blade mcx2 goede beginners heli of ?

hallo iedereen
ik ben danny ,44 jarige bouwvakker uit osst-vlaanderen belgie
en zou dus graag beginnen met het leren vliegen van een heli
heb hier al vele topics gelezen en daar al aardig wat nuttige dingen uit gehaald .
heb ook het beginners topic doorgelopen , maar de tijd staat niet stil en veranderd er veel op korte tijd , veronderstel dat dit in het heli gebeuren ook wel zo zal zijn .

ben dus volledig nieuw in dit hele gebeuren en ga denk ik ook weer de de zoveelste zijn met mss wel wat domme vragen , alvast mijn excuses daarvoor .

ik heb alvast gemerkt dat velen de eerste stap namelijk de coaxiale heli
overslaan en gelijk met een fp beginnen .
ik had echter gedacht een mcx2 te kopen en daar mee te beginnen en dan na verloop van tijd naar een fp over te stappen ( 120 sr van blade)
ben ook van plan een sim aan te schaffen ,zou ik eigenlijk eerst moeten doen he . welke word het meest door jullie gebruikt ?

dus als er hier al enige meningen en eventuele adviezen omtrent deze zouden zijn , hoor ik deze graag

alvast hartelijk dank
:n00b:

Hey

De Mcx2 is de beste beginheli die er op het moment te koop is! De Blade serie van E-Flite zijn hele degelijke heli's die zeer crashbestendig zijn!

Een sim zou mischien niet eens nodig zijn, zo fijn vliegt een mcx! (heb zelf de 1e versie)

Groeten

Ik ben zelf ook dit pad opgegaan. (MCX2 -> SR120 -> ???)

Als sim gebruik ik Phoenix. Met phoenix kun je de MCX2 niet vliegen maar wel de MCX en de SR120. De SR120 staat in huis maar moet nog uitgepakt worden op mijn verjaardag komende zondag.;)

Ik vlieg mijn MCX2 als BNF (Bind and Fly) met een Spektrum DX8 zender. Deze zender kun je ook met de simulator gebruiken.

De MCX2 is zeer stabiel. Wat beter zou kunnen is de voorwaardsvlucht. Laat tussen vluchten de motortjes wat afkoelen want het kan ertoe leiden dat het frame krom trekt. Onderdelen zijn goed verkrijgbaar (zoals rotorbladen, motortjes en frame). Ook is er een andere staart verkrijgbaar die een snellere voorwaardsvlucht mogelijk maakt. De kosten van de reserve onderdelen zijn over het algemeen niet hoog.

Groet,
Thor

Dag stadsgenoot,

Ik ben in januari ook begonnen met indoor-heli vliegen na al meer dan 20 jaar met vliegtuigen gevlogen te hebben, na een kleine opstap met een goedkope co-axiale heli, heb ik een sr 120 gekocht, en ook dit is een
leuk toestelletje voor een beginner, dus zoals jij het ook ziet is het perfect om met heli vliegen te beginnen.
Btw: weet je dat er in Hamme een indoor-club is ?
The Limit

mcx2

hello

bedankt voor de snelle reactie alvast

dus de keuze van de coaxiale is alvast goed volgens jullie
zou in het begin wel de oorspronkelijk bijgeleverde zender gaan gebruiken
upgraden naar de betere zender komt later aan bod
wil eerst kijken of deze hobby me wel echt goed gaat afgaan , heb niet echt een engelen geduld en dat is blijkbaar wel nodig in deze hobby
niet dat ik dingen snel opgeef , maar heb nogal een hevig temperament als het niet gaat zoals het zou moeten .
zij er dingen waar ik op moet letten of best gelijk mee kan aankopen bij deze heli ?

mvg danny:n00b:

... heb niet echt een engelen geduld en dat is blijkbaar wel nodig in deze hobby...
... maar heb nogal een hevig temperament als het niet gaat zoals het zou moeten ...
...zij er dingen waar ik op moet letten ?

Niet te hard in de heli knijpen als het fout gaat ;)

En vooral goed erop letten dat je het gas al dichtgooit VOORDAT je ergens tegenaan vliegt! De heli heeft niet genoeg massa om zichzelf echt schade aan te brengen, dus ben niet bang om hem naar beneden te laten ploffen! Een crash met draaiende rotoren geeft altijd meer schade!

Groeten

zou in het begin wel de oorspronkelijk bijgeleverde zender gaan gebruiken
upgraden naar de betere zender komt later aan bod

Is zeker een optie. Je kunt zover ik het weet daarmee geen simulator bedienen.

zijn er dingen waar ik op moet letten of best gelijk mee kan aankopen bij deze heli ?

Ik zou zeker wat extra lipo's kopen. HK heeft de Turnigy Nanotech 160mAh voor net iets meer dan een Euro per stuk HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 160mah 1S 25~40C Lipo Pack (Kyosho, E-flite, Parkzone Etc). Als je een lipo leeg gevlogen hebt, is het wel een goed idee de heli even af te laten koelen om oververhitting van de motortjes en frame tegen te gaan.

Ook aan te raden Carbon Fiber Tail Boom w/ Fin: BMCX2 is een carbon fiber tail boom welke je een beter voorwaardssnelheid geeft. Net geen 3 Euro.

hoi jongens

bedant voor alle reacties alvast
gaat goed zo , k`ga der nog geraken zie ik .
zie dat er hier op het forum veel verwezen word naar HK
is dat the place to be voor heli spullen ? heb eigenlijk enkel maar op belgische en nederlandse site`s aan het kijken geweest naar prijzen en spullen .

(aan gurodewa) thanks voor het linkje van de indoorclub
ga ik later ook wel eens een bezoekje brengen en alles eens bekijken
ga je er zelf ook vliegen?

mvg danny

HK is een shop in china met een hele goede prijs/kwaliteitsverhouding!
Echter moet je bij de prijzen nog wel transportkosten en douane/inklaringskosten gerekend worden! En je zit met een levertijd van zo'n 3 weken!

Als je straks wat verder bent met heli vliegen zou je bijvoorbeeld eens naar een HK450GT (500 of 600 kan ook) kunnen kijken!

Wil je echter snel weer vliegen na een harde landing is het makkelijk als er een winkel bij je om de hoek zit waar je de onderdelen kan krijgen!

Groeten

HK verstuurt toch ook via een vestiging in duitsland of heb ik dat verkeerd begrepen
heb zonet eens gaan kijken op de site en blijkt toch zo te zijn .
kan ook zijn dat ik wat gemist heb hoor (vlugge lezer)

(aan gurodewa) thanks voor het linkje van de indoorclub
ga ik later ook wel eens een bezoekje brengen en alles eens bekijken
ga je er zelf ook vliegen?

mvg danny

Ga er idd geregeld ook vliegen, meestal wordt er 1/2 h gevlogen met heli's en dan 1/2 h met vliegtuigen, en om niet altijd te moeten zitten kijken naar de andere heli- vliegers ben ik dan ook er dan mee begonnen.
Het is een mooie grote sporthal en je zal er wegwijs gemaakt worden in de wereld van de rc, want meestal moet je toch hulp inroepen van experts ivm instellen zenders, laadtechnieken, tips en tricks,...... en daarvoor is zo'n club perfect geschikt.

had nog een vraagje over blade heli`s
na het bekijken van enkele filmpjes (denk)ik te begrijpen dat je bv de mcx2 aankoopt
op deze zender ook andere modellen kan aansturen van blade, klopt dit ?
zo ja dewelke ?

Hey

Met bijgeleverde zender kan je alles besturen wat op Spektrum DSM2 werkt!
Let wel op het verschil tussen Parkflyer en Full range!

Groeten

had nog een vraagje over blade heli`s
na het bekijken van enkele filmpjes (denk)ik te begrijpen dat je bv de mcx2 aankoopt
op deze zender ook andere modellen kan aansturen van blade, klopt dit ?
zo ja dewelke ?

Hey

Met bijgeleverde zender kan je alles besturen wat op Spektrum DSM2 werkt!
Let wel op het verschil tussen Parkflyer en Full range!

Groeten

Correctie, alles met 4 kanalen. Ga niet denken dat je een mCP X kan vliegen met de "playstation-controller" zender die standaard bij de mCX 2 wordt geleverd.

Op zich kon ik me altijd goed vinden in de strategie, coax, 45 graden fp en dan verder. Maar tegenwoordig zijn 45 graden fp's vrijwel net zo stabiel als de coaxjes, en je bent er minder snel op uitgekeken.

dus zou u in principe de coaxial nu overslaan en gelijk voor de fp gaan
120 sr bv.
zit er dan nog zo weinig verschil op dan qua stabiel kunnen vliegen zonder je suf te moeten corrigeren als beginner ?

De 120 vergt toch wel wat ervaring, hij is net iets te groot voor veilig binnen vliegen, en wil een beetje "doorswingen" bij het sturen (pendulumeffect)

Zelf ben ik erg weg van de Solo Pro 270, vliegt bij mij stabieler dan een coax van hetzelfde gewicht. Enige nadeel, je kan hem niet vliegen met een spektrum zender, dus een tijdje met dezelfde zender vliegen wordt lastiger. Al is de fabrikant daar wel mee bezig, en zal deze heli binnenkort compatible zijn met Futaba zenders.

Maar een mCX 2 is ook een goede keuze, alleen is het risico dat je hem snel door zult hebben, soms is dat al na een paar weken. En dan is het best nog wel een dure heli voor zo'n korte tijd.

t`ja je moet ergens beginnen natuurlijk
en heb nog een zoon van 14 die al op de uitkijk staat !!!!
het lastige is dat je niet alles eerst eens mag uitproberen om er dan de goeie uit te pikken he .
had goede comentaren gelezen over de mcx2 en denk dat dat dus men eerste stap
in het heli gebeuren gaat worden en zien wat het geeft qua vorderingen hiermee .
gaat het goed doen we een stapje verder
alles op zen tijd .

nog een vraagje in verband het upgraden van de zender
zal een spektrum worden , maar de welke ? heb ik totaal nog geen kaas van gegeten
maar zou graag weten waar ik naar moet kijken bij een eventuele aanschaf.
losse zender of met ontvanger enz enz ....

t`ja je moet ergens beginnen natuurlijk
en heb nog een zoon van 14 die al op de uitkijk staat !!!!
het lastige is dat je niet alles eerst eens mag uitproberen om er dan de goeie uit te pikken he .
had goede comentaren gelezen over de mcx2 en denk dat dat dus men eerste stap
in het heli gebeuren gaat worden en zien wat het geeft qua vorderingen hiermee .
gaat het goed doen we een stapje verder
alles op zen tijd .

Als je een 2e "piloot in opleiding" hebt, die staat te trappelen om de heli van jou over te nemen, wanneer jij hem helemaal in de vingers hebt, en verder wil, dan is die mCX 2 een stuk interessanter.

Back