Hoi,
Na een lichte crash deze week heb ik vandaag mijn heli weer helemaal herbouwd en afgesteld maar ik snap echt niets van mijn bladspoor.
Ik heb redelijk wat ervaring in het afstellen van de heli maar krijg dit er gewoon niet uit, het is ook heel vreemd, alsvolgd.
Ik heb een lineaire pitchcurve van 0 naar 100 (-12 naar +12 graden) in de idle up 1 en 2 modes. In de idle up 1 mode heb ik continu 85% throttle en in de indle up 2 mode heb ik continu 95% gas (14t pinion op een BL650L 6s setup).
Ik stel de bladen dus perfect af op 0 graden pitch met throttle midstick in de idle up 1 mode, beide bladen hebben ook een perfecte + en - 12 graden pitch bij de uitersten van de throttlestick. Normaliter is dit gelijk perfect en heb ik nog geen cm bladspoor maar nu niet, het is zelfs echt extreem.
Ik heb in de normal mode ongeveer 1 cm bladspoor, in de idle up 1 mode een cm of 3 en in idle up 2 een cm of 5.
Ok, vervolgens heb ik een van de bladen gemarkeerd en dan maar zo afstellen... ben ik op en gegeven moment aan het pielen geweest en leek het erop dat het precies vlak was in de idle up 1 mode, vervolgens zet ik de switch om naar idle up 2 en heeft hij weer gelijk een afwijking van 5cm, terug naar idle up 1 en heeft dan weer drie hoewel het net ervoor nog perfect was.....
Intussen heb ik alles in die regio vervangen en ik krijg het er maar niet uit, wat ik vervangen heb:
Main Gear
Main Shaft
Main Shaft bearings
Lagers in de bladhouders
flybar
feathering shaft
one way bearing
Main blades (align 600D pro carbon)
Kortom ik snap er echt helemaal niks meer van, heeft iemand dit ooit eerder gehad? help me please!!!!
THNX
Na een lichte crash deze week heb ik vandaag mijn heli weer helemaal herbouwd en afgesteld maar ik snap echt niets van mijn bladspoor.
Ik heb redelijk wat ervaring in het afstellen van de heli maar krijg dit er gewoon niet uit, het is ook heel vreemd, alsvolgd.
Ik heb een lineaire pitchcurve van 0 naar 100 (-12 naar +12 graden) in de idle up 1 en 2 modes. In de idle up 1 mode heb ik continu 85% throttle en in de indle up 2 mode heb ik continu 95% gas (14t pinion op een BL650L 6s setup).
Ik stel de bladen dus perfect af op 0 graden pitch met throttle midstick in de idle up 1 mode, beide bladen hebben ook een perfecte + en - 12 graden pitch bij de uitersten van de throttlestick. Normaliter is dit gelijk perfect en heb ik nog geen cm bladspoor maar nu niet, het is zelfs echt extreem.
Ik heb in de normal mode ongeveer 1 cm bladspoor, in de idle up 1 mode een cm of 3 en in idle up 2 een cm of 5.
Ok, vervolgens heb ik een van de bladen gemarkeerd en dan maar zo afstellen... ben ik op en gegeven moment aan het pielen geweest en leek het erop dat het precies vlak was in de idle up 1 mode, vervolgens zet ik de switch om naar idle up 2 en heeft hij weer gelijk een afwijking van 5cm, terug naar idle up 1 en heeft dan weer drie hoewel het net ervoor nog perfect was.....

Intussen heb ik alles in die regio vervangen en ik krijg het er maar niet uit, wat ik vervangen heb:
Main Gear
Main Shaft
Main Shaft bearings
Lagers in de bladhouders
flybar
feathering shaft
one way bearing
Main blades (align 600D pro carbon)
Kortom ik snap er echt helemaal niks meer van, heeft iemand dit ooit eerder gehad? help me please!!!!
THNX