blade mcx

hallo ik heb de blade mcx en ik er een paar problemen mee
1.
als je stopt met vliegen en je land draaien de propelors altijd nog even door en dan hoor ik een getik in de rechtermoter. heeft iemand dat ook.
2.
de rechter servo maakt een knarsend geluid als ik hem gebruik.
3.
normaal laat ik een accu op in een half uur. nu is ie naar een uur en driekwatier nog niet volg. ik heb laatst accu's uit honkong besteld (hobbycity) en sinds die tijd doen de anderen het niet meer.

1. heb geen Blade zoals jij maar wel een andere coaxiale heli als jouw blade. dat getik herken ik verder niet.

2. ik weet niet of je rechter servo nog buiten het knarsende geluid om nog goed functioneerd. maar bij de rest van mijn heli's is dat nooit een goed voorteken geweest. ik zou het zekere voor het onzekere nemen en de servo vervangen.

3. ik gok dat je Ni-Cd batterijen heb en in dat geval kan je beter ff kijken bij "laadtechniek" op het forum bij de sub categorie "helicopters". grote kans dat je veel info daar vind over je probleem met die accu's.

Hey

Ik heb wel een Blade MCX

1.) check even of alle tandjes op je main gear nog heel zijn
2.) Check of er geen vuil tussen je servo is gekomen. Vervangen kan wel, maar het is een lastig karweitje
3.) Als hij langer als een uur aan het laden is zijn bij mij de batterijen van de lader leeg, als je je accu er dan te lang aan laat hangen zul je dit blijven merken aan een verminderd vermogen!!

ik heb van de blade mcx het grote tandwiel er af gehaald en hem toen laten draaien en toen tikte hij ook. ik zie nu ook dat de bovenste 2 propellors flaperen is hij nou vliegt en ik doe niks vliegt ie naar voor achter links en recht en in verschillende hoogtens.

Misschien een kromme inner shaft, dwz de as naar de bovenste rotor? Had ik laatst met mijn Solo ook, een met de Mcx vergelijkbare coax. Die bleef niet meer stil hangen met handen van de knuppels. Inner shaft vervangen en weer volledig stabiel.

Dat-ie na een demontage/montage alle kanten uit vliegt heb ik ook, dan moet ik steevast de pushrods opnieuw op lengte trimmen; waarom dat afwijkt zo gauw ik de kap eraf heb gehad weet ik ook niet. Opnieuw trimmen is een heel gedoe.
Een servo vervangen zal niet simpel zijn, dan moet je de hele printplaat vervangen en dat is ontvanger/gyro/regelaar/twee servo's tegelijk, dus dan kan je beter een nieuwe Blade kopen denk ik...
Een tik in de motor ken ik niet. Ook niet in een servo trouwens.

Kun je de motoren niet omwisselen? Dan merk je zo of het aan de motor ligt. Vliegt hij verder wel nog goed? Anders kun je het ook zo laten en het geld voor de onderdelen opsparen voor je volgende heli, als je tenminste na de MCX verder wil naar bijv een MSR of zo.

Back