Bladspoor op T-Rex500 niet goed te krijgen

Ik heb sinds een tijdje een probleem met mijn T-Rex500...krijg het bladspoor niet meer goed.

Als ik bladspoor vaststel, en dit wegwerk door de linkjes aan te passen, dan is het opgelost, maar als ik een volgende vlucht maak is het weer om zeep. Ik zou dus in feite elke vlucht mijn bladspoor moeten bijstellen...

Iemand een idee waaraan dit kan liggen ? Ik vermoed de dampers ? Alhoewel die nog zo goed als nieuw zijn (een 40-tal vluchtjes). Zijn er andere mogelijke oorzaken van bladspoor dat blijft veranderen ? Ik heb hier een setje Trueblood liggen, zal die eens plaatsen.

Voor de rest : Align carbon paddles, BBT Maniac 227 blades, en momenteel de zwarte dampers van Align.

Nog wat bijkomende info :

De blade tracking wordt erger naarmate het toerental toeneemt : in normal valt het mee, in IU2 is het veel erger.

De assen zijn nieuw en hebben nog geen crashes of harde landingen meegemaakt.

Ik heb sinds een tijdje een probleem met mijn T-Rex500...krijg het bladspoor niet meer goed.

Als ik bladspoor vaststel, en dit wegwerk door de linkjes aan te passen, dan is het opgelost, maar als ik een volgende vlucht maak is het weer om zeep. Ik zou dus in feite elke vlucht mijn bladspoor moeten bijstellen...

Iemand een idee waaraan dit kan liggen ? Ik vermoed de dampers ? Alhoewel die nog zo goed als nieuw zijn (een 40-tal vluchtjes). Zijn er andere mogelijke oorzaken van bladspoor dat blijft veranderen ? Ik heb hier een setje Trueblood liggen, zal die eens plaatsen.

Voor de rest : Align carbon paddles, BBT Maniac 227 blades, en momenteel de zwarte dampers van Align.

Nog wat bijkomende info :

De blade tracking wordt erger naarmate het toerental toeneemt : in normal valt het mee, in IU2 is het veel erger.

De assen zijn nieuw en hebben nog geen crashes of harde landingen meegemaakt.

Probeer eerst eens andere bladen en kijk of je het daarmee nog steeds hebt, ik vermoed dat het je bladen zijn nl

Yep,
Typisch gevalletje van bladen met te veel voorloop. Andere bladen, en dan wel een soort met minder voorloop lost dit ogenblikkelijk op.

mvg
Steven

Thanks guys !

Had daarstraks jullie reacties gelezen, dadelijk de originele Align carbons erop, en naar het veld. Even de tracking goed gezet (was al enkele malen aangepast met die andere blades) en inderdaad : perfect. 3 lipo's stevig leeggevlogen en het lijkt goed te blijven.

Nu zit ik pas met vragen ! Waarom lukt dat nu niet met die dure, stijvere blades ? Zijn het geen goeie blades (lees overal dat de BBT Maniacs toch goed zijn) ? Heeft het iets met mijn afstelling te maken ? Moet ik een boze mail sturen naar Fastlad dat ze mij slechte blades verkocht hebben ? Of moet ik me er gewoon bij neerleggen dat die blades niet bij mijn heli passen ?

Op mijn 450 heb ik hetzelfde probleem met erg goedkope GF blades die ik wilde gebruiken om gekke dingen te doen waarmee ik mijn Radix niet wilde riskeren. Die gebruik ik dus niet meer om die reden. Maar daar dacht ik, ach goedkope rommel, maar nu is dat dus niet het geval...

De Maniacs die ik erop had waren perfect, dus ik denk dat je net een slecht setje hebt gekregen. Met een normale email naar Fastlad zit het denk ik wel goed, dan krijg je wel garantie vermoed ik zo. Dat had ik tenminste binnen 3 minuten na het verzenden van een emailtje over wat anders.

Bedankt Laurens, ik ga dat proberen. Er valt gewoon niet mee te vliegen, de heli reageert wel erg snel, maar de tracking is zo slecht dat hij niet precies is. En een vervelend geluid daarbij...

FF een update : ik heb FastLad een mailke gedaan met het probleem, en ze vermoeden dus hetzelfde, dat er een probleem is met de blades. Ik heb ze vandaag op de post gedaan, en mocht kiezen : refund, nieuw setje Maniacs of een nieuw setje gelijkwaardige blades. Geen van de drie gekozen, maar het bedrag in korting laten brengen voor een V-Stabi die ik nu gepreorderd heb. De V-Stabi zal eerst op de 500 geïnstalleerd worden, en daarna gaat hij op de toekomstige Logo500...dus de investering van de blades op de 500 heb ik geannuleerd.

Back