Blade 120 sr opvolger.

Ik heb momenteel een paar maanden ervaring en vlieg met eenblade 120 sr en ben gestart met mcx2 van blade.

Ik zoek een heli welke ook naar buiten kan en het lijkt mij gezien mijn korte ervaring dat dit ook een fp moet gaan worden. Maar wel een die groot genoeg is om buiten mee te vliegen. Ik heb een spektrum dx6i zender.

Ik zie eigenlijk door de helis het bos niet meer. En vindt de blade helis slap en snel stukgaan op de links e.d. Ik lees mij suf maar wordt niet wijzer.

Help!

Alvast dank

zolang de blade helies snel stuk gaan ben je eigelijk nog niet toe aan een opvolger.
FP is per definitie niet geschikt voor buiten of het moet widstil zijn maar dan vliegt jouw 120 sr ook goed. wil je toch door kies dan voor een mcpx v2 kun je tot wind 3 buiten vliegen (echter niet meer binnen).

linkjes die kapot gaan zit in het ontwerp om verdere schade te beperken dat maakt blade juist heel sterk. ik heb de mcpx al tegen palen aan zien vliegen of vam 5 meter uit de lucht zien vallen zonder echt schade linkje vervangen/ vastklikken en weer door

Blades slap en snel stuk , dat is een nieuwe!?
dat ligt dan toch echt aan de vliegkunsten.........

Groet Ray.......

De 120 sr is gewoon te rap en mijn huis te klein om te vliegen. Hoveren kan maar vliegen niet. De mcx2 is stuk gegaan in de tuin. Maar ik moet meer naar buiten en vlieguren maken maar dit gaat niet met mijn huidige modellen. Ik las vandaag op myrcguides dat honeybee fp v2 een goede heli is en lees een boel goed fora berichten. Maar is deze niet te licht om in nederlands weer te vliegen?

Ja ben een beginner he :-)
Als je toch redelijk met de 120sr om kan gaan,
zou ik de mSR is proberen, daar ga je zeker binnen veel plezier mee hebben,

ik weet dat ik nog elke dag plezier van de mSR heb :D
groet Ray......

Ik geloof je helemaal maar ik wil naar buiten met de heli. Endat trekt de msr niet denk ik. Te licht.
O ja daar heb je volledig gelijk in, voor buiten is het niks,
is absoluut een binnen vlieger (mSR)...

Anderen optie is de mCPX die kan zeker buiten/binnen vliegen,
moet natuurlijk geen windkracht 5+ zijn...
Dus als we allemaal meteen naar droopy0025 hadden geluisterd :p

Groet Ray...

OOK sorry droopy0025 ik had je post helemaal nog niet gezien jeeempjee :sad::lol:

Dat is de beste optie redscorpio , groet Ray.......

Deze heli heeft geen bar ? Lijkt mij iets te snel niet? Ikzat meer aan een honeybee fp v2 te denken.
Zet eens voor jezelf de drie heli's op een rijtje en kijk dan wat voor jou het belangrijkst is.
er schieten maar een paar bomen meer over in dat bos, dus moet de keuze toch al iets gemakkelijker geworden zijn ;)

nogmaals alle fp helies zijn in beginsel bedoeld voor indoor. buiten kan mits redelijk windstil. doordat de mcpx geen flybar heeft en dus gyro gecorrigeerd wordt is dit een hele stabiele helie. en zal deze beter vliegen dan welke Fp je kiest. zodra je controle verliest gewoon throttle hold aan en van de grond oprapen en verder vliegen.
de 120sr is een van de beter vliegende fp helies een honeybee fp is groter maar niet minder wind gevoelig.

voor de mcpx kun je je eigen 6i gebruiken wel miimaal 30% expo instellen.

edit: gebruik je voor je 120 sr wel expo anders snel instellen wordt ie een stuk gemoedelijker van.:cool:

1liefst een 450 size heli

2 honeybee fp v2
3 walkera v200d02

Ik heb via helicopterfun.com een ebook gekregen waarin de blade sr 120 wordt uitgeplozen en expo instellingen duidelijk zijn uitgelegd.

Ik weet aangezien ik veel buiten ben met vliegvissen dat de wind in nederland meestal 3 plus is en derhalrve zijn mijn huidige heli's telicht.

Ik wil echt naar buiten om te vliegen, dit is heel belangrijk voor mij.
En er mag best wat uitdaging inzitten maar er moet wel een leercurve zijn. Van hoveren alleen leer ik niet echt vliegen.

en dan een leader met een nimpfje eronder de polder in ;) ik vliegvis zelf ook alleen niet meer op witvis .
alleen op forel of op vlagzalm in luxemburg .

sorry hoor was even :offtopic:

leuk. ik zit veel in de ardennen aan de aisne en in duitsland aan de kyll.

kun je trouwens ook leuk vliegen.... mits je een goeie buiten heli in je bezit hebt!! :-)

ahh vandaar deze vraag op het forum :D als je in de ardenne gaat vliegen heb je wel hele mooie achtergrondjes voor de foto`s .

mvg

Als je een 120 sr niet heel kunt houden is een 450 zo kapot gaat nl. 10 x zo snel als een 120sr.
als je echt buiten wil leren vliegen koop dan een 500 of 600 size en neem vliegles op een club. maar goed je moet het zelf weten. als je een 450 kiest. (bestel gelijk genoeg parts mee. HK verkoopt een 450 al voor 30$en voor 70 a80 dollar ben je vliegklaar.

Ik kan ze wel heel houden zolang ik niet naar buiten ga maar binnen ben ik met de 120 sr beperkt in het vliegen (Hoveren is in mijn optiek niet vliegenmaar slecht een fractie van het vliegen), want ik heb ook nog meubilair welke wij heel willen houden!

Ik wil ook niet eigenwijs zijn maar waarom zal de mcpx wel buiten kunnen vliegen en de 120 sr niet. Ik heb het wel over standaard weer in nederland .

dank je voor je eerlijke mening en ik weet het ik moet nog een boel leren maar daarom wil ik een heli die buiten zijn mannetje staat en voor mij een mooie leerzame ervaring gaat geven. Ook bij ietsjes meer wind wat in nl gewoon is!

Is een stabilisatiesysteem wel handig als je nog lerende bent..
En je moet zo´n ukkie wel dichtbij houden anders zie je hem niet want hij is wel rete snel zag ik net.

de sr120 heeft ook een stabillisatie systeem de 45graden flybar zal deze altijd recht trekken. alleen is deze niet geschikt voor wind. evt. kun je ook dual rate instellen. tot 30 meter kun je goed vliegen en dat is genoeg. als je een park opzoekt tussen bomen is het veelal windstil.

Back