blade mcx2 goede beginners heli of ?

zou best kunnen dat de 2e piloot het sneller in de vingers heeft als ik
is een hardcore gamer en moet niet meer denken over de te maken combo`s op de bediening
ik word oud pfffffffff

Enige waar deze gamergeneratie wel eens moeite mee schijnt te hebben zijn analoge controls. Veel is toch reactiesnelheid, zeker met gamepads bij consoles, en doseren is vaak minder belangrijk. Maar bij rc juist weer wel.

is inderdaad zo
gaat er soms hard aan toe met de controlers , verwondert me soms dat ze het overleven .
maar zal zich er toch aan moeten aanpassen wil het lukken met de heli
en stuk is gedaan met spelen he , geen compassie !!!!

heeft u soms een antwoordje voor me in verband met de vraag over de spektrum
zender zou graag willen weten waar ik vooral op moet letten bij het aankopen van dergelijke

mvg danny

Als je verder wilt is een Dx6i het minimum, dan kun je ook de overstap naar een CP als de mCP x maken. Op zich kun je met de bij de mCX 2 meegeleverde "playstation" controller wel de eerste stapjes doen, en die dan later aan je zoon geven als jij een betere zender en een moeilijker heli neemt.

deze had ik eigenlijk ook al in men achterhoofd zitten
als ik het juist voor heb kan ik enkel de zender zonder ontvanger aankopen of toch niet ?
kan ik deze ook gebruiken voor op een sim (phoenix) ?

Ik ben zelf ook begonnen met de mcx2 (BNF). Heb er wel gelijk een Spektrum DX6i bijgenomen omdat ik wist dat ik verder wilde, en tevens een Phoenix simulator heb aangeschaft.

De mcx2 is super stabiel, en echt een goed begin. Je komt al snel niet meer in de problemen en kunt dan gaan werken aan de werkelijke uitdaging, het opnieuw laten rangschikken van je hersens. Persoonlijk vind ik dat je dat redelijk goed onder de knie moet hebben voordat je naar fixed pitch (de volgende stap) gaat.

Wat ik bedoel is dit...
Als de helicopter van je af vliegt (de staart naar jou toe) klopt alles. Als hij naar je toe vliegt (neus naar jou toe) is links/rechts omgedraaid. En dan heb ik het nog niet over diagonale bewegingen gehad.

Om je hersens dit te leren in coördinatie met je handen en beslissingen, en dat iedere keer goed te doen, is het fijn als je een coax helicopter hebt die zo stabiel, en inderdaad een beetje traag is. Met een fixed pitch als de 120SR heb je er gelijk een aantal problemen bij.

Zorg dat je extra lipo's hebt. Een lipo lading staat voor 6 min. Langer kan wel maar dan loop je het risico de levensduur van je lipo fors te verminderen. En je zult er veel mee bezig moeten zijn.

hoi

heb zonet de blade mcx2 bnf en de dx6i besteld + extra lipo en lader op netstroom
leek me handiger dan de bijgeleverde die op batterijen werkt

dus hopelijk krijg ik het snel thuis bezorgd om er mee aan de slag te kunnen
ga ook eens een bezoekje brengen aan de indoor vliegclub en daar wat tips en trics
proberen te sprokkelen.

dus we zien wel of het wat gaat worden

alvast dank aan allen voor de inbreng en meningen omtrent de gestelde vragen
als er nog zijn hoor ik deze graag

mvg danny

Laatst bewerkt:
mcx2

hoi

ben nog in blijde verwaching = er dus nog niet
verwacht hem hier maandag of dinsdag .

laat dan snel de eerste ervaringen en bevindingen weten
duurt lang dat wachten pfffffff.

mvg danny:n00b:

mcx2

:n00b:vraagje

welke spareparts haal ik nu het best in huis ?
om niet steeds te moeten wachten op het bestelde als ik iets stuk heb

blades upper and lower
en wat nog zoal ? (het meest voorname )

mvg danny:bye:

Je zou er nog een flybar en een skid bij kunnen bestellen!
Veel meer zal je niet echt nodig hebben, de MCX is bijna crashproof !

mcx2

yoh markjuh

alvast bedankt :thumbsup:
denk dat ik er nog enkele lipokes ga bijbestellen ook
ga ik hier voor de originel of zijn er betere voor ?

Hoi

Hyperion is algemeen qua lipo's een zeer goed merk, idd beter dan de originele E-flite lipo's. Maar ze zijn natuurlijk veel duurder dan bvb de lipo's van HK... en daar moet je de keuze maken.

prijs/kwaliteit ben je het beste bij de lipo's van HK - ik heb zelfs betere ervaringen met de 1 cel lipo's van Turnigy (HK dus) dan die van Eflite of Parkzone.

Greetz
Thierry

mcx2

hoi thierry77

bedankt voor de uitleg .
ga me toch ook eens moeten inlezen over de lipo`s
ben zoals gezegd totaly newbee in heli land
blijkbaar zijn de goede lipo`s hier in belgie of zefs nederlandse shops moeilijk te krijgen of te duur zonde!!!!!

heb geen ervaring met HK en voor een lipo`kes van ginder te laten komen
lijkt me in mijn geval nu wat overkill

mss als we met de grotere heli`s beginnen dat het meer zen nut gaat hebben

mvg danny:n00b:

Om je een idee te geven;

Voor de prijs van 2 reserve eflite lipotjes laat je er van onderstaande +/- 12 (!!!) stuks leveren uit Hong Kong incl verzending. Je zit ook nog eens onder de 22 euro dus geen gedoe met douane etc ;-)

HIER

Back