Blazer van Carl Goldberg

Vlies en tissue vraagt wel wat ervaring, met folie is dat niet zo, dat plak je met je ogen dicht nog om een vleugel of romp.
Dat lijmen met vlies is lastig met dat eerst voorsmeren, laten drogen en dan de vlies erop strijken, heb je een dubbele laag bij de randen moet je weer lijm smeren.
Ook is met spanlakken snel een verdraaiing in de vleugel en vooral het stabilo, want je brengt er toch aardig wat spanning in.
Zeker op een model als de Blazer is dat lastig en voorzichtig werken maar lukt natuurlijk wel want de vlies zit er al op.
Vlies en Tissue is het mooiste maar folie is veruit het gemakkelijkste.

• Like
Reactions: AER
Hier weer wat plaatjes

IMG_9140.JPG
IMG_9141.JPG
IMG_9142.JPG
IMG_9147.JPG
IMG_9148.JPG
IMG_9149.JPG
IMG_9150.JPG

• Like
Reactions: AER
Ton
Hoeveel watt is je laser?
Is maar speledingetje van Banggood en 3,5watt maar werkt bruikbaar, met de mindere balsa van nu (hard) moet je minimaal 6 keer over de zelfde snede en zelf dan nog niet genoeg.
Maar om mee te spelen toch wel erg leuk om te doen, hoewel 3mm eigenlijk de max is en lityply heb aan 20x snijden nog niet genoeg.

Ja ik ook Ton.
Ik heb bij mijn zoon een half project staan wat mechanisch niet 100% blijkt te kunnen werken en verder een doos met V rail en 20x20 alu extruder materiaal, steppers, kogellagers, elektronica.
Maar zoals ik al zei in een doos.....
Dat halve project gaat niks worden was 80 bij 1,20mtr.
Dat op de maat van je gasstel onder de afzuigkap is een goed idee.
Nou veel verder ben ik nog niet, er staan veel opensource ontwerpen daar gaat het vast één van worden.
Ik hoe je op de hoogte Ton.
Eerst nog twee vliegtuigen bouwen.

Ja dat zit er wel in ben niet zo van de snelle kisten, t moet allemaal mooi vliegen.
Voorlopig heb een Nobler, lb, en een Tomboy op de plank.

Laatst bewerkt:
Back