Ik ben zelf ook begonnen met de mcx2 (BNF). Heb er wel gelijk een Spektrum DX6i bijgenomen omdat ik wist dat ik verder wilde, en tevens een Phoenix simulator heb aangeschaft.
De mcx2 is super stabiel, en echt een goed begin. Je komt al snel niet meer in de problemen en kunt dan gaan werken aan de werkelijke uitdaging, het opnieuw laten rangschikken van je hersens. Persoonlijk vind ik dat je dat redelijk goed onder de knie moet hebben voordat je naar fixed pitch (de volgende stap) gaat.
Wat ik bedoel is dit...
Als de helicopter van je af vliegt (de staart naar jou toe) klopt alles. Als hij naar je toe vliegt (neus naar jou toe) is links/rechts omgedraaid. En dan heb ik het nog niet over diagonale bewegingen gehad.
Om je hersens dit te leren in coördinatie met je handen en beslissingen, en dat iedere keer goed te doen, is het fijn als je een coax helicopter hebt die zo stabiel, en inderdaad een beetje traag is. Met een fixed pitch als de 120SR heb je er gelijk een aantal problemen bij.
Zorg dat je extra lipo's hebt. Een lipo lading staat voor 6 min. Langer kan wel maar dan loop je het risico de levensduur van je lipo fors te verminderen. En je zult er veel mee bezig moeten zijn.