Bladen niet meer te balanceren T-rex 450

• Topicstarter Topicstarter aviador
  • Startdatum Startdatum
A

aviador

Guest
Hallo.

Ik heb hier uit 2 verschillende setjes rotorbladen van een t-rex. Pro woodies 325 zwart om precies te zijn. Beide bladen zijn in afmeting en soort exact gelijk, alleen het gewicht verschilt nogal. Balanceren met plakband lukt niet, zwaarder tape ook niet. Bij het wegen bleek 1 rotorblad 18 gram te zijn en de ander 22gram(!). Niet meer tegen in te tapen dus.

Lichter maken gaat lijkt me sterk ten koste van de sterkheid (ze draaien met 3k toeren) en zwaarder maken van de afmetingen (een blad wordt te dik).

Een nieuw setje rotorblaadjes is het makkelijkst, maar het zou mooi zijn als ik ze nog kan gebruiken. Hebben jullie methodes om de bladen toch gelijk in gewicht te krijgen? Zo is er écht niet mee te vliegen.

alvast bedankt, oscar.

Nee, en als je er een blad bij zou vinden wat even zwaar is, zal het zwaartepunt erg verschillend zijn.

Nooit aan beginnen ! Dit geld voor alle bladen.

De zwaartepunten van alle pro woodies die ik nu gehad heb waren gelijk, dus opzich lijkt dat me wel goed.

Jammer dat ik niks meer met de bladen kan :(

Natuurlijk kan je nog wel iets met de bladen. Terug sturen naar je leverancier, dit mag zo natuurlijk niet geleverd worden ;)

ff bewaren tot je er weer 1 over heb. En dan kijken of die een beetje in de buurt komt van 1 van die 2.

ik vlieg nu zelfs met 2 verschillende kleuren :).

Amstel76 zei:
Natuurlijk kan je nog wel iets met de bladen. Terug sturen naar je leverancier, dit mag zo natuurlijk niet geleverd worden ;)

Het werd ook niet zo geleverd, als ik het goed lees :

Ik heb hier uit 2 verschillende setjes rotorbladen van een t-rex. Pro woodies 325 zwart om precies te zijn.

wordt er bedoelt dat er uit 2 verschillende setjes van allebeide setjes nog 1 blad over is. dus 2 bladen in totaal van verschillende setjes. :idea:

Gr

Aha, even overheen gelezen dus.

Ik zou er eigenlijk uberhaubt niks meer mee doen, een nieuw setje van die Pro woodies kosten al vrij weinig en komen aardig gebalanceerd uit de verpakking vandaan. En daarnaast wat is de reden dat je 1 blad overhoud? Ik neem aan vanwege een crash, dat is eigenlijk reden genoeg om het tweede nog goed uitziende blad een enkele reis richting de kliko te geven.

Ik koop wel een nieuw setje, het oude paar (waar en nu dus nog 1 van over is) was ook niet echt super. 1 blad brak zomaar in de vlucht, lag meters verder 8O

Er zijn ook veel carbon blades tekoop voor niet veel, hebben jullie ervaring met dat soort rotorblaadjes?

ik vlieg nu met 2 verschillende idd na 2 crashes :). je ziet wel of hij echt stuk is, maar goed. maar niet weer die eindeloze discussie starten....

Ik heb ook een keer met carbon bladen gevlogen. vloog prima, maar niet merkbaar beter dan die woodies. De motor trok wel wat meer amps met die carbon bladen...

Back