Blade 230 , weer ne nieuwen ...

Zozo, ik weet dat jij toen dat probleem had, maar nooit geweten dat de zender de boosdoener was.

Zozo, ik weet dat jij toen dat probleem had, maar nooit geweten dat de zender de boosdoener was.
... eerst dacht ik ook aan een servo,
maar toen het de tweede heli in de grond schopte,
heb ik de zender verder bekeken,

eerst geen probleem, en in eens was de throttle weg, ondanks de beweging van de stik,
en na een tijdje heeft hij het weer opgepikt,
zo als een niet goede verbinding van twee stroom kabels ...

maar het heet zeker niet,
dat ieder DX zender niet goed is !

.. en weer terug naar de Blade 230s,

zeker niet verkeerd voor de mensen, die genoeg aan zo iets hebben !

Laatst bewerkt:
Dan heb ik gelukkig meer geluk gehad @uwe. bij mij faalde de 1ste keer de elevator pot meter, had de heli net wat down geduwd om snelheid te laten opbouwen, toen ik weer up gaf reageerde hij niet en bleef gewoon door gaan.. ik bleef maar up geven en ineens pakte hij terug aan,was een heli met 90 graden mechanische swash en ik gaf de elevator servo de schuld. Niets van waar: de oorzaak: de zender: dx6i elev. pot falen.

2de maal met een andere dx6i.
Was echt de allerlaatste sec voor de heli ging opstijgen. Hij was al heel traag in normal aan het optoeren toen de swash ineen vol aileron rechts gaf.. direct gas dicht en gestopt. en de beast x beginnen te vervloeken. Vergeet het maar. Oorzaak: falende ailereon pot meter van de dx6i. Dit was met een 550 heli. Kan je bedenken wat de gevolgen kunnen zijn als zoiets 30 sec later had gebeurd..

Voor micro's missch ok maar als ik íemand zie vliegen met een dx6i met een grote heli ga ik in elk geval heeeeel ver weg staan.

Ok en nu terug naar de 230 :)

Laatst bewerkt:
Nu ja ,nu vlieg ik met DX 18 en daar zitten nu meeste van mijn modellen , wel nog T rex 250 op Dx 6i LOL . Allez nu terug naar 230 .

ja @guyken:
het lastige is dan ook,
snel uit te vinden wat is het,
ik zou ook eerst zeggen ... elevator servo,
wie denkt daar aan de zender ..

gelukkig is bij jou verder niks gebeurt (schade).

... oohhh yes:

Blade 230s

Ik heb de knoop vandaag besteld als opvolger van de 200SR.
Bij Lindinger.at krijg je dit weekend nog een extra korting van 10% als je de couponkorting gebruikt: DANKE2015 , en dan kost de BNF € 218,= inclusief gratis verzending naar NL
https://www.lindinger.at/de/hubschrauber/elektrohubschrauber/blade-e-flite-230s-bnf-incl.-ar636-dsmx-mit-safe-technologie
Jan

Jan, STOP nou eens met dit soort meldingen!!! Nou heb ik er ook een onderweg. Zat ineens in m'n mandje!?!?

Gelukkig heb ik een geldig argument: de accu's van mijn ex-Trex250 liggen anders zo werkeloos te zijn.:rolleyes:

Potdomme............maak me gek.............
Zat eerst aan een Blade mcpX Brushless te denken........
Maar die Blade 230S lijkt me ook wel wat!!!

Doen of niet doen?
Ik zit dan te wijfelen tussen de Blade 180CFX of de Blade 230S
Heb de revieuws al gelezen en de You Tube filmpjes uitgemolken.
Heb laatst de Blade 200 heli zien vliegen, maar die 230S is wat groter in formaat.
Ik weet het niet meer................

Goed............
Ik ben eruit......
Las net dat er een Blade 270CFX gaat uitkomen en daar wil ik op wachten.
Kan op 6S en dan ook geen losse staartmotor.
Niet dat dat erg is, maar met name het mugzoem geluid zou me gaan storen.
Ik vlieg namelijk dagelijks.
Hoop dat de 230S jullie gaat bevallen.
Er zijn nogal een aantal issues mee las ik op Amerikaanse Forums.
Vr Gr E

Maar voor de 270CFX heb je wel 2 stuks van de :)230S

Voordeel is dat de accu's van mijn 200SR dezelfde zijn als die voor de 230S, en dat de 200SR een staartmotor heeft net als de 230 S hoeft geen probleem te zijn, het type is is voor beide heli's ook hetzelfde, maar de behuizing is wel verbeterd t.o.v. de 200SR.

Maar we zullen het zien hoe hij vliegt.

Ja Jan, je hebt daarin zekers gelijk.
Ik lees me suf over al die type helikopters op het RCGroups en Helifreak Forum.
De keuze is reuze.........
Hoop echt dat die Blade 230S jou gaat bevallen.
Ben erg benieuwd naar je relaas.
Vr Gr E

Voor mij zijn de Blades t/m MCPX BL de vlieg-maar-raak helietjes. Wat mist is de stuurprecisie door de lineaire servo's met links erdoorheen gebogen. Maar de staartmotor houdt nagenoeg perfect en een crash boven gras is in 99 van de 100 gevallen een kwestie van oprapen en doorvliegen.

De 230s is niet duur en kan mooi alle packs die over zijn van mijn "ingekorte" Trex250 gebruiken. Zo te zien worden er packs van ongeveer 800-1000mAh mee gevlogen. Voordeel tov MCPX BL: formaat in de buurt van deTrex250 en "echte" servo's. Staartmotor: we gaan het zien. Als de 230s ongeveer net zo een power/weight ratio heeft als de MCPX BL, ben ik er blij mee. En de SAVE functie wil ik ook wel eens zien. Kan ik eindelijk de inverted circuits eens gaan proberen.

De 270cfx is helemaal nieuw (kopers = bèta-testers) en kost veel meer dan ik voor een Blade uit wil geven. Dan blijf ik liever bij de Trex450. Main blade size komt in de buurt en ik heb meer vertrouwen in de kwaliteit van Align.

Dankje voor de info.
Kon het niet laten.........
Heb me toch maar een Blade 230S besteld.
Die 270 kan ooit nog wel, en wellicht dan nog beter om een Oxy 3 te kiezen want die is toch net effe van een ander kaliber.
Heb veel zin in de komende Blade 230S
We gaan het beleven.
Vr Gr E

Zijn er piloten hier die inmiddels al met de Blade 230S rondvliegen?
Zoja, kunnen die mij vertellen welke Lipo packs zij gebruiken in hun Blade 230S?
En dan doel ik niet op het originele E-flite 3S 800Mah packje, maar op andere packs.
Kan er 1000Mah onder de kap?
Graag reacties en advies.
Vr Gr E

Welke Lipo packs te gebruiken ben ik inmiddels uit.
Had al de nodige liggen ( 10 stuks Turnigy Nano 3S 850Mah ) en er 4 stuks bijbesteld van een ander merk.
Nu nog even het geduld opbrengen totdat mijn Blade 230S binnenkomt.
Hoop zo morgen, zodat ik aankomend weekend de bird kan showen aan de vliegmaatjes.
Vr Gr E

Back