Blaster 2, waar te koop? * Is Ypsi Notos geworden*

Naalden en DLG

Sommigen onder ons gebruiken dunne staaldraad als stuurlijnen. Hoe knoop je nu dunne staaldraad. Men slijpe een kort stukje van de naald. Stuurlijn door het hulsje, door het servoheveltje weer doo het hulsje. Juiste lengte instellen hulsje aanknijpen met een tang. Beetje cyano bij het hulsje om de boel helemaal te fixeren. Presto

Sommigen onder ons gebruiken dunne staaldraad als stuurlijnen. Hoe knoop je nu dunne staaldraad. Men slijpe een kort stukje van de naald. Stuurlijn door het hulsje, door het servoheveltje weer doo het hulsje. Juiste lengte instellen hulsje aanknijpen met een tang. Beetje cyano bij het hulsje om de boel helemaal te fixeren. Presto

Ohhhh top!

Mijn vrouw heeft nog knijpkraaltjes van het ooit sierraden maken..... Ik ga die rustig aan een beetje verhuizen richting mijn bakjes.... ;-)

Stuurlijn door het hulsje, door het servoheveltje weer doo het hulsje.
Ik deed het draadje daarna buitenom het buisje terug en dan nog een keer door het hulsje, en dan pas knijpen.
Alleen heen en terug door het hulsje bleef bij mij wat slipperig, en cyano gaat na verloop van tijd verbrokkelen (denk ik :rolleyes:).

Ook: koop een paar verschillende maten naalden, en zoek vervolgens de maat waar je nog net 2 (of 3) van die draadjes doorheen kunt krijgen.

zelf gebruik ik (niet geïsoleerde) adereindehulzen die zijn goedkoop en licht! Bij het dichtknijpen de tang of andereindehuls elke keer een kwart slag draaien en dan minimaal 3x dichtknijpen en een drupje ca ertussen laten lopen, om zeker te weten dat het niet los gaat.

Adereindhuls (Niet Geisoleerde / non isolated) of ook wel genoemd Cord end terminals. Deze adereindhuls is leverbaar in diverse diameters mm2 kwadraad
100 stuks €1.46 (0.5mm2 10mm lang) bij deze site, je kunt ze volgens mij ook bij een bouwmarkt halen.

Ok, bedankt voor de tips!

Nog één vraagje:

Heb ik voor draadjes van 0,23mm 0,5mm hulsjes nodig?
Lengte 6mm?

Edit: Ben er al achter, 0,7mm huls moet voldoen!
Duhh, dat werkt dus voor geen meter, uiteindelijk 1,1mm injectie buisjes toegepast.

Laatst bewerkt:
Ok, hij is klaar! Tenminste, er moet nog 1 servo (roer) in geplaatst worden. Dat gaat gebeuren zodra ik hem ontvang. Verder is de bouw vlot gegaan.

Totaalgewicht is 285 g. Nu moet het goed weer worden voor de maiden! :D

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Nice!

p.s. zonder kielvlak-aansturing is ie ook te vliegen... ;)
Ik hoop dit weekend mijn nieuwe kist in te vliegen. 290 gram.

Inderdaad, daar had je een idee. Je kunt prima sturen als je je roer vastzet en de ailerons gebruikt. Dus dat heb ik gedaan vanmorgen toen het mooi windstil was.

Eerst maar eens voorzichtig naar voren gegooid, ging prima. Ik verbaasde me er echter over zo'n eind ik moest lopen voordat ik er was. Dat ding glijdt als een.......

Toen mijn eerste zwiepje gedaan, zo'n 10m hoog en het ging geweldig. Even het hoogteroer een paar tikjes gegeven en toen ging het helemaal prima.

Jongens wat is dat een sensatie. Ik heb natuurlijk al met de Elf gevlogen maar zo'n full size is toch wel even wat anders. Ik heb nog lang niet alles gegeven bij het zwiepen maar dat gaat nog komen.....
Tegen de middag begon het mij iets te hard te waaien en ben ik er, zeer voldaan, mee gekapt.

De maiden is een feit! :D

Iedereen die een duit in het zakje heeft gedaan hier hartelijk bedankt!

pas maar op, voor jet weet ben je verslaafd.

Doordeweekse werkdagen, verjaardagen...vakanties...je kijkt naar buiten en denkt 9,9 keer per dag : "mooi weer om te zwiepen ...../...... %^#% ....waarom sta ik dus nu niet in een weiland ergens te zwiepen"

hahahaha :D

Zwiepen is geweldig ! (nog een keer :D)

Back