bleriot 1/4. wie weet piloten en wielen.

• Topicstarter Topicstarter spaan14
  • Startdatum Startdatum
S

spaan14

Guest
weet iemand een adres waar je 1/4schaal piloten kan krijgen?
of een grote uuh..x-men ofzo..hoe heet dat tegenwoordig :p(heb een meisje dus weet alleen van baby born af)
en kwart schaal spaakwielen. doorsnee +- 15cm.

dank dank iedereen.
inderdaad voor de bleriot.
28gram??das wel heel licht.

whaha..wakker blijven.
je hebt gelijk....moet minder snel lezen.
nog vrij licht trouwens.

Weet iemand ook een adresje voor piloten in de schaal van een HET-RC electro Jet? Bijv. FA18 of Sniper.. volgens mij zijn die een cm of 2-3.

nou ik wil de piloot kompleet mee laten bewegen met de roeren.
dus eigenlijk alles echt werkend.
heb dan een piloot nodig voor de maat.
anders zijn misschien zijn armpjes te kort of zijn benen.

hier foto met de huidige status...het schiet niet echt op eigenlijk.

bleriot.jpg

bleriot2.jpg

wat is die romp lang zeg..170cm.

Ziet er puik uit!

Hoe heb je de spandraden aan de romp bevestigd?

Ga je ook vleugelverdraaiing toepassen? :P

(Of had de Bleriot dat helemaal niet . . . :? Weet het even niet meer . . . :oops: )

Succes.

jan.

Op elke hoek zit een oogje en daar kan ik dan alle draden doorheen rijgen.(lekker makkelijk).

Die tip verdraaien zit inderdaad gekoppeld aan het stuur.(bij het orgineel)
Zodat met link en recht sturen de tipverdraaing veranderd.
Ben daar nog niet helemaal uit hoe ik dat ga oplossen.
Want de vleugels staan bij het orgineel in een hele vlakke v stelling en zonder ailerons wordt dat wel lastig vliegen lijkt me.

Maar ik kan geen modellen vinden waar ze de handmatige tipverdraaing (zo noem ik het maar even) hebben toegepast.
op zich lijkt me dat wel weer een leuke uitdaging om ook dat werkend te krijgen.

Hier een onscherpe foto van het spandraden oog ding gevalletje.

3.jpg

2.jpg

whaha..lol..je ziet ook alles..ja wilde experimenteren met sonar e.d,
staat nu te verstoffen net als zoveel dingen.

Als je de spandraden niet aan ieder oogje vastzet hebben ze volgens mij ook geen functie . . . :teacher:

Of is het niet de bedoeling dat ze functioneel zin? :?

jan.

wordt nog vast geklemt :) maar dat doe ik als alle draden zijn gespannen.
er gaan 3 draden door 1 oogje dus wil ik ze tegelijk vast zetten.(soms kies ik voor de makkelijke weg)

ze zijn zeker wel functioneel want nu kan de romp behoorlijk draaien/twisten.

Die grote spaakwielen kan je heel gemakkelijk zelf maken.Ik heb ze gemaakt van een kartonnen koker.Deze geimpregneerd met epoxy.Glad geschuurt met een schuurrolletje.Symetrisch alle gaatjes uitgezet via een mal.Daarna 1mm gaatjes geboord en daarna alles ingespannen met kevlar touw dat bij de lokale viswinkel te koop is.Gebruik alleen kevlartouw omdat deze bijna tot geen rek heeft.De wielnaaf van een messingbuisje maken en daar 2 ringen op vast lijmen.Het is ook aan te raden om over het messingbuisje een buisje te schuiven zodat de ringen niet naar binnen kunnen schuiven.Je moet uiteraard wel een mal maken waar de velg iets wat verhoogt op komt te liggen omdat de as gelijk aan lengte is t.o.v de velg aan alllebei de kanten.De wielnaaf is over een metalen staafje geschoven wat uiteraard in het midden van het malletje staat.Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegt.

Back