blade 130x vibrations

• Topicstarter Topicstarter Barendd
  • Startdatum Startdatum
B

Barendd

Guest
he en hallo allemaal,

sinds de tijd dat mijn blade 130x een minder zachte landing heeft gehad, vibreert hij heel hard, vooral als hij stabiel hangt, gaat hij eigenlijk met de aileron heen en weer alleen sneller dan ik dat kan doen met de aileron. ik weet het niet 123 anders te omschrijven. mijn blade mcpx v2/bl hadden het ook, maar deze heli heeft het wel extreem. wat is het probleem? ik heb er nog maar 20 keer mee gevlogen en 1x neergestort. :(

kromme onderdelen / linkjes van je servo's naar de swash?
En met een beetje pech is er speling ontstaan op de servo's, maar dat kun je gewoon voelen als je het armpje heen en weer kan bewegen ( zonder accu ) en als dat kan zonder weerstand heb je denk ik te veel speling.

maar check ook even op overige kromme onderdelen zoals assen e.d.

Er is ook een 130x topic in het algemeen gedeelte van het forum waar veel over de 130x te vinden is.

kromme onderdelen / linkjes van je servo's naar de swash?
En met een beetje pech is er speling ontstaan op de servo's, maar dat kun je gewoon voelen als je het armpje heen en weer kan bewegen ( zonder accu ) en als dat kan zonder weerstand heb je denk ik te veel speling.

maar check ook even op overige kromme onderdelen zoals assen e.d.

Er is ook een 130x topic in het algemeen gedeelte van het forum waar veel over de 130x te vinden is.

krome onderdelen kan ik niet vinden, de servo's kan ik wel bewegen, ongeveer 0,75mm-1mm heen en weer. maar het wordt wel erg prijzig als ik die nu al moet gaan vervangen. is daar een fatsoenlijk werkende vervangde type voor?
en van de blade 130x topic word ik draaierig van zoveel pages.

ik heb zelf geen 130x maar m'n maatje wel.
servo's kosten ongeveer 15 euro per stuk meende ik zo uit m'n hoofd.

Er is een upgrade frame / kit voor de 130 naar een carbon frame waar normale servo's in kunnen. Afijn, dan ben je al met al denk ik zo'n 80 tot 100 euro verder voor frame en servo's.

Servo slijtage bij dit type servo's die blade nu op de 130x heeft gemaakt zijn wel meer gevoeliger voor schades en slijtages dan een normale servo.

probleem is al deels verholpen, het tandwieltje van de servo iets aanduwen, volgend probleem nu gaat de staart heen en weer, maar daar is genoeg stof voor te lezen.

bedankt in elk geval!

ik heb nu ook de tail probleem, maar daar heb ik veel overgelezen, nu wilde ik microheli parts erop zetten maar waar kan ik die kopen, kan geen nederlandse leverancier vinden. moet dat via hun webshop? of via hobbyking?

alvast bedankt

heel toevallig heeft m'n maatje vandaag zijn nieuwe frame binnen gekregen met de servo's van microheli. Dus die gaat morgen waarschijnlijk de lucht in. Ben erg benieuwd hoe die upgrade hem bevalt.

heel toevallig heeft m'n maatje vandaag zijn nieuwe frame binnen gekregen met de servo's van microheli. Dus die gaat morgen waarschijnlijk de lucht in. Ben erg benieuwd hoe die upgrade hem bevalt.

Ben ook zeer benieuwd...

Allemaal heel mooi gerief maar let op je beurs (tenzij het geen rol speelt ) , persoonlijk vindt ik de TBS-R boom de beste upgrade tot nu toe . :cool:

nou ja hij wilde af van de servo slijtage en speling, had al 2x keer servo's vervangen. Maar als het probleem iedere keer weer terugkwam.. kan ik me er iets bij voorstellen.

Nog niet eens zozeer om de staart, die was prima.
Maar als je heli in voorwaarste vlucht ineens een duik naar beneden maakt gewoon omdat er te veel speling op zit..tja dan zou ik het ook vervangen.

hij vliegt er soft 3d mee, dus beetje flippen / loops en rolls ... als de servo's nieuw zijn gaat het wel.
Maar hij heeft er nu van die carbon Rail blades op zitten... werkt fantastisch op hoge snelheden, maar als je servo's dan speling gaan krijgen word 't knap lastig als de heli zelf maar plots een kant op gaat ;)

Back