niks moet..
en veel mensen hebben gewoon allemaal andere meningen hierover. En toch gaat het bij de meesten gewoon goed
normaal mag je de regelaar niet onder de 75% laten komen. daaronder wordt hij onrendabel, en kan hij onnodig warm worden.
dus op je hooverpunt zou de throttle curve dus al op 75% moeten liggen.
Normaal, als je een regelaar hebt waar een goede soft start in zit, zet je in normal heel simpel : 0-75-75-75-75 op de throttle curve.
heb je een regelaar waarbij de soft start niet zo best werkt, zal je het tweede punt tussen de 0 en 75 moeten zetten...
idle up is dan gewoon 75-75-75-75-75
pitch curve in je idle up was wel ok
pitch curve in je normal was niet geheel verkeerd, meestal probeer ik in normal ongeveer 5 graden maximaal negatief aan te houden. Als je dan je stick opeens naar beneden donderd (wat dus niet best is voor het spul), komt niet het volle vermogen op het landingsgestel te staan.
En normaal zit er dus wel verschil in vliegtijden tussen normal en idle up.
maar dat komt meer omdat je normaal een iets hogere throttle curve in idle up neerzet.
dus meer toeren, meer verbruik.