Bladspoor na installatie nieuwe bladen

Hoi,

Kan het zijn dat je na het installeren van nieuwe bladen, bladspoor hebt:confused:?

Ik heb ze gebalanceerd en het zwaartepunt was exact gelijk. Bij mijn weten het gewicht ook.

Als je geen crash hebt gehad of links hebt vernieuwd is het niet normaal bij A-klasse bladen.
Maar als je IETS vernieuwd hebt is dit niet vreemd.
Check ook je paddles of ze goed tov elkaar staan.
Een scheve paddle geeft ook bladspoor.

Ik moet er eigenlijk wel bij vertellen dat ik door iets stoms te doen, nog net met 't uiterste puntje v.e. blad, de grond raakte.
Andere blad is helemaal ok.
Ik kan aan de heli totaal niets vreemds ontdekken en in hoover vliegt hij ok.
Nog wel ff het "hunten'' in orde maken.

Is bladspoor in mijn situatie toch normaal.....of is er toch iets met de heli??

Een link die aan de bladhouder zit heb ik 2 volle slagen "in"-gedraaid. Bladspoor is nu weg.

Is dit de goede manier en als ik 2 volle slagen nodig heb....is dat dan veel bladspoor??

Alvast bedankt:D!

Een link die aan de bladhouder zit heb ik 2 volle slagen "in"-gedraaid. Bladspoor is nu weg.

Is dit de goede manier en als ik 2 volle slagen nodig heb....is dat dan veel bladspoor??

Alvast bedankt:D!

Tis de juiste manier om bladspoor te verhelpen, let er wel op dat als je een ballink 'uitdraait' deze nog minstens met een gang of 5 in het plastic zit ! Anders kan deze tijdens het vliegen losschieten en wordt de heli onbestuurbaar.

Ik heb ook bladspoor na een crash. Alle assen vervangen en nieuwe (b merk) bladen
erop gezet. Bij midstick geen bladspoor maar bij iets meer pitch krijg ik bladspoor van een paar milimeter. Is dit op te lossen (terwijl midstick goed is) of is een paar mm geen probleem??

Ik heb ook bladspoor na een crash. Alle assen vervangen en nieuwe (b merk) bladen
erop gezet. Bij midstick geen bladspoor maar bij iets meer pitch krijg ik bladspoor van een paar milimeter. Is dit op te lossen (terwijl midstick goed is) of is een paar mm geen probleem??

Ik denk op dezelfde manier als ik gedaan heb. Bij mij was er bij midstick ook weinig mis.
Nu is het volledig weg.

Dit zou niet moeten.
Dit gebeurt alleen als je bladen te ver door buigen of je links op je kop flexen te veel.
Ik heb dit alleen op een 450 gezien met meuk cheapo bladen.
Of met een plastic kop met goedkoop plastic, zoals bij de HK450.

In geval van meuk zou je de headspeed kunnen terugdraaien.
Goedkope meuk bladen moet je overigens altijd balanceren.
Een hobbycity setje heb ik uiteindelijk gewoon weg gegooid vanwege de enorme onbalans.

Back