Ik moet eerlijk zeggen dat ik onderhand weer last heb van bladspoor... Het leek even goed te gaan, maar na een aantal dagen vrij heftig vliegen lijkt het weer terug te zijn.
Ik heb een nieuw setje radix bladen gekocht (kon echt niet meer zonder

), en ik hoopte dat het misschien aan mijn align bladen kon liggen, maar ook met de radix bladen heb ik er wat last van, alleen wel in veel mindere mate en name bij negatieve pitch.
Ik dacht dat het aan de bladen lag omdat ik het probleem niet leek te hebben met de stock bladen, zoals wel meerdere personen hier. Ik denk nu echter dat dit komt omdat de stock bladen veel minder lift hebben en een minder hoge headspeed door de grote weerstand van deze bladen. Als ik na een tijdje gevlogen te hebben met de align bladen of nog beter de radix bladen terug ga naar stock bladen, vind ik echt dat de heli heel veel trager/minder krachtig is geworden (zeker bij het 3den). Op warme dagen is de esc en de motor ook veel heter met stock bladen, waardoor je nog wat minder vermogen hebt.
Ik weet nu bijna zeker dat het bladspoor probleem te wijten is aan het crashen (laatste versie vd mini titan), want daarvoor had ik er geen last ervan. Ik vrees dat er niet 1 goede oplossing voor zal zijn, want elke crash is anders en kan andere onderdelen hebben beschadigd/verzwakt. Een klein beetje speling kan al problemen opleveren. Hierdoor zijn er denk ik al zoveel "fixes" voor te vinden op het internet. Ik zal in ieder geval in het vervolg een stuk voorzichtiger zijn met uitroepen dat ook ik een FIX heb gevonden, en het eerst wat langer testen. Ik zal de kop weer eens goed gaan bestuderen...