bleriot 1/4. wie weet piloten en wielen.

• Topicstarter Topicstarter spaan14
  • Startdatum Startdatum
Even op een andere manier.Als ja op google bellanca light tractor opzoekt dan moet je de side openen van J.M Precision card models.Daar staat het beschreven.Sorry dat ik het niet vor elkaar krijg.succes

In wat voor grootte heb jij dit gemaakt.
Ik ben bang dat dit met een diameter van 15-16cm en er 3 kilo op staat te stuiteren het toch wat kan gaan zwabberen.
Of heb ik het nu helemaal fout.

Dat zwabberen moet je uitsluiten.Ik was ook zeer verbaast hoe sterk dit is.Je kan inplaats van karton ook vliegtuigtriplex gebruiken van 1 mm.Ik denk aan 3 a 4 lagen.Je moet dan gewoon lamineren.Dit kan je snel en degelijk verlijmen met 10 sec lijm(ca lijm).Dit is degelijk maar is ook ondanks het laminaat nog een beetje veerkrachtig.De stijfheid krijg je van de spaken(net als in het echt)

Oh ja. Dat was ik bijna vergeten te melden.De wieltjes die ik heb gemaakt hebben een diameter van 68mm en de velg is 4mm breedt.De bandjes heb ik van isolatiebuis gemaakt die je om de buizen van de cv klemt.In jouw geval zou ik grote rubber O-ringen gebruiken.

ja zeker dank daarvoor..
ik ga zo gauw als de tijd er voor is zeker even wat proberen.
wil het dan wel met staaldraad proberen om "spaken"nog meer te benaderen.

zo even ietsje verder gegaan met de wielophanging.

pootje.jpg

Wat gebruik je als voorbeeld (ik bedoel foto's, boeken, sites, etc.)?

Dat onderstel zit mooi in mekaar; een echte uitdaging! :P

Je maakt het toch wel verend, hèh? :?

jan.

ja wordt verend..ben nog aan het kijken wat ik als trekveer kan gebruiken.
ik gebruik de orginele tekening en handboek.
en daar alles een kwart van.
veel info heb ik hiervan :
http://www.bleriot.org

kan je het hele orginele handboek downloaden uit 1909 (dat ze toen al internet hadden :p )

ik zet ze op ieder oogje vast dus trillingen zullen er niet zijn.
en het is gecoat dus het is geen ijzer op ijzer.
heb het al een aantal keer gebruikt nooit problemen mee gehad.

Zag jou bericht over de bouw van de Bleriot XI . Ik heb dit model ook gebouwd ben begonnen in april dit jaar en heb hem afgelopen vrijdag ingevlogen met windkracht 4 (kon niet wachten) hij vliegt fantastich. Die van mij heeft 2.20 span. en vliegt met een 20 cc viertakt. Voor foto,s zie www.winterswijkse Luchtvaart club.

Back