Blade tracking.....star wars methode

• Topicstarter Topicstarter FranDaMan
  • Startdatum Startdatum
F

FranDaMan

Guest
Ik track mijn bladen gewoon op het oog, anderen gebruiken gekleurde tape.
Maar dit is wel een hippe manier !!!!

Gewoon met een laserpointer.

Je zet de heli vast en zet de rotors op full speed.
Dan schijn je met een laserpointer van boven af op de blades.
Als de blades niet goed tracken reflecteren de bladen niet gelijktijdig en zul je dus twee stippen of een lijntje zien.

ls4.jpg

Verstel de blades nu zo dat uiteindelijk de laserpointer 1 mooi scherp puntje laat zien en voila !!!

ls5.jpg

Als je nu ook nog wilt weten welk blad te hoog ligt tape je 1 blad af met zwarte tape. Deze zal minder fel reflecteren dan het witte rotorblad. Als het zwakke puntje bovenop zit is dus het blad met de tape de hoogste.

ls9.jpg

Als het witte blad hoger ligt zal het felle puntje de bovenste zijn.

lsa.jpg

En als alles klopt zie je dus weer 1 puntje:

lsb.jpg

Nu gauw een laserpointer kopen !!!! :p

hoeft ook niet. Als schijn je vanaf 5 meter op de bladen, dan zie je het nog.
Das het leuke van die laserstraaltjes.

En voor goedkope laserpennen ga je natuurlijk naar dealextreme :)
DealExtreme: Cool Gadgets at the Right Price - Site-Wide Free Shipping (Page 1)
Bijna gratis, en je betaald geen verzend kosten :)
Jammer dat alle modelbouw spullen die ze daar verkopen niet super goedkoop zijn :(

weet u mischien ook welke lasers legaal zijn in nederland want ik zit er over te denken om een 30 mw exemplaar te kopen vanaf die site
DealExtreme: $33.41 30mW UltraFire WF-501B Flashlight-Style Green Laser (CR123A)
alvast bedankt

Die waarmee je lucifers kunt laten ontbranden zijn wel erug vet:P

dan moet je volgens mij minstens 100 mw hebben , die hebben ze ook op die site:D maar volgens mij zijn die een klein beetje illegaal in nederland:D

Offtopic:

Die groene van 30mw zijn al voldoende om ballonnen en lucivers te ontbranden.

Als je zon rode neemt heb je minimaal 100 nodig ofzo.

Als je googled op burning laser kan je er ook een uit je dvd brander halen of je legale zwakke laser opvoeren door de begrenzing door te branden met soldeerbout ;)

Was vroeger leuk speelgoed maar bij lucivers, isolatietape en balonnen houden de handheld modellen wel op :P

Vriend van me heeft ooit een grote gebouwd waarmee je gewoon in hout kon graveren en als je geduld had kon je er een houten plank mee aansteken ^^

Was over de 1000mw :P

Ontopic:

Vind het een beetje omslachtig.

Als je toch al een zwart en wit tapeje op je bladen doet kan je net zo goed vliegend checken lijkt mij.

Laatst bewerkt door een moderator:
Erg vervelend als je je bladetracking wil corrigeren en je blades vliegen in brand...Komt de tracking niet ten goede vrees ik.

het enige wat dit doet is het verschil tussen de blades veeeeel duidelijker te maken met het laserlicht. Tuurlijk kan je het ook met de oog doen maar dit is leuker én in combinatie met gewone tracking nog beter.

Tis geen vervanging maar wel een leuke aanvulling ^^

Ik vond dit wel erg grappig inderdaad.
Lekker high tec !!!

Een ieder moet gewoon z'n blades tracken zoals het hem goeddunkt.
Als ze aan het eind van de rit mooi gelijk lopen is het doel bereikt.

Back