Blade 180CFX

Na veel geklungel de firmware naar 1.53 gebracht, ik en computers zijn geen goede combinatie:bad-words:MAAR hij vliegt toch iets strakker vindt ik;)
Met mijn nieuwe DX8 heb ik nu ook meer afstelmogelijkheden en da's toch ook niet slecht denk ik.
De komende dagen alleen maar hondenweer met véél wind, met een 130x kon je wat sleutelen maar deze 180 is voorlopig perfect en ga dus wat anders moeten zoeken om me bezig te houden.....manual van de DX8 van buiten leren?? :rolleyes::rolleyes:

Grtz Rudi
 
Sommigen spraken nog van een kleine afwijking in de staart , een zeer kleine tail wag maar zonder erg . Die update zou dat nu in orde moeten brengen + dan nog wat ... :confused: Ben voorlopig gestopt met lezen op helifreak . Het uploaden van de file zelf en dan je receiver upgraden is eigenlijk niet zo moeilijk . Ik heb het nog gedaan voordat ik de boel teruggestuurd heb al was het voor het proberen alleen al .
@KMK je zender mogelijkheden kennen is ook wat waard :)
 
..zeker is het moeilijk
de staart rustig te krijgen,
als je een elektromotor voor de heckrotor gebruikt,

bij een belt of tube aandrijving voor de heckrotor
heb je de gelijke snelheid als de hoofdrotor
en door een super snelle gyro en een super snelle servo
worden correcties aan de staart veel beter verwerkt;

je wil het niet weten,
hoe veel snelheid en hoe veel kracht een heckservo moet hebben
om een rustige start te krijgen,
bv. bouw eens een BLS 251 in je kleinere heli, en alles zou goed gaan,

maar alles werkt alleen,
als de hardware correct is,
trouwens leuk de film van "freddy can fly",
hij gaat van uit, dat 95 % een hardwarefout is, ... en het is ook zo.

Groet
Uwe
 
Hoi mensen,
Mijn neefje (14) wil een grotere helicopter voor kerst. Hij vliegt nu met de mcpx v2. Ik heb hem al aangemoedigd om hem met de 450 tr leren vliegen, maar hij durft niet. Hij bedient hem met de dx6i. Zou die 180cfx wat zijn?
Hoe crashbestendig is hij tov een mcpx?
zijn daar al wat kinderziektes uitgehaald?
Zou hij kunnen dienen als overstap naar een 450?
 
Wat mij betreft zeker geen 180cfx . Zelf nog niet gevlogen maar reacties van kenissen : zeer gevoelige heli en zeker niet voor beginners :cool:
 
deze is mooi te vliegen :

picture.php


sorry, grapje

groetjes, Uwe
 
Uwe toch , je gaat die jongen direct een 700 in de handen stoppen foei :pim:

Ik zou toch niet direct een alternatief zien om over te stappen naar 450 of misschien nog ergens een 130x op de kop tikken ? Of direct naar 450 , kan ook . Er zijn gemakkelijk te vliegen 450 heli's en budget vriendelijk zoals mini titan van TT :yes:
 
.. denk ik ook,

de jongen even aan de hand nemen
en laten zien hoe een 450er aanvoelt en vliegt,
die jongeren pakken het heel snel op !

alleen, als de 450er geen maiden overleeft, is het ook niks,
een 450er is wel groot, als je mCPX gewent bent !

suc6, Uwe
 
Hmm, Uwe,
Zo'n 700 is wel aanlokkelijk maar dat krijg ik nooit door de interne aankoopdienst (mijn vrouw) :D
En de 450 tsja ik heb hem al aangespoord om samen te oefenen, maar ja als hij niet durft dan lukt dat natuurlijk niet.
met de mcpx kan hij aardig uit de voeten zolang hij tail in blijft. Eigenlijk moet hij hier nog veel leren (side in, nose in, achtjes, ...) maar daarvoor heeft hij veel te weinig sticktijd.
Ik ga er nog eens goed over nadenken wat ik ga doen. Tips blijven welkom.
 
Hmm, Uwe,
Zo'n 700 is wel aanlokkelijk maar dat krijg ik nooit door de interne aankoopdienst (mijn vrouw) :D
En de 450 tsja ik heb hem al aangespoord om samen te oefenen, maar ja als hij niet durft dan lukt dat natuurlijk niet.
met de mcpx kan hij aardig uit de voeten zolang hij tail in blijft. Eigenlijk moet hij hier nog veel leren (side in, nose in, achtjes, ...) maar daarvoor heeft hij veel te weinig sticktijd.
Ik ga er nog eens goed over nadenken wat ik ga doen. Tips blijven welkom.

Als vlieginstructeur en eigenaar van een 180cfx, kan ik de 180cfx volledig afraden voor een beginner. Hij is enorm agressief en totaal niet crashbestendig. Ikzelf was 15 jaar oud toen ik de overstap maakte naar grote heli's, en dit door middel van een Gaui x5, ik had toen ook enkel ervaring met een mcpx. Het is aan te raden om hem te laten wennen aan de 450 door hem aan een buddybox te hangen zodat hij weet dat hij niet kan crashen.
 
De 180cfx is inderdaad een fel beestje, zou ik ook niet aanraden.
En een crash bestendige heli bestaat niet...
Ik zou een 450 of een 500 aanraden, waarvan de laatste een heel mooie maat is om te leren, hij is goed zichtbaar heeft minder last van wind, kun je tam afstellen en onderdelen goed verkrijgbaar (trex 500) en nog redelijk betaalbaar.
 
Wie kan leren samen met iemand met voldoende heli vliegervaring EN met buddybox: zeker een 500.
Akkoord, dit is eerst indrukwekkend maar zo veel rustiger en beter zichtbaar dan een 450. Niet twijfelen.

Ik heb het parcours naar een 600 alleen gedaan. Van coax naar mcpx v2 verder naar 300x en 450. Had een 500 staan maar durfde er niet mee vliegen. Tot ik toch na al die voorgaande heli's met een 500 het luchtruim koos.

Een verademing!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou hem met de m cpx laten verder doen tot nose in en achtjes ook geleerd zijn . Zeker als hij toch niet veel sticktijd heeft :cool:
 
Bedankt voor de reakties.
Jullie hebben natuurlijk gelijk. Maar ik moet ook een tiener tevreden stellen.
Aan de andere kant is het natuurlijk wel een gelegenheid om nog een heli te kopen zonder dat de vrouw zeurt. Want die tiener is natuurlijk niet de enige die ermee gaat vliegen. :p. Het worden weer moeilijke keuzes....
 
Jaja Bart ik vermoedde al zoiets . Modelbouwers hebben daar ervaring mee (met foefelen :) ) LOL . Ik kan je misschien een tip geven voor een 450 : de Forza 450 . Ik ben hem momenteel aan het bouwen en valt tot nu toe heel goed mee , zeer goede kwaliteit ;en voorlopig aan promo prijsje ergens hier in Belgie . Indien interesse PB . :offtopic:

Goed nu wat anders en terug naar 180 cfx :ontopic: Ik heb een nieuwe terug gekregen van HH via mijn dealer . Er bestaat dus nog gerechtigheid :yes:t'Is ook te zeggen dat mijn reden wel een geldige reden zal geweest zijn .
Omdat ik nu toch aan een Forza begonnen ben , ga ik hem toch eerst in de verkoop steken . Indien ik er mijn prijs niet voor krijg , dan kom ik later verder lullen :rolling:
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top