Blade 450 3d

Bedankt voor de bevestiging Bert, dat is ook wat ik van de blade 450 3D heb gelezen

Peter

Ps ik betwijfel niet dat een 450 3D een minder vlotte softstart heeft dan een align, het prijsverschil moet hem ergens zitten natuurlijk (hoewel ik vermoed dat ook de "merknaam daar voor een groot deel tussen zal zitten), maar om nu te gaan stellen dat een blade bij een soft start bij manier van spreken uit elkaar trilt vind ik er ook wat over hoor, heb ik bij de mijne in elk geval geen last van... :-)

Prijsverschil is natuurlijk niet alleen een softstart ;-)
ook de instelmogelijkheden, (goede!!) governor aanwezig of niet, kwaliteit onderdelen etc

aanwezige bec doet ook nog een duit in het zakje, ik heb er ook bij align al zat gezien waarbij de interne bec niet afdoende bleek

Yeah right align en een goede govener. Forget it.

Ik heb 1 jaar gezocht naar een vreemde woble welke uiteindelijk uit de govener van align kwam. Govener uit probleem opgelost.

Hoe mensen er ook over moge denken: align is ook geen high end merk ;-)
De spullen zijn goed, maar om een auto vergelijking te maken zou je aan de volkswagen/skoda moeten denken

Yeah right align en een goede govener. Forget it.

Ik heb 1 jaar gezocht naar een vreemde woble welke uiteindelijk uit de govener van align kwam. Govener uit probleem opgelost.

Bot gezegd twee mogelijkheden:
-dan kun je niet afstellen, of,
-je probeert het ding te gebruiken voor iets waar het niet voor geschikt is.

De Governor van Align, hoewel absoluut geen top-ding, is gewoon adequaat. Je moet er alleen geen dingen van verwachten die er niet mee kunnen.
Voor 3D is het ding niet geschikt, maar daar is het ook niet voor bedoeld: Daarvoor wil je gewoon full power all the way.

Als je een wobble krijgt vanwege de governor, heb je de combinatie governor-regelsnelheid/gyro-gain verkeerd staan.

Daarnaast, is governor in combinatie met HH, domweg altijd een lastige, omdat je twee PID regelaars tegen elkaar in laat werken, en dat is nu eenmaal heel tricky om dat goed te laten gaan. In rate gaat dat al een stuk beter.
Da's simpele basis meet&regel techniek.

Het is niet voor niets, dat in de moderne FBL sets, gyro, pitchcompensatie en governor gecombineerd zijn en rekening met elkaar houden....

Groet, Bert

Futaba,graupner,mks etc

Heli's heb je logo, henseleit, vario etc
Je hebt er nog best veel boven align staan ;-)

Heb er verschillende mensen naar laten kijken ik had er toen zeker te weinig verstand van. maar had inderdaad een gy401(origineel) in HHmode naast staan. rate eigenlijk nooit geprobeerd. Govener regelsnelheid is niet in te stellen bij mijn align regelaar. Gyro gain heb ik op alle mogelijke manieren geprobeerd zelfs met duurdere staart servos omdat ik dacht dat de servo te traag zou zijn. nog met de delay op de gyro gespeeld maar niets mocht baten. De govener uit en het probleem was weg.
later begreep ik dat dit een euvel van de align regelaars zou zijn.
Ik zal echter niet uitsluiten dat als je een expert bent in inregelen van gyro's en goveners het euvel goed te verhelpen is.

instellingen Blad 450D

ik heb een blade 450D gekocht en de instellingen van spektrumRC gedownload en geinstalleerd op mijn DX8, helaas bij full trottle komt de heli amper van de grond,heeft iemand hier ervaring mee, volgens mij zit het in de instellingen van de DX8 welke ik geinstalleerd heb.Of heeft iemand betere instellingen voor de DX8 alvast bedankt voor de tip:bye:

ik heb een blade 450D gekocht en de instellingen van spektrumRC gedownload en geinstalleerd op mijn DX8, helaas bij full trottle komt de heli amper van de grond,heeft iemand hier ervaring mee, volgens mij zit het in de instellingen van de DX8 welke ik geinstalleerd heb.Of heeft iemand betere instellingen voor de DX8 alvast bedankt voor de tip:bye:

DX8 instellingen staan toch in de manual?

Back