bladspoor trex 500

Heb mn heli gecrasht vorige week en vanmiddag deze terug getest, nu zit ik met bladspoor maar toch meet ik perfect 0 graden midstick op beide bladen. Heb de mixingarms aangepast en het bladspoor is nu ook verdwenen. Maar als ik nu meet heb ik -1 graad op het ene blad en 0 op het andere...Niet normaal me dunkt...
Heb hierbij alle lagers vervangen in de bladhouders , lagers in mainshafthouders, mainshaft en featheringshaft vervangen...
Alles is recht en niks is krom...
Zou het kunnen liggen aan mijn dempers...is het enige wat ik nog kan bedenken.
Ook de staart trilt links rechts...maar dat komt volgens mij door de kop die nog niet ok is.

Iemand een idee??

Geen bladspoor en 0 op het ene blad en -1 op het ander blad vind ik vreemd, dat zijn twee dingen die eigenlijk niet tegelijkertijd kunnen. Meet je de bladhoek wel met het blad recht en de flybar perfect horizontaal?

Geen bladspoor en 0 op het ene blad en -1 op het ander blad vind ik vreemd, dat zijn twee dingen die eigenlijk niet tegelijkertijd kunnen. Meet je de bladhoek wel met het blad recht en de flybar perfect horizontaal?

dat is een goed punt, het punt waar ik op doelde (en ook last van heb gehad) is dat met een crash het linkje van de bladegrip de headbutton raakt. Daarbij de button afbreekt EN het metale balletje van de bladegrip buigt. Ik had toen ook -1 en 0.

Met flink buigen en 1 kant het linkje ieeets langer maken was het probleem opgelost. (daarna nieuwe grips gehaald maar nooit meer een headbutton !!)

dat is een goed punt, het punt waar ik op doelde (en ook last van heb gehad) is dat met een crash het linkje van de bladegrip de headbutton raakt. Daarbij de button afbreekt EN het metale balletje van de bladegrip buigt. Ik had toen ook -1 en 0.

Met flink buigen en 1 kant het linkje ieeets langer maken was het probleem opgelost. (daarna nieuwe grips gehaald maar nooit meer een headbutton !!)

Mocht je de headbutton missen: 450Pro headbutton past perfect, misschien iets klein, maar raakt de bladegrips niet ;) En ziet er precies hetzelfde uit kwa kleurstelling.

ik heb dit ook eens aan de hand gehad en idd zoals Damige zegt is één van de blade grips hun kogelkop krom.

dat zie je goed als je ze eruit probeert te draaien, dan zie je de kogel een zwenkende beweging maken.

bij mij kwam het goed door gewoon de link los te draaien, zuiver te maken en nieuwe locktite erop en dan er recht(!) terug inschroeven.

nooit meer problemen mee gehad sindsdien én ik vlieg sindsdien ook niet meer met een headbutton !

Helaas dat is het niet, links zijn nog goed en headbutton is niet geraakt. Zal morgen de boel nog eens demonteren en bekijken...heb er echt geen idee van.:(

Heb de zwarte dempers ff verwisseld met nieuwe grijze en het probleem is opgelost...;), de zwarte zijn wel wat ingedrukt aan de rand maar dacht niet dat dit de oorzaak kon zijn. Anyway...terug klaar om te vliegen, mocht het weer nou wat meezitten:(

oei, als die grijze dempers die aankomende scorpion motor maar de baas kunnen... :o

ik had ook een bladspoor probleem met die motor, alles stond perfect met de originele motor en na het monteren van de scorpion had ik een hoop bladspoor.

dat weggeregeld en opnieuw de lucht in en in idle up gaan vliegen, en ja hoor alwéér licht bladspoor :help:
maar na de 2de keer bijregelen was het wel definitief weg.

ik vlieg trouwens nog met de zwarte dempers...

ja maar met die aankomende scorpion motor ga ik me toch een nieuw setje zwarte dempers monteren. We zullen zien wat het zegt...

Back