Blade 230 S

Ik heb de 200srx hij vliegt mooi maar is een fp volgensmij is de 230s een cp daar kun je meer mee stunten. Ik ben een beginner met heli's dus de 200srx is prima, de 230s is in mijn mening meer voor de gevorderden.

Het zal de bedoeling zijn om over te stappen naar de 230S Het viel mij in Duitsland op dat er wel erg veel van die Blades rondfladderen, erg geliefd onder de vleugelvliegers. Hooveren doen ze niet of nauwelijks, gewoon hun skils laten zien. Het gaat hun goed af maar strakke hooverfiguren kunnen ze niet.

Ik heb vandaag bij Quartel in Pijnacker een Blade 230S in mijn handen gehad, en ik moet zeggen dat hij er goed uitziet en wel degelijk groter is dan de Blade 200sr X, ook is hij degelijker dan de 200sr X het eerste dat opvalt is dat de staart nu van Carbon is gemaakt en ook geen 2 steunen tussen staart en frame meer heeft zoals bij de 200sr X, ook is de behuizing van de staartmotor iets breder gemaakt zodat het buitenste van de motor dat draait niet zo snel de stroomdraden door slijpt zoals bij mijn 200sr X gebeurde met als resultaat verbrande bedrading:(

Met de kennis die ik nu heb ga ik mijn vloot misschien wel uitbreiden met deze Blade 230 S:cool:

kleine vogeltjes om buiten te vliegen, Jan
of heb je daar geen last van ?

met mijn 250er Rex was het soms moeilijk,
met de Oxy3 (300er heli) is het ietsje beter
om hem op afstand goed te zien (tenminste voor mij, ha ha)

veel plezier, Jan

Groet
Uwe

Hoi Uwe, Zelfs met de 200sr X is goed te vliegen met wat wind, dan moet het met de 230 S omdat het een CP heli is nog beter te doen zijn:)

Is de zender die bij de 200srx zit ook te koppelen aan een 230s het gaat om het type lp6dsm, misschien weten jullie dat? Wellicht ga ik ook nog wel over naar een 230s btf cp de 200srx heeft immers niet het eeuwige leven ik wilde eigenlijk over een tijdje een opstap maken naar een 450 van Blade of Align maar met een crach loopt dan al snel in de papieren. Ik dacht meer aan rustig opbouwen.

Gr, Peter

Laatst bewerkt:
Dat de Blade heli's geliefd zijn bij de vleugelvliegers verbaast me niks... als je al geld uitgeeft aan vliegtuigen, maar je wil daarnaast ook nog wel ns een heli vliegen, dan zijn de Blade heli's een goeie keuze.

En de 450's, 500's, ... zijn niet te vergelijken met de high-end merken, maar de prijs kwaliteit is goed. Daarnaast is Horizon met zijn Blade heli's zowat de enige die actief is en blijft in het segment van de kleinere electro heli's.

Ik vlieg zelf voornamelijk vliegtuigen, maar heb er een micro en 450 CP heli bij. Deze 230S lijkt me een leuke aanvulling want de micro is te klein voor buiten in de tuin en de 450 dan weer te groot.

Ja , @HansL:
dat is ook zo,
mijn high-end Oxy3 vliegt top voor een prijs van 1.100 €,
maar daarvoor vlieg ik geen vliegtuigen, ha ha
Groet
Uwe

Back