Blaster 2

Gisteren naar prowing in duitsland geweest.
Man van FVK was er ook en had mooie aanbiedingen.
Aangezien ik eind vorig jaar mijn dlg kapot had gegooid had ik al oog op deze laten vallen.
Hij had drie vleugel kleuren bij zich, neongroen, fluoriserend oranje en fluoriserend roze.
Voor de laatse kleur gekozen.
Kon deze meenemen voor €290 .
Mooie prijs dacht ik zo dus gelijk maar afgehandeld .
Daar ik alleen recreatief vlieg ben ik er blij mee.

f47a7111615c7cebebab0594bd2495f4.jpg

6707533268534e2d2783d7c918715deb.jpg


099ec3e7c97da12ec7aa1b15bfdb36b8.jpg


Iemand ervaringen met deze DLG?

Groet Martijn
 
Ziet er heel goed uit, zeker voor die prijs. Volgens mij heeft een vriend van mij een Blaster gehad

Groeten, Martijn
[emoji4]
 
Vliegt prima. Was mijn eerste dlg. Gooit iets minder hoog dan de huidige dlg's, maar de prijs is dan ook ongeveer de helft
Wel oppassen; de vleugel is hol en van glas. Vooral niet vangen aan de vleugel en oppassen met stoten. Je hebt al gauw deukjes in de vleugel.
 
Zo eindelijk begonnen .
Begonnen met stabilo en kielvlak te verlijmen.
86e409d6e8ea9aa7aa4ebd8885415dd4.jpg


Zorgen dat dit haaks op elkaar staat.


HyperFlight.co.uk Blaster 2 Assembly Guide
Rudder & AMT Controls Snakes
The current preferred method of guiding the pushrods, is to keep the pushrods outside
the boom and use 10mm long tubes (cut from the white outer tube supplied) to guide
the 0.8mm carbon rod pushrod to the rear.
This is lighter, easier to construct, and
easier to maintain than internal pushrods.
The extra drag (if any) is more than offset by
the weight reduction. Cut the white tube into
10mm lengths and place it on the carbon
pushrod (or some piano wire if available,
any slips with CA will be less problematic).
Then route the pushrod along the boom to
the rudder horn and towards the AMT V-
mount. Use the smallest drops of thick CA to
attach the guide tubes to the boom every
approx 5cm. Don't use thin CA, and don't
use too much as the CA can easily wick into
the guide tube and seize the pushrod


Iemand ervaring hier mee.
Optisch niet het mooist. Maar is wel stuk makkelijker.
Ga geen wedstrijd vliegen .

Groet Martijn
 
Als je een gitaar snaar gebruikt 0,3mm en een veer, pull systeem kan je het heel makkelijk in de. romp doen en is optisch mooist, en minst kwetsbaar.

Dit zou voor richting werken maar voor hoogte niet aangezien het op een wipzadel zit
 
Als je een gitaar snaar gebruikt 0,3mm en een veer, pull systeem kan je het heel makkelijk in de. romp doen en is optisch mooist, en minst kwetsbaar.

Dit zou voor richting werken maar voor hoogte niet aangezien het op een wipzadel zit

ik heb een 2de hands Blaster2 gehad en die had wat frictie in de push-pull stang van het stabilo. Omgebouwd naar pull-spring, maar dat vergt een beetje creativiteit in het plooien van een veertje...
 
Door werk een tijdje niet verder gekund.
Toch weer begonnen met de opbouw samen met JapieG.
cbc624899a0ff212542302db4f2fd913.jpg


f5c09726a916a138907084ffbd4d2bc1.jpg


64b2a8b2c72bae798800ffb4a81b6f4c.jpg


De aansturing voor hoogte en richting toch buitenom gelegd.
Dit loopt heel mooi soepel en makkelijk om te vervangen mocht er wat zijn met de aansturing.
Jaap is voor mij verder gegaan met de opbouw van de vleugel electronica

61c50a0d628c16d1a320acc929c87fd5.jpg


38d4131e09895cb917c2ab82a7733adb.jpg


a3b4700c80d8edd8c5505d18c90c4f01.jpg


En vervolgens de stekkers in de vleugel zodat deze deelbaar blijft.
b8af09c418ac13e7060a474baa9c991d.jpg

c867f3cd0063a786105c7cf5c59a3f6c.jpg

9d2c1d5ceb152b994f139f0be97eef90.jpg

301294e67247620d8f8f89199fe9a476.jpg

c14bd482823bd4164c359f219e61db16.jpg


Nu alleen wachten op setje servo's voor de ailerons.

Hoe hebben jullie die vastgezet.
Er staat pin de beschrijving om ze tegen de liggers aan te lijmen. Maar wat als ze eruit moeten .
Wat is hier een goede constructie voor?

Groet Martijn
 
Servos eerst in tape wikkelen en dan garen er omheen. Vastlijmen met epoxy. Bij een defecte servo kun je de tape doorsnijden.

Ik lijm ze zonder tape enzo. Dremel biedt dan uitkomst bij een defecte servo :frustie:
 
Back
Top