BLHeli_32 Suite uitgelegd.

Gebruik al lange tijd blheli 32 esc voor op de quadcopter’s. Sinds kort dat de sport id er is een in een funflyer. Het mooie aan de esc programmering is dat je de current sensor kan kalibreren in blheli suite. Zo kan je tot je gewenste precisie gaan kwa uitlezing van je mah verbruik.

Gebruik al lange tijd blheli 32 esc voor op de quadcopter’s. Sinds kort dat de sport id er is een in een funflyer. Het mooie aan de esc programmering is dat je de current sensor kan kalibreren in blheli suite. Zo kan je tot je gewenste precisie gaan kwa uitlezing van je mah verbruik.
Welke regelaar gebruik je in dit geval? De Hglrc heeft geen stroomsensor.

Een iflight succex 55a in de funflyer. Die heb ik moeten kalibreren omdat die 300 mah te veel verbruik aan gaf dat is nu tot 50mah terug gebracht wat voor dit toestel goed genoeg is. En voor de quadcopter’s aikon ak32 35a. Die hoefden niet gekalibreerd te worden die zitten binnen de 20mah verbruik wat de lader aan geeft wat er terug in gast na die vlucht.

Laatst bewerkt:
Blheli_32 versie 32.8 is gereleased :)

Hoe te updaten? Download de laatste blhelisuite32 en flash de laatste versie. Nog niet alle hex-files zijn bijgewerkt dus is er nog geen 32.80 voor jouw regelaar volgens de suite? Even geduld nog :)

Release Notes

Revision 32.8 code is now officially released, both in BLHeliSuite32 and in the BLHeli_32 Android app.

The changes in Rev32.8 are:
  • Added support for S.BUS input signal and S.PORT telemetry
  • Added support for variable motor PWM frequency
  • Improved reliability of signal detection
  • Removed support for Proshot
  • Many smaller fixes
With variable PWM frequency, you can configure motor PWM frequency to increase with throttle.

The benefits of this frequency are:
  • Low frequency for low throttle gives good active braking where it is most needed
  • High frequency for higher throttle makes running smoother
  • The variable frequency will work as dithering making running even more smooth

Ik heb wel een fabriek in China die 12S 100A BL_Heli regelaars kunnen maken maar dan moet ik er 50 afnemen a 30 Euro per stuk.
Ze zijn nog niet op de markt, ze hebben een prototype voor me gebouwd maar ik denk dat ie wel onder Sunrise op de markt zal gaan komen.
Weegt ook maar iets van 20 gram.
GJ
Is er een schema van zo'n regelaar? Ik zou het wel leuk vinden om zelf eens een regelaar in elkaar te solderen.

Poeh, niet dat ik weet.
Vaak zijn het ook meerlaags pcb's dus zelfbouw of reverse engineering is dan lastig.
De nieuwste regelaar die ik nu heb maakt gebruik van infineon fets, het stuurgedeelte volgens mij van een atmel processor.
Ik kon het weekend het ding wel eens onder een loep houden en wat typenummers noteren.

GJ

Wie heeft voor mij de oplossing? Het de arduino nano mbv. heli suite 32 geflasht. In suite_16 de cyclone bl_s kunnen instellen en insllingen kunnen controleren door leds aan/uit te zetten. Tot zover gaat alles goed behalve dat op de ontvanger aangesloten er niets gebeurd, geen piepje niets. Ook nog met de gasrange gespeeld maar dat heeft ook geen effect, lijkt of het ppm signaal niet begrepen wordt? Waar gaat dit fout?

Ik zit in het ziekenhuis zonder laptop dus ik moet gissen.
Ik ken de laatste versie van BLheli suite niet maar kan je misschien het protocol, dus ppm, dshot, instellen?
Het lijkt erop dat ze niet dezelfde taal spreken.
Als ie wel alle instellingen overgenomen heeft werkt de interface, dus daar zit niet het probleem.
Het moet dus in een protocol zitten.
Of iets met een accu verget aan te sluiten... Heeft mij ook wel eens een kwartier vloeken gekost.

GJ

Accu is aangesloten :) led op regelaar werkt. Suit gebruikt heeft nr 16.7.14.9.0.2
Instelling? meld Silabs Blheli bootloader (4way-if)
Gasrange staat op ppm1200 ppm1800
Kan geen instelling van ppm of dshot oid vinden, misschien morgen nog even verder zoeken.
Dank zover (en jij sterkte toegewenst)

Het is wel blheli 32 suite toch?
Er bestaat ook een 16.
In versies die ik heb kan je geen ppm of dshot instellen.
Maar de techniek schreidt voort.
Kan me voorstellen dat er een optie kan komen.
Anders even in Github neerleggen, het kan ook een bug zijn.

GJ

Ah... Fromthere..
Maar dan zou het zomaar kunnen dat die regelaar geen ppm kan verstaan.
Effe de vraag op rcgroups zetten.

GJ

Mooi dat het werkt.
Soms is het iets heel simpels waar je even niet aan denkt.

GJ

Zo iets ook een keer gehad. Bij lag het aan welk type firmware ik koos. Je hebt een multi en nog een iets met tail … die met tail had dus ppm.

Back