blikseminslag in modelvliegtuig

Opgezet spel ? Stel nu dat het vliegtuig niet verder geraakte en het in de dichte omgeving van mensen ontploft;)

Correct!
Echter jullie niet!

En? Wil je eens uitleggen, ik begrijp het niet?

Wat een ander doet moeten ze overigens zelf weten. Mits ze andere daarbij niet benadelen of in gevaar brengen.
Persoonlijk een model waar ik afscheid van wil nemen zou worden weggegeven.

er wordt bedoeld dat de personen wel dichter bij staan als 800 meter!!!!

een huis kan zo'n "explosie" wel hebben.... een lichaam misschien iets minder

iets met rund en stunt enzo.

Inderdaad dat vind ik ook.Iemand anders kan met zo'n kist nog veel plezier aan hebben.Zeker om beginners mee te gaan leren vliegen.
Zonde van de kist.
Mvg Wes.

En? Wil je eens uitleggen, ik begrijp het niet?

Wat een ander doet moeten ze overigens zelf weten. Mits ze andere daarbij niet benadelen of in gevaar brengen.

er wordt bedoeld dat de personen wel dichter bij staan als 800 meter!!!!

een huis kan zo'n "explosie" wel hebben.... een lichaam misschien iets minder

iets met rund en stunt enzo.

Wederom Correct Bert!

Maar idd,Aaalie, weggeven is beter, heeft het een 2e leven... En zie je het nog eens vliegen, en DAT is juist zo leuk, iemand anders plezier zien te maken, met jouw plezierloos geval. Mooi werk toch ?

Laatst bewerkt:
Ik begrijp het, dank voor de uitleg. Maar alle personen die er bij staan kiezen hier toch echt zelf voor, het zou sneu zijn als er iets gebeurd, maar veel medelijden zullen ze van mij niet krijgen ;) .

Van mij ook niet, In tegendeel, ik word een beetje pissig dan, het gevolg is dat mijn ziekenpremie NOG meer omhoog KAN gaan door deze actie''s ;)

Ach ja....

Kan er wel de humor van inzien, ging gelukkig goed allemaal, zelf jaren geleden al gedaan bij de Red Eagles op de krabbepolder, ouwe volledig afgevlogen charter hiervoor gebruikt, alleen de ontsteking via een apart kanaal geleid, voor als de kist een 'eigen' koers zou volgen.

PS de bommen die ik 2 jaar geleden bij Broken Wings op Willebroek heb gezien en gehoord, dan was dit bommetje nog maar een kleintje, trouwens 1 hiervan, van Broken Wings, kwam op +/- 10 meter van de jury tafel terecht, show ging gewoon door.

Gezien de drukte op de achtergrond, zag veel auto's staan, was het gewoon gepland met publiek.

Ger.

Hoi<O:p</O:p
<O:p</O:p

Er zijn dus mensen die dit leuk vinden en inderdaad moet de eigenaar dit helemaal zelf weten........MAAR je brengt toch mensen in gevaar en je verkl$%*t het misschien voor je eigen club en de mensen die wel goed met onze hobby omgaan.<O:p></O:p>
Maar straks wel klagen als de gemeente de vergunning in trekt.<O:p</O:p
Verder zal het bedrijf waarvan de auto goed van in beeld staat hier niet erg blij mee zijn denk ik zo.
<O:p</O:p
Ik zelf vind het zonde van de kist.<O:p></O:p>

Een mooi einde van een oud gebakkie :p
Dit gaat gecontroleerd door ervaren mensen ;)

Het gesopte gebakkie aan een beginner schenken lijkt mij nu ook niet de beste optie met het oog op de veiligheid.

het vliegtuig in kwestie was dermate oud, om die aan een beginner te geven is als een fiets met houten wielen. was met zijde bespannen met diverse gaten er in,

de besturing bestond uit een zooi goed werkende oude servo's met een verouderde ontvanger. 35MHz

een goed vliegtuig hadden we nooit op zo'n manier afscheid van genomen,

de dicht bijzijnde toeschouwers stonden op 110mtr afstand,
hij werd gevlogen door een piloot met 15 jaar ervaring, er waren 3 failsafes ingebouwd.

en wij hebben een enorm leuke middag gehad.

de kans dat dit vliegtuig boven publiek zou exploderen is net zo groot als de kans dat je met elk willekeurig ander toestel op een menigte zou kunnen invliegen.

het ging volledig gecontroleerd en zonder enig gevaar voor aanwezigen.
er is immers niet boven publiek of iets dergelijks gevlogen, start rechte lijn weg van het veld, BATS weg vliegtuig....Lachen man!!!

Ik vond het in elk geval geweldig. En de rest van de aanwezigen ook. Allemaal. Ha ha.

Heeft iemand misschien nog een model ter beschikking voor ons volgende experiment?

Hmm, leuke manier om van een oud barrel af te komen..

Overigens.. 1 manier is weg geven, een andere manier is weg gooien in de kliko (ook vaak al gedaan).
Daarintegen, is dit ook een leuke ludieke manier...

@Burp: iets voor de nieuwjaarsvlucht volgend jaar? :lol:

Ik vond het in elk geval geweldig. En de rest van de aanwezigen ook. Allemaal. Ha ha.

Heeft iemand misschien nog een model ter beschikking voor ons volgende experiment?

Ik bedoel natuurlijk ons volgende project waarbij we de energie die de blikseminslag genereert gaan gebruiken om ons clubhuis een jaar van stroom te voorzien...

Back