Blade MQX BNF

Verschil in + en x uitvoering is een kwestie van smaak en orientatie.
Verder schijnt een + uitvoering wat beter te rollen en de x wat beter te loopen.
Ben.

Weet iemand of de hyperion 1S 550 mah. in de mqx past?

ik heb ook de hyperion lipo's. dus ja, ze passen. ze zijn alleen iets smaller dan de orginele. ze zitten dus wat losser. beetje plakband erbij ......

ik wilde net eens de + mode binden maar krijg het niet voor elkaar. ik heb een DX6i zender. binden met de trainer switch en rudder naar rechts. maar niks. iemand een tipje ??

ik wilde net eens de + mode binden maar krijg het niet voor elkaar. ik heb een DX6i zender. binden met de trainer switch en rudder naar rechts. maar niks. iemand een tipje ??

Eerst bind knop ( 2 sec ) dan pas rudder input geven, nadat de bindknop los is,

gr Martin
MRHobby,

Eerst bind knop ( 2 sec ) dan pas rudder input geven, nadat de bindknop los is,

gr Martin
MRHobby,

Hoi Martin,

Deze manier geprobeerd, maar werkt niet.
Zender uit, trainer schakelaar bekrachtigen, zender aan, na 2 seconde trainer schakelaar los laten en rudder rechts geven. Maar niks. Nog andere tips mischien ?

Mvg,
Marco.

Marco,

Op de zaak ff geprobeerd met een DX6i ( DSMX ) mode II,

Spanning op de MQX, dan Trainerswitch om halen, zender inschakelen, zodra er "Bind" in het display verschijnt, Trainerswitch los en gelijk vol rudder naar rechts geven en blijven houden totdat de MQX bind, je zal zien dat hij gelijk ipv continue de blauwe LED laat branden, deze nu laat knipperen ( knippert in ritme 3x snel ).
Zodra de LED knippert weet je dat hij in + configuratie staat.
Om weer in X configuratie te komen, bovenstaande zelfde maar dan rudder naar links houden,

Als het niet goed gaat blijft de MQX in de laatst gebruikte configuratie,

Succes :)

gr Martin,
MRHobby,

Vandaag in redelijk wat wind gevlogen op ons veld.
Rollen en loopings zijn geen probleem.
Zakt wel wat door maar niet veel.
6 minuten vliegen en 250 ma. bij getankt van de 500. :p
Ben.

Marco,

Op de zaak ff geprobeerd met een DX6i ( DSMX ) mode II,

Spanning op de MQX, dan Trainerswitch om halen, zender inschakelen, zodra er "Bind" in het display verschijnt, Trainerswitch los en gelijk vol rudder naar rechts geven en blijven houden totdat de MQX bind, je zal zien dat hij gelijk ipv continue de blauwe LED laat branden, deze nu laat knipperen ( knippert in ritme 3x snel ).
Zodra de LED knippert weet je dat hij in + configuratie staat.
Om weer in X configuratie te komen, bovenstaande zelfde maar dan rudder naar links houden,

Als het niet goed gaat blijft de MQX in de laatst gebruikte configuratie,

Succes :)

gr Martin,
MRHobby,

Hoi Martin,

Gelukt !! Alleen jammer dat ik tussen X en + telkens opnieuw moet binden.
Ik heb voor X en + een eigen plek gereserveerd op de zender, maar als ik omschakel moet ik weer binden. Ik had gehoopt dat dit niet nodig was. Maar bedankt voor je hulp.

Ik vind wel de + moeilijker vliegen. De X is stabierer (rustiger).

Gr,
Marco

ik heb die gaatjes idd gezien, maar hoe verder met de stroomdraadjes ?? moet je die dan op de paten tapen ?

ik wilde zelf al dunne led stips zoeken en op de poten plakken.

Standaard is dit niet uitgevoerd bij de eerste mqx.
Wij hebben er een zo gemonteerd waar deze optie wel werkt.

Draden lopen door de buisjes heen samen met motordraden.
Leds zitten gewoon vast met een beetje lijm in die gaatjes.

Net nog in de mist mee gevlogen, gaat prima zo.

Gr. Bobbert

aha ..... dus die rondingen voor de leds bevatten ook gaatjes om de kabels in weg te voeren ?? en waar krijg je de passende leds ??

en je zegt dat dit niet werkt op de eerste versies. ze zijn net uit. ik ga er dan van uit dat iedereen nu de eerste versie heeft. maar ik kan ze dan niet aan het knipperen krijgen ?? ik moet er continue spanning op zetten ?

gr.

aha ..... dus die rondingen voor de leds bevatten ook gaatjes om de kabels in weg te voeren ?? en waar krijg je de passende leds ??

en je zegt dat dit niet werkt op de eerste versies. ze zijn net uit. ik ga er dan van uit dat iedereen nu de eerste versie heeft. maar ik kan ze dan niet aan het knipperen krijgen ?? ik moet er continue spanning op zetten ?

gr.

Alles zit gewoon in elkaar geklikt, je kan alles dus heel makkelijk demonteren.
Leds zijn gewoon 5 mm 120 graden.

Beter zou zijn 3 mm Leds maar 5 geeft meer licht.
De optie zit op het mainboard , tenminste op die van ons wel.

Misschien komt dit eens mee op een volgend type.

Gisteren voor de eerste keer echt gevlogen met de mQx indoor in een sporthal. in een woord ........ geweldig !!
ding vliegt gewoon strak, en doet exact wat ik wil. en laat je niet afleiden door het kleine formaat ...... ding is echt snel !!

alleen die canopy ....... dat ze die niet iets volwassener hadden kunnen maken. lijkt echt op zo'n braderie speeltje met die turbine stickers enz. daar moet ik echt snel iets op verzinnen. maar verder dus een aanrader.

gr.

Dat is ook mijn commentaar, het ding is geweldig. Gaat waar je wilt, pakt goed hoogte, tilt met gemak m'n cameraatje naar flinke hoogte, maar die canopy... Het is te dun, te 'flimsy'.

Super ding ! Wat een value for money ! Buiten behoorlijk snel, fel, wendbaar en ook voor beginners nog redelijk mee te sturen denk ik!
Met deze kou in de huiskamer een beetje knoeien is ook al leuk genoeg.
En dan het gezellig zoemende geluid van die vier motortjes, geweldig !

Wat gaat Horizon hier (weer...) verschrikkelijk veel geld mee verdienen zeg....

Wat zijn tegenwoordig de lichtste flycams voor paar tientjes?
Geen Steven Spielberg materiaal, maar gewoon geschikt om aan je mqx te plakken en voor de fun rond je huis zoemen.

Back