindende hobby,s heb.
Wel is het zo dat staart bij het vliegen als de accuspanning minder word iets weg draaid dus die moet ik onder het vliegen wat bij trimmen.
Dus dat zou dan bij de dx 6i hopelijk niet hoeven.
Maar heb geen vergelijkingsmateriaal wat het vliegen met de staandaard zender is en de dx6i.
Wel zie ik er tegen op dat de manual niet in het nederlands is ,en weer de instellingen opnieuw uitpluizen waar ik niet zo goed in ben.

Wanneer je de 120SR goed onder controle hebt ga je wellicht toch ooit eens een mcpX willen uitproberen. De Dx6i komt dan goed van pas.
Dat de staart iets weg draait heeft meestal te maken met accuspanning, dit heeft normaal geen relatie met het type zender dat je gebruikt.
Je hebt een FC28 in gebruik en je bent niet zo goed in het uitpluizen van instellingen???

Wanneer je de 120SR goed onder controle hebt ga je wellicht toch ooit eens een mcpX willen uitproberen. De Dx6i komt dan goed van pas.
Dat de staart iets weg draait heeft meestal te maken met accuspanning, dit heeft normaal geen relatie met het type zender dat je gebruikt.
Je hebt een FC28 in gebruik en je bent niet zo goed in het uitpluizen van instellingen???

Dat van de accuspanning dat had ik inderdaad ook door ,dus dat is gyromatig niet te veranderen .
Ik ben ruim 6 jaar geleden gestopt met helivliegen ,heb hem toendertijd bij helifun laten afstellen en vloog perfect.
Maar van de zender had ik de balle verstand vandaar.
Ben ook altijd een wildvlieger geweest geen clubverband dus,gewoon lekker hoveren en rondjes vliegen in de vrije natuur.

Ik heb zelf ook de E-Sky belt cp v2, maar de zender werkt hier toch niet zomaar mee, je moet dan de ontvanger vervangen en daar zie ik een beetje tegenop.

Maar mijn Blade 120 SR kan ik zo binden met deze zender, maar moet je hem dan nog verder programmeren voor de Blade 120SR?

Ik ben bijna over de streep om deze zender aan te schaffen, maar weet nog steeds niet wat de verschillen zijn tussen een mode 1 / mode 2 zender, welke moet ik hebben?

Momenteel is er een leuke aanbieding inclusief ontvangers voor € 179,00

Jan

De 'modes' geven aan 'welke stick' wat doet.
Mode 1 is gas en rolroer rechts; richting en hoogteroer link
Mode 2 is gas en richtingsroer links, hoogteroer en rolroer rechts.
Er is ook nog mode 3 en 4

Meest voorkomend (vooral bij helikopter) is mode 2.

Waarschijnlijk heb je bij de Esky gas links; dan is deze zender mode 2

En ik heb je ook een pb gestuurd !

Ik heb de Spektrum DX6i besteld, dat hij vrij simpel met de Blade 120SR bind is ook een pluspunt.
Uiteindelijk wordt deze zender toch heel veel gebruikt en dan zijn er altijd wel problemen mee, soms komen de problemen ook voort uit het niet goed om kunnen gaan met het apparaat, dit zie ik maar al te vaak en dan krijgt het product de schuld.

Ik heb de gok genomen dat hij ook wel weer wat doorontwikkeld zal zijn t.o.v. de eerste DX6i zenders.:cool:

Jan

Back