Blade mCPx heeft totaal geen power meer

Hallo,

Mijn blade heeft nog steeds geen enkele power. Toen ik de blade net kreeg kon ik flips achter elkaar doen, zonder dat hij teveel inkakte. Maar kakt hij volledig in wanneer ik alleen maar full pitch naar boven doe. De bladen staan gewoon vol positief (dus dat is niet het probleem), maar de motor kakt onwijs in en kruipt naar boven. Na een flip begint hij flink te zwabberen en worden mijn inverted skills flink op de proef gesteld door zijn te lage toeren.

De blade is net voor zien van een nieuwe 3-1 en motor. Had er direct 2 besteld, maar de 2e motor heeft het ook. Kan het niet iets anders zijn?

Voordat ik de 3-1 kapot ging werd het ookal steeds minder met de power. Verschillende lipo's heeft ook geen zin (nanotechs 300mah).

Iemand? Zo kan ik er bar weinig mee en is het weg gegooit geld.

Gr

- alle lipo's zijn op hun eind (is mogelijk, maar zal niet het geval zijn vermoed ik)

- inlopen van een nieuwe motor is niet gedaan.
Daar zal het punt zitten, aangezien een brushed motor altijd ff ingelopen moet worden

De eflite lipo's zijn ronduit slecht en de nanotechs zullen na een paar tiental vluchten ook duidelijk minder worden.
Ik kan je aanraden eens een Hyperion 25C 250mAh te proberen. Dit geeft genoeg power voor de hele vlucht. Hij past ook perfect en zal veel langer meegaan.

Naja, de nano lipo's heb nog niet bijzonders veel cycles gehad (heb er 8 stuks en totaal nog geen 50 vluchten met de blade gemaakt denk ik). Wel hebben ze een ruime tijd stil gelegen.

Jullie denken dat het aan de lipo ligt?

Als je ze lang vol of leeg hebt laten liggen dan worden ze slechter, tenzij je ze op 3,8V hebt bewaard (storage).

Zou niet weten op welk voltage ze zijn blijven liggen. Hebben redelijk vol gelegen (kan niet meten op 1s met die aansluiting) gedurende ongeveer 2 maand.

Ik ben een tijdje terug ook gewisseld van hoofdmotor, en merkte hetzelfde.
Bijna geen power in verhouding tot de oude.

Nu heb ik de heli een batterij lang op een kwart gas laten draaien, en toen begon hij al merkbaar meer vermogen te geven.
Oftewel, ze moeten inlopen.

Ik moet er zelf ook nog eens 1 of 2 batterijen doorheen jagen om hem lekker in te lopen.

Als de motoroplossing niet werkt zeker even een verse accu gebruiken (lenen van iemand?), 2 maanden vol laten liggen is erg lang.

Laatst bewerkt:
Back