Ik ben niet bekend met de Blade helies, maar de 450 3D is volgens mij flybar.
De 450X is volgens mij flybar-less.
Dus 2 totaal verschillende helies.
Om maar gelijk van wal te steken, ik vrees dat dit pad naar schade gaat leiden.
Heli leren vliegen is niet makkelijk, als de kennis van afstellen dan ook nog beperkt is, dan word het bijna onmogelijk om het zelfstandig te doen.
Het beste advies is: ga bij een vliegclub langs.
Het volgend beste is: zoek hulp bij een heli vlieger met ervaring
Wil je toch zelf aan de gang, heb dan geduld, en begin eerst met een hoop lezen.
Wat
@Rhelie al zegt, als je gaat proberen, haal dan de motor los, als je iets fout doet en de motor gaat vol gas, dan valt er zelfs met een 450 niet meer te lachen.
In grove lijnen mbt afstellen van een flybar heli:
zorg dat bij mid stick alle servo armpjes zo horizontaal mogenlijk staan
zorg dan dat de bewegingen de goede kant op zijn
stel dan de horizontaal positie nauwkeurig af (sub trim)
stel dan de linkjes naar de swash af zodat de swash midden travel en horizontaal staat
stel dan de linkjes naar de bladhouders af zodat de bladen op 0 graden staan
stel dan mbv "end point" de maximale en minimale collectieve blad hoek waardes af (+/- 10 tot 11 graden)
stel dan de maximale stuur uitslag af (+/- 6 tot 7 graden)
check of je staart bladen de juiste kant op sturen
check of je staat gyro de juiste kant op compenseerd
Check daarna je ESC.
Hoe ga je het "gas" zetten, V-curve, flat-line of governor?
Sommige mensen vinden het prettig een gas curve te vliegen die begint bij 0 (geen gas), dat kun je in het begin even doen als je dat prettig vind maar ik zou adviseren zo snel mogenlijk met een vast toerental te gaan vliegen.
Maak geen gas-curve van 0 naar 100 dat vlieg niet best (doe dan 0 - 70 - 70 - 70 - 70 / zomaar een voorbeeld van een 5 punt gas curve) .
Uiteindelijk het best op governor vliegen, of flat-line (80 - 80 - 80 - 80 - 80), eventueel een kleine V-curve om de weerstand te compenseren (dan geen governor selecteren) (85 - 80 -75 - 80 - 85) de laatste 5 punts curve hoort dan wel bij een lineare pitch curve van -11 naar +11
Zet in het begin het toerental niet te hoog, daar word de heli heel "levendig" van, met een laag toerental is beter te leren.
Als het bovenstaande jou duidelijk is (en ik probbeer het echt net moeilijker te maken als het is), en je de helie zo hebt afgesteld ben je op het juiste pad.
Als iets hiervan onduidelijk is... vragen!
Let wel, afstellen is een kwestie van smaak, je kunt mid stick ook 5 graden zetten (hover mid stick) en negatiaf kun je ook op -2 (meest negatieve hoek) zetten als je toch niet op de kop wilt vliegen.
Succes in ieder geval.