Blade 500X

avondrondje gevlogen,
vandaag met timer 5 minuten,

5 minuten zijn lang, goed inschatten van de vliegtijd lukt mij niet, gebruik dus een timer

de volgende keer nog D/R iets hoger draaien,
komt die langzaam daarheen war hij hen moet,

D/R staat nu nog op 75 (geschakeld op 65)
zou uiteindelijk zijn 100 (geschakeld op 85)

nog geen klachten over Blade !!!
 
Laatst bewerkt:
nu nog wennen aan die voor mij eigenlijk niet gebruikelijke pitchcurve
van -12 ... 0 (midstick) ... +12

ik gebruik voor grote helis en schaal liever midstik 5,5 graden plus pitch,
maar nu heb ik alle kleinen helis ingestellt op 0 graden midstick

kwestie van wennen, maar gaat goed,

lipos heb ik nu 4, iets te weinig ...

TIP: canopy-nut was stuk, passt die van de T Rex 600 ook
die originelen waren niet te krijgen

groetjes van Uwe
 
Laatst bewerkt:
eerster crash met de Blade, maar een zo geweldige, dat ik mijn twijfel aan heb of die weer terug komt, op het foto niet zo goed te zien , maar ik vind bijna niks , wat niet kapot is, de heckservo heb ik na een uur gevonden, onderdelen van de rotorhoofd en de swash niet meer, ook lipo phhhhhhhhh, na ja ...

morgen kijken ...

maar goed gevlogen... Uwe
 
Jawel Uwe die ga jij vast wel weer mooi opbouwen, de winter komt er weer bijna aan :D.

Morgen de Align T-REX 600 ophalen bij Nick, dan stop ik echt even met aanschaffen ha ha...dat zei ik 4 helikopters geleden ook al :D.
 
schade Blade 500 X naar fatale crash

tailboom, tailboombrace, stabilisator, heckservohouder,landingsstell, maingear, onde-way bearing, main bearing, feathering-shaft, bladhouder, canoby, canoby-nut, canoby-houder, belt

= 175 €

lipo = 100 €

servos = 150 €

main bladen = 60 €

= 485 € schade

groetjes van Uwe
 
Zo dat is wel mega veel uwe, had ik niet gedacht voor een blade.
De spares zijn dus niet echt goedkoper in vergelijking met andere gerenommeerde merken?
 
nee, @Waxweazle:

maar uiteindelijk is de schade zo:

onderdelen 175 €
lagers 15 €
blades 55 €

dat zijn nu 245 €,

die servos ga ik niet verwisselen,
zij hebben matal-gear, werken nog, alleen wat veel speling,
dat moet nog te doen zijn,

en de lipo is geplakt, alles gecheckt en nieuw verpakt in krimpfolie,
zo als het moet, alle 6 cellen werken nog en hebben blijkbaar geen lekkage

zou het niet mijn trainingsheli zijn,
maar mijn zondags heli zeg maar,
zou ik de servos verwisselen in futaba bls

groetjes van Heli-Uwe
 
Ik ga ook niet de canopy van mijn 400 vervangen omdat er een scheurtje in zit. En de T-rex vliegt nog steeds met de Fusuno canopy. Ofwel, ze moeten vliegen en hoeven geen schoonheidsprijs te halen. Als ze weer neer gaan kan het altijd nog.

Maar het blijft altijd enorm vervelend!
 
alles zijn pro en contra:

canopy origineel 500 X is bruin en geel,
heel lastig achter bomen te zien,
en ik wilde een lichtere kleur, .. en die heb ik nu, grapje

komt goed, ik denk zo dat die volgend weekend weer krachtig vliegt !

prettig weekend, Uwe
 
Ik heb net nog wat filmpjes gekeken van Blade 300 tot 700,

en nu weet ik wat meer over de 500 X:

> geen kleiner 450er,
> maar een krachtige 500er met 6s lipos !!
> maar qua vlieggedrag niet zo stabiel als een 600 of 700er,

dat maakt hem eigenlijk zo uniek, ...
krachtig en snel

groetjes van Heli-Uwe
 
nieuwe oud-fit

Blade 500X krijgt een heel nieuwe oud-fit:

>>> lichtere canopy (blauw i. p. v. bruin / geel)
>>> alu-blad houders
>>> gekleurde hek-bladen (moeten nog komen)
>>> witte landingsgestel i.p.v. zwart

zo kan de heli ook beter gezien worden, vind ik.

full



Ik denk morgen zou hij zijn re-maiden kregen ...

groetjes van Heli-Uwe

(was trouwens heel leuke ervaring, die Blade te re-builden,
toch wat verschillen in de opbouw en de functie met Align , Gaui en Vario)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja... soms gebeurt het he, maar vind 't een nette prestatie dat je 'm toch in 2/3 weekjes weer helemaal hebt opgelapt ondanks dat ie er toen best wel gehavend uit zag.
 
RE - maiden met suc6

Ja, het re-maiden is met succes gegaan,

alleen nog ergens een heel kleine vibratie,
misschien toch een as niet 100 %,
maar men moet echt goed kijken om het te zien,

leuk oudfit vind ik en op het tweede foto "weer terug in de Hangar"

groetjes van Heli-Uwe

full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij ziet er weer strak uit Uwe :thumbsup:

Ja, bedankt,

alleen een heel kleine trilling in de hoofdas of in de rotorhoofd zelf,
spindel (featheringshaft), bladhouders en bladen zijn nieuw,

maar bij touren boven 1500 is hij weer rustig,
kijken hoe die servos moeten werken (of ze warm worden of zo)
en kijken hoe die lager het mee doen (speling)

als da niks aan de hand is, ga ik niks veranderen,
behalve het word noodzakelijk door een crash,
wat wij zo gauw niet hopen.

groetjes van Uwe
 
Bij een kleine heli zetten de bladen zich bij een hoger toerental. Je kan om te proberen de bladen wat losser zetten zodat deze zich eerder kunnen zetten.

De Logo 400SE schud ook bij het optoeren. Bij 2000 toeren gaat het perfect.
 
Back
Top