blikseminslag in modelvliegtuig

Goede genade !! dat is een heel duur filmpje :eek:
ik zit zelfs OOo nee !!!! :-?

Ach, ik hou hellemal niet van gezeik en probeer mijn tijd nuttig te besteden.
Maar volgens mij hou jij wel van dit soort filmpjes!?

Johannes

Sow, dat laatste fragment :eek: Je zou maar net je motor af staan te stellen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Sow, dat laatste fragment :eek: Je zou maar net je motor af staan te stellen!

Dat vliegtuig heeft op de beurs in Dortmund gestaan en daar heb ik (niet helemaal ;)) toevallig de eigenaar ervan gesproken. Tijdens een testvlucht hoorde men een vreemd geluid wanneer er veel gas gegeven werd. De eigenaar vond dat te vreemd en zelfs een beetje beangstigend en is geland. Daar hebben een paar mensen het model vast gehouden zodat er vol gas gegeven kon worden om te achterhalen waar dat vreemde geluid vandaan kwam.
Wel dat bleek dus de propeller te zijn. Één blad was ingescheurd waardoor dat blad ging trillen. Toen er voor de tweede keer gas werd gegeven brak dat blad af waardoor de trillingen zo groot werden dat de motor er binnen een halve seconde afbrak. Je kan het afgebroken blad weg zien slingeren en vlak voordat de motor de grond raakt stuitert het terug om onder de motor terecht te komen. Vooral bij de vertraagde beelden kan je het goed zien.

Achteraf was men blij dat het zo is gegaan, nu bleef de schade nog binnen de perken. Als de zaak niet afgebroken was zou het hele model uit elkaar zijn gerammeld. De motor is er op precies dezelfde manier weer opgezet en na vele veilige vluchten werkt dat nog steeds goed.

even over dat eerste filmpje.
ik help soms zelf mee op de boerderij van mijn schoonouders,maar als ik zie dat maloten dit soort stunts uithalen,dan laat ik ze ieder brokstukje van het land halen.
Als het per ongeluk gebeurt,so be it,daar is die persoon ook niet blij mee,maar opzettelijk,en dan gaan lachen.
en de boer een week later een forse rekening vanwege een manke koe,die een stuk in de hoef heeft zitten,KASSA.

Ik ben absoluut niet tegen rc vliegen,ik vind het harstikke mooi om te zien.
Mijn schoonouders wonen vlak naast de vliegclub van Kampen,Cumulus,en als ze dan gaan vliegen,dan sta ik rustig te kijken met de verrekijker,machtig mooi die loopings en andere stunts.
tis niet voor mij weg gelegd,maar wel om naar te kijken,en als er een in het land crasht,dan help ik ook rustig mee met zoeken.
Ik rij auto's,de ander die vliegt,en zo hebben we ieder onze hobby's,maar ga niet als een kip zonder kop dit soort stunts uithalen waar je mens en dier in gevaar mee brengt.

je hebt gelijk, dan kun je beter in de bebouwde kom met een brandstof auto die tegen de negentig rijd een beetje gaan scheuren... daar heb je veel minder ongelukken mee.

Aha... dit is ondertussen verworden tot het "Ik-zeik-iedereen-af-die-wat-te- roepen-heeft-over-mijn-hobby-topic"?

Razor, kom eens uit je loopgraaf, zet je machinegeweer op "safe" en ga eens een cursus "Zorg dat je ertegen kan als mensen het niet met me eens zijn" volgen...

Ach het mes snijdt aan twee kanten Roel.. het is ook wel een beetje 'zeik razor met z'n filmpje af' terwijl dat filmje gewoon best grappig is. Als ik bij de gemiddelde NL modelvliegclub aankom met een toestel waar vuurwerk in zit zodat ie mid-air ontploft, zal menigeen dat schitterend vinden. Maar hier op het forum zijn we allemaal roomser dan de Paus en is het gelijk moord voor de hobby, enzovoort. En met oud-en-nieuw komen ze met een bijna brekende achteras van het illegale vuurwerk in de kofferbak thuis uit belgië, steken de miljoenklapper midden op straat af en laten de papierzooi gewoon liggen.. maar ja, dat is leuk, dat mag, want dat doet iederen.. ;)

Het was best een mooie knal eigenlijk.

Wat ik mij dan wel afvraag, is wat de mensen bezielt die hun andere (mooie) toestellen daar open en bloot laten staan, terwijl er een regen van brokstukken op de auto's en dat gebied neerdaalt :P

en de boer een week later een forse rekening vanwege een manke koe,die een stuk in de hoef heeft zitten,KASSA.

Wees eens heel eerlijk.. hoe vaak heb jij een koe gezien met een stuk modelvliegtuig in een hoef?

Aha... dit is ondertussen verworden tot het "Ik-zeik-iedereen-af-die-wat-te- roepen-heeft-over-mijn-hobby-topic"?

Razor, kom eens uit je loopgraaf, zet je machinegeweer op "safe" en ga eens een cursus "Zorg dat je ertegen kan als mensen het niet met me eens zijn" volgen...

toen we dit filmpje plaatsten wisten we donders goed dat het een 2strijd zou worden,
en natuurlijk mag iedereen hier zijn mening geven, en ik hoop dat ook iedereen dat zo ongezouten mogelijk doet, je hebt voor en tegenstanders, das ook hartstikke prima.

maar zoals Henry ook al aangaf...er zijn er roomser dan de paus, terwijl ze het best leuk vinden. maakt ook niet uit, iedereen mag hier komen azijn zeiken, doe ik ook.

oja, er staat al een nieuw plan op stapel, maar nu iet met illegaal vuurwerk, dat kan echt niet.

@Henry,
de kist was nagenoeg totaal versplinterd en wat er zover weg waaide was enkel wat stukken vleugel en wat balsa.

de motor is enkel meters doorgevlogen, en de servo's zijn bijna loodrecht naar beneden gevallen...

Ach het mes snijdt aan twee kanten Roel.. het is ook wel een beetje 'zeik razor met z'n filmpje af' terwijl dat filmje gewoon best grappig is. Als ik bij de gemiddelde NL modelvliegclub aankom met een toestel waar vuurwerk in zit zodat ie mid-air ontploft, zal menigeen dat schitterend vinden. Maar hier op het forum zijn we allemaal roomser dan de Paus en is het gelijk moord voor de hobby, enzovoort. En met oud-en-nieuw komen ze met een bijna brekende achteras van het illegale vuurwerk in de kofferbak thuis uit belgië, steken de miljoenklapper midden op straat af en laten de papierzooi gewoon liggen.. maar ja, dat is leuk, dat mag, want dat doet iederen.. ;)

Het was best een mooie knal eigenlijk.

Wat ik mij dan wel afvraag, is wat de mensen bezielt die hun andere (mooie) toestellen daar open en bloot laten staan, terwijl er een regen van brokstukken op de auto's en dat gebied neerdaalt :P

Wees eens heel eerlijk.. hoe vaak heb jij een koe gezien met een stuk modelvliegtuig in een hoef?

let jij maar eens op hoe snel zo'n dier een ontsteking kan oplopen.

ik heb jaren gezocht met een metaal detector,mooie vondsten gedaan samen met een klein knulletje die het ook eens wou proberen,krijg ik later een kwaad telefoontje van de boer,een stier met een oude gesmeden spijker in zijn hoef,ik naar die boer,met de belofte om het land aan de oppervlakte af te zoeken,blijkt dat jong wat ik mee had,alles wat hij vond,en geen muntje was,van zich afgegooid te hebben,tot zelfs een mooi horloge sleuteltje (vond ik niet erg).

ik heb 2 keer meegemaakt dat er een rc vliegtuig,bij ons in het land LANDE,dus niet uit elkaar spatte.
en de heren van cumulus gedragen zich met vlieggedrag uitermate netjes boven andere landerijen en vee,en vragen of ze hun vliegtuig mogen ophalen.

dus daar zit ff een verschil in de manier van het vliegtuig aan de grond zetten.
en met een op branstof rijdende auto in een woonwijk gaan jagen met kinderen in de buurt,vind ik ook idioot,zelfs met electro rij ik rustig in de buurt van kinderen.
een kind is kwetsbaarder dan mijn rc auto.

let jij maar eens op hoe snel zo'n dier een ontsteking kan oplopen.

Ik ben opgegroeid als zoon van een dierenarts met een grote praktijk, ook met veel koeien, en zo'n beetje al mijn familie zijn 'koeienboeren'.

Ik heb nog nooit gehoord van een koe met een stuk modelvliegtuig in z'n hoef.

Jij wel dan? Geef daar eens eerlijk antwoord op?

Welnee, een paar mensen maar. De meeste vinden dit toch wel geestig maar niet iedereen reageert natuurlijk ;)

zoiets dergelijks is er ook in klazienaveen op de fly inn gebeurd.

kijk maar.

Back