bladspoor hirobo sceado

Wat mij eens is gebeurd en wat ik ook nooit wist, (misschien dus een tip)

als de paddles niet helemaal paralell aan elkaar staan, dus zelfs de kleinste
afwijking kan ook bladspoor veroorzaken. Ik zeg niet dat dat het is bij jou
maar misschien iets om na te kijken.

Bij mij was het toen zo dat 1 paddle niet meer strak op de paddlestang zat,
en nadat ik op toeren was en een paar rondjes had gevlogen, zag ik bij het
hooveren tussendoor dat ik weeeeer bladspoor had, bleek dus een paddle te zijn
die iedere keer iets verdraaide.

Nick,
Met "kijken of ie wiebelt" kun je nog de mist in gaan. Niet alles zie je met het oog, niet mijn "oog" tenminste :0)
Beter is demonteren en checken/meten op een vlakke plaat.
...
Maar webben we het hier over een Sceadu evo of niet?
die heeft een ander rotorkop als de gewone Sceadu.

Eric.

Nick,
Met "kijken of ie wiebelt" kun je nog de mist in gaan. Niet alles zie je met het oog, niet mijn "oog" tenminste :0)
Beter is demonteren en checken/meten op een vlakke plaat.
...
Maar webben we het hier over een Sceadu evo of niet?
die heeft een ander rotorkop als de gewone Sceadu.

Eric.

Head Joke is alleen lastig meten, met assen gaat dit prima ja op glas.
Ik kon het goed zien door het gaatje waar normaal je head button ingaat, deze bleef met ronddraaien niet op dezelfde plek

als de paddles niet helemaal paralell aan elkaar staan, dus zelfs de kleinste
afwijking kan ook bladspoor veroorzaken. Ik zeg niet dat dat het is bij jou
maar misschien iets om na te kijken.

Goeie, had ik ook eens.
Nadat ik een flip had gemaakt met full speed klapperde mijn bladen zoo hard dat mijn paddle (die waarschijnlijk niet goed genoeg vast zat) verdraaide.
Inderdaad had ik toen ook een paar centimeter bladspoor.

Paddletracking valt ook niks aan op te merken, wel viel het me op dat de flybar cage erg makkelijk te torderen was.

1. Nou, dan mogelijk nog even de richting van de druklagers (2500-060) ofwel de diameter van de 2 ringetjes wel de goede kant uit.

2. DEMPERS vervangen... Deze kunnen "op" zijn of te droog (tja, daar bestaan ook weer verschillende meningen over).... Bladhouder gaat onder gewicht van hoek veranderen en wordt daarbij gedempt... 1 demper slechter dan andere en het is feest...

3. bij de raptor wil de washout (op hoofdas) (en bij Sceadu nr. 0414-112 genoemd) soms te strak aangedraaid zijn waardoor de centreer asjes worden vertrokken. Dit geeft een stroef lopende washout (dus hele kop).

4. teveel speling in de aansturingshevels geeft bij de raptor 50 soms ook sneller bladspoor

Schiet me niet lek, ik heb eerlijk gezegd nooit een Sceadu gebouwd... Zelfs erger, ik heb er ook nog nooit mee gevlogen.... Dus dit is mijn Raptor ervaring...

Nummer 1 kan geen kwaad om nog een keer te checken, nummer 2 word waarschijnlijk een setje infinaviationdempers.

3 wordt ook gedubbelcheckt, en punt 4 is niet overmatig veel.

Er komt volgens nu eerst een QuickUK centerhub met flybar cage aan, dan de infinaviation dempers.

Je kan mij niet wijsmaken dat dat soort dingen nodig zijn om bladspoor weg te kunnen krijgen !!
Jullie zien denk ik gewoon iets over t hoofd , dat kan nooit veel zijn , je hebt t over een paar cm toch ???

Ben het met Eddie eens. De lagers en de dempers zijn de enige echte slijtdelen (op de linkjes na, deze zijn makkelijk en snel te kontroleren) in de kop, al lijken ze goed, vervang de lagers eens (was overigens het eerste dat ik zou gaan vervangen, en niet alle andere dingen). Je kan de linkjes even loshalen, en dan de bladegrips goed vastpakken en er goed aan trekken/draaien/geforceerd ronddraaien (niet als een gevulde koek, maar echt even stevig!) Voel je dan iets schraperigs/krasserigs, zeg maar niet mooi glad/soepel?

succes,
gr.A.

Eddie heeft gelijk. :yes:
Er zit een bouwfout in of zo.

Je zit nu steeds je blind te staren op dezelfde dingen.
Wat ik persoonlijk zou doen is de kop VOLLEDIG uit elkaar halen tot op het laatste lagertje en busje. Dan kun je alles beter inspecteren.
De onderdelen per stuk nakijken of er geen heveltje gescheurd is tijdens de laatste crash.

Dan één voor één alles weer opbouwen.
Mis je iets, of is er iets toch stiekem kapot, dan moet je het zo kunnen zien.

nou, na wat alu onderdelen van quick uk waaronder swashplatg holder e.d nieuwe infintif dempers in mijn hoofdbladhouders.....en je raad het al pfffff nog geen resultaat .

MIsschien ingaan op twister zijn uitnodiging om ff naar breda te knallen want ik kom er op het moment echt ff niet uit!

pfff 1 plus punt mijn spirit vliegt wel weer......

denk dat ik idd maar alle heveltjes ook eens ga vervangen...........pffffffffff gewoon voor de zekerheid heb ze natuurlijk 3 dubbel gecheckt maar ja misschien is de kracht groter die er op komt dan dat ik kan trekken aan die dingen i do not know....zou er toch wel graag mee willen vliegen

Bij de mini titan treedt er ook bladspoor op tijdens het gebruik van carbon bladen.
Dat is bij die heli op te lossen door de bovenste mixerarmen te vervangen door aluminium. De kunststof armpjes konden teveel flex'en.
Misschien is hier iets gelijksoortigs aan de hand ?

Blind vervangen van onderdelen kan je veel geld kosten ... ik zou het ook zoals Walter doen

Back